|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش: یه خرچنگ قُلدُر شیر که سلطان جنگل رو دور سرش چرخوند

1 Crab Takes on Pride of Lions

این شیرهای کنجکاو در روز روشن با یک خرچنگ روبرو می شوند و آن را احاطه می کنند! آیا سخت پوستان فرار خواهد کرد؟

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- یکی از شگفت‌ انگیزترین اسرار آفرینش است. حیواناتی که قادر به جنگ کردن، خندیدن، گریه کردن، شیطنت کردن حتی مهرورزیدن هستند.سرشار از لحظاتی است که میتواند شما را به وجد بیاورد و شوک زده کند. وقتی که به وقایع حیات وحش نگاه می کنید هر روز آن پر است از لحظات کشمکش دار و پر تلاطمی که حیوانات برای بقای خود با آن ها درگیر هستند، همیشه یکی به دنبال طعمه است و یکی به دنبال حفظ جان خود درنده و غیر درنده هم ندارد  حیات وحش مکانی است که اگر در ان نظاره کنید می توانید شاهد لحظه های شگفتی ساز باشید عادلانه یا نا عادلانه اش فرقی نمی کند ما نمی توانیم تعیین کنیم که آن چه در این دنیای اسرارآمیز رخ میدهد عادلانه است یا به وقوع پیوستن آن سزاوار نبوده است. در حیات وحش ممکن است همه چی متفاوت و غیر قابل قبول باشد.

حیات وحش

در حیات وحش امروز شاهد سرگرم شدن گله ای از شیرها با خرچنگ خواهیم بود. شیرهای کنجکاو در روز روشن با یک خرچنگ روبرو می شوند و آن را احاطه می کنند که ادامه عکس های بیشتر و فیلم این داستان جالب را خواهید دید!

آنها معمولاً فقط پس از تاریک شدن هوا بیرون می آیند، اما این یکی در روشنایی روز از رودخانه عبور می کرد و این حس کنجکاوی شیرهای جوان  مغرور برانگیخت. شیرها شگفت زده شدند. خرچنگ از لانه خود بیرون آمده بود و سعی می کرد از رودخانه ای در منطقه حفاظت شده MalaMala در آفریقای جنوبی عبور کند.

حیات وحش

از شانس بد خرچنگ به طور اتفاقی تو دید گله شیرها قرارگرفت. خرچنگ در حال حرکت، کنجکاوی آنها را برانگیخت. ابتدا یکی از شیرها سراغ آن رفت از طرفی خرچنگ حال و هوای ناخوشایندی داشت و دور خود می چرخید.

حیات وحش

در عرض چند لحظه، چهار شیر جوان دیگر به آن ملحق شدند و با یک حرکت خرچنگ را احاطه کردند، اما او عقب نشینی نکرد. او به عقب نشینی به حفره خود در ساحل رودخانه ادامه داد ولی شیرها هم دست سر او برنداشتند. خرچنگ برای محافظت از خود،روی پاهای عقب خود بالا رفت و پنجه های خود را آماده کرد.»

حیات وحش

کوچولوی بیچاره سعی می‌کرد خود را به ساحل رودخانه که لانه‌اش بود برساند. متأسفانه  شیرهای بیشتری آمدند تا آن را تماشا کنند تا اینکه خرچنگ در حین عقب نشینی چنگال هایش را به سمت شیرها نگه داشت تا به ساحل برسد. ولی احساس خطر کرده بود خرچنگ تنها با گرفتن حالت تهاجمی خود را به یک حفره رساند و ناپدید شد و شیرها متحیر شدند.

حیات وحش

خرچنگ های درخت نارگیل به خرچنگ های سارق نیز مشهور هستند. این سخت پوستان به جثه غول آسایشان که گاهی از یک متر هم فراتر می رود، شهرت دارند. در واقع، این خرچنگ قدرتمندترین سخت پوست جهان است. فشار چنگک های خرچنگ درخت نارگیل نزدیک به فشار آرواره های شیرها و ببرها است ( ۳۳۰۰ نیوتن برای خرچنگ در برابر ۴۴۵۰ برای شیر و ببر). به ویژه قدرت چنگک های این خرچنگ هیچ تناسبی با اندازه اش ندارد. فشار دستش قدرتی معادل ۶ تن ایجاد می کرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی