|

ماجرای جریمه 3 میلیونی بی‌حجابی چیست و آیا در سال 1403 عملی می‌شود؟

نماینده مجلس دوازدهم همزمان با روز جهانی زن با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان جزئیاتی درباره لایحه حجاب و عفاف از جریمه شدن 3 میلیونی…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لایحه حجاب و عفاف از همان ابتدا بسیار مورد توجه قرار گرفته بود و افراد بسیاری درباره آن اظهار نظر کردند. اکنون پس از یک سالی که از طرح این لایحه گذشته موارد بسیاری به آن افزوده یا از آن کاسته شده است. یکی از نمایندگان مجلس جدید که در دوره قبل نیز نماینده مردم بود به تازگی از افزودن ماده جدید به این لایحه درخصوص جریمه بانوان بد حجاب و بی‌حجاب سخن گفته است.

امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان حاشیه‌ساز در مجلس یازدهم به شمار می‌رود که سال گذشته پیشنهاد کاهش سن ازدواج به دلیل بلوغ زودرس و ازدواج دختران ایرانی با شیعیان سایر کشورها را مطرح کرده بود. 

بانکی‌پور توانست بار دیگر نظر حداکثر مردم اصفهان را به خود جلب کند و در دوازدهمین دوره مجلس بر کرسی‌های سبز آن تکیه بزند و اخیرا نیز با حضور در برنامه افق و همزمان با روز جهانی زن مواردی را عنوان کرد که با واکنش‌‌های بسیاری همراه بود. 

او در این برنامه با بیان جزئیاتی درباره لایحه حجاب و عفاف گفت: اگر کسی مرتکب بی حجابی شود جریمه می‌شود. این جریمه مستقیما  توسط مامور نیروی انتظامی صورت نمی‌گیرد بلکه سامانه‌ای است و مبلغ آن ۳ میلیون تومان است. اگر فرد نان‌آور خانواده باشد تا حدی باید در حسابش پول باشد مابقی آن کسر می‌شود اگر در حساب پول نباشد، به عنوان بدهکار حساب خواهد شد. 

20240309_110129

اول ببین پولی در حساب مردم هست!

سخنان این نماینده مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب و کسر خودکار جریمه 3میلیونی از حساب مردم واکنش‌های بسیاری را برانگیخت؛ از جمله آن حمیدرضا علیمی مداح معروف در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) نوشت:

‌آقای بانکی‌پور

جوان ایرانی اگه ۳میلیون توی حساب داشت شاید بجای پدرش ۱ کیلو گوشت یا مرغ می‌خرید؛ شاید شب‌عیدی برای خواهر یا برادر کوچکترش چیزی می‌خرید؛ شاید برای افطاری و سحری ماه‌رمضان‌ هزینه می‌کرد. اول ببین ۳میلیون پول تو حساب دارد بعد از دین خرج کن و مردم را از اسلام دور کن.

13

برخی دیگر نیز واکنش‌های مختلفی به این موضوع نشان داده و درباره مبلغی که از بانوان بی‌حجاب کسر خواهد شد مطالبی را بیان کردند. در همین راستا یکی از کاربران ایکس نوشته است: «شما اگر وسط اتوبان ماشینت رو پارک کنی  و جون ده ها نفر رو به خطر بندازی،اگر دوربین بگیره تهش ۵۰۰تومن جریمه میشی و هروقت دوست داشتی پرداخت میکنی..

حالا اگر بد حجاب یا بی ‎حجاب باشی همون لحظه سامانه سه میلیون تومن از حسابت بر میداره.»

دیگری نیز در این خصوص نوشت:«طرح جریمه برای بی حجابی همون گشت ارشاد اقتصادیه... همون قدر که طرح قبلی در فرهنگ پوشش و حجاب موفق بود این یکی هم خواهد بود.»

45

با توجه به اینکه انتخابات مجلس دوازدهم نیز به تازگی برگزار شده است عده‌ای به این موضوع پرداختند و برخی هم به این نکته اشاره کردند که با توجه به عدم الزام همراه داشتن کارت شناسایی این جریمه چگونه صورت می‌گیرد؟ برخی هم به وجود دوربین‌های سطح شهر برای انجام این عمل اشاره کردند. البته توجه بعضی نیز به هزینه‌های میلیاردی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون معطوف بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی