|

یه چیز کیک خوشمزه و جذاب

طرز تهیه یه "چیز کیک انار فوری" برای اونایی که هنوز هیچی برای شب یلدا درست نکردن

چیز کیک فوری

اگر تا الان چیزی برای شب یلدا درست نکردید ناامید نشید هنوز دیر نشده میتونید همین الان دست به کار شید و یه چیز کیک انارفوری درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- خورشت مرغ ناردون اولین آموزش یلدایی ما بود که با استقبال زیادی از سوی شما عزیزان مواجه شد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا شب یلدا یه سری غذا و دسر که معمولا توی این شب درست میشه رو براتون بزاریم. اگر آموزش های ما رو دنبال کرده باشید میدونید که تا الان به جز مرغ ناردونی، طرز تهیه کوفته انار و گردو، کلم پلو، انار پلو، سالاد کلم و انار، آش انار و دسرهایی مثل تارت انار، چیز کیک انار، کیک کدو حلوایی، بیسکویت یلدایی، ژله هندوانه، کیک یخچالی، باسلوق و تیرامیسوی انار، کرم ژله انار و پاستیل هندوانه ای رو گذاشتیم.

به گزارش «شایانیوز»، اگر جزء کسایی هستید تا الان چیزی برای شب یلدا درست نکردید ناامید نشید هنوز دیر نشده در این مطلب طرز تهیه یه چیز کیک تک نفره خوشمزه رو براتون آماده کردیم که خیلی سریع درست میشه. اگر دوست دارید این چیز کیک خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه چیز کیک انار فوری

بیسکویت پتی بور کاکائویی 1 بسته

کره آب شده 80 گرم

پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری سرخالی

پودر قند 2 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری

وانیل 1/8 قاشق چایخوری

انار و خلال پسته برای تزئین

چیز کیک فوری

طرز تهیه چیز کیک انار تک فوری

1- بیسکویت را داخل میکسر یا غذاساز بریزید تا کاملاً پودر شود. می‌توانید بیسکویت‌ها را با دست خرد کنید بعد داخل کیسه فریزر بریزید و با گوشت کوب آن را پودر کنید بعد از اینکه بیسکویت‌ها کاملاً پودر شدند کره آب شده را به آن اضافه کنید با لیسک هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. برای آب کردن کره هیچ وقت آن را روی حرارت مستقیم قرار ندهید کره را روی سماور یا کتری قرار دهید تا آب شود.

2- کپسول های کیک یزدی را داخل قالب مافین یا پیاله بگذارید. بیسکویت های پودر شده رو داخل کپسول بریزید با پشت قاشق صاف کنید نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

3- پودر ژلاتین + آب سرد را روی سماور قرار دهید تا شفاف شود سپس ژلاتین را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. میزان آبی که به ژلاتین اضافه می شود باید 5 برابر وزن ژلاتین باشد.

4- خامه + پودر قند + پنیر خامه ای + وانیل را با هم مخلوط کنید حالا ژلاتین را به این مواد اضافه کنید خوب با هم ترکیب کنید بعد مواد روی بیسکویت ها بریزید با دونه های انار و خلال پسته تزئین کنید. چیز کیک ها رو 2 تا 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. با این مقدار مواد 6 تا 8 چیز کیک خواهید داشت.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی