|

روش های مراقبتی از موی صاف و لَخت

دلبر جان موی صاف و لخت داشتن کلافت کرده؟! با این کارها زیبایی و سلامتیش رو تضمین کن

فکر نکن چون موهای لخت و صاف داری دیگه باید بیخیال رسیدگی و مراقبت از موهات بشی، هر مویی نیاز به توجه اساسی داره مخصوصا اگه بلند باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بدون شک شما هم با ما هم عقیده هستید که موهای صاف و لخت زیبایی و جذابیت خاصی دارند اما حالا جالبه بدونید که بر خلاف اون چه اکثر افراد تصور می کنند نگهداری و مراقبت از سلامت و زیبایی چنین مویی کار چندان راحتی نیست و اصلا معناش این نیست که اگر کسی موهای لختی داره یعنی از هفت دولت آزاده و نیازی نیست که رسیدگی خاصی به موهاش کنه. شما هر جنس مویی که داشته باشید اگر به فکر سلامت و زیبایی اون هستید باید با استفاده از روش ها مراقبتی مناسب حسابی بهش برسید.

حالا اگر شما هم جزو افرادی هستید که ذاتا موهای لخت و صافی دارید ممکنه براتون سوال شده باشه که چطور باید از اونها مراقبت کنید؛ در ادامه ما چند تا از مهم ترین نکاتی رو که خوبه نگهداری از موهاتون از قلم نندازید با شما به اشتراک میگذاریم.

روش های مراقبتی از موی صاف و لخت

1.با شامپو های بدون سولفات از موهای لختت مراقبت کن

افرادی که موهای صاف و لخت دارند باید بیشتر به فکر تمیزی مو هاشون باشند چون ذره ای کثیفی و چربی به سرعت خودش رو نشون میده و باعث میشه شما نامرتبط به نظر بیاید. حالا برای این که مطمئن بشید موهاتون پس از استحمام به خوبی تمیز شده و قراره برق بزنه از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید.

2.با شامپو مخصوص موهای چرب از موهای لختت مراقبت کن

این که جنس موهای شما چیست در انتخاب شامپو بدون شک تاثیر بسیار قابل توجهی داره ولی حتا اگر شما موهای لختی دارید اما جنس اون ها خشک است خوبه که هر از گاهی به صورت دوره ای از شامپو های مخصوص موهای چرب هم استفاده کنید. چون موهای لخت معمولا مستعد چربی بیشتری هستند و شما با استفاده از این شامپو ها این چربی اضافی رو از بین می برید.

روش های مراقبتی از موی صاف و لخت

3.با استفاده اصولی از نرم کننده از موهای لختت مراقبت کن

به گزارش شایانیوز، نرم کننده ها می تونند در مواردی برای سلامت حتا خوب باشند اما اگر موهای شما لخت و صاف است بهتر است که خیلی در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید چون موهای شما ذاتا ظریف هستند بنابراین نیازی به استفاده از نرم کننده ها ندارید.

4.با محصولات حجم دهنده از موهای لختت مراقبت کن

اگر در کنار لخت بودن، موهایتان نازک نیز هستند خوب است که در روتین مراقبتی خود استفاده از محصولات حجم دهنده را هم جا دهید چرا که آن ها به مرور می توانند باعث افزایش ضخامت تار موهای شما شوند. اگر هم دوست ندارید که از محصولات شیمیایی استفاده کنید و به دنبال منابع طبیعی هستید، روغن های گیاهی ای نظیر روغن هسته انگور می تواند به حجیم شدن موهای شما کمک نماید.

5.با روغن درمانی از موهای لختت مراقبت کن

موهای لخت هم مانند تمامی دیگر انواع مو ها ممکن است دچار مو خوره، وزی و کم آبی شوند بنابراین باید به فکر مراقبت از آن ها باشید. برای جلوگیری از موارد ذکر شده بهترین کار این است که از روغن های گیاهی مثل روغن آرکان استفاده نمایید.

روش های مراقبتی از موی صاف و لخت

مراقبت از رژیم غذایی، استفاده از سشوار با حرارت مناسب و شانه کردن به میزان کافی همگی مواردی هستند که تفاوتی ندارد شما چه نوع مویی دارید برای حفظ سلامتی و زیبایی آن ها باید این موارد را رعایت کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی