|

جاهای دیدنی استان قزوین / شمال الان شلوغه همه ریختن اونجا تو برو قزوین خفن تره

اگر تو ایام عید قصد سفر دارید اما شهر ها رو نمی شناسید، اولین پیشنهاد ما به شما قزوین و جاذبه های بی نظیری که داره می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از مسافرین تو این دو سه روزه راهی سفر نوروز شدن و خیلی ها هم منتظرن تا دید و بازدیدشون تموم بشه و یه جورایی چمدون شون بسته و جمع و جور تو اتاق قایمه تا به محض رسیدن هفته دوم و خلوت شدن شهر ها بزنن به دل جاده. اکثر خونواده ها میرن شمال در حالی که واقعا خبر ندارن خیلی از شهر های ایران به مانند خوزستان چقدر زیبایی داره. و یا اینکه اصلا عید فصل آب گرم رفتنه و نمیشناسن بهترین آب گرم های ایران رو! که با یه گشت و گذر ساده تو نت میشه به همه اینا رسید. 

مثلا یکی از شهر های جذاب کشورمون قزوین هستش که از نظر گردشگری شاید کمتر بهش نگاه بشه، در حالی که خیلی از مسافرین برای رفتن به رشت یا دیگر شهرها از قزوین عبور میکنن، اما مشکل اینجاست که فقط عبور میکنن! و خبر ندارن که این شهر جذاب و قدمت دار چه جاهای دیدنی داره که میشه به دیدارشون رفت و ازشون لذت برد. در واقع این شهر باستانی به دروازه بهشت و شهر پاک نیز مشهوره که با وجود بناهای قدیمی و طبیعت منحصر به فردی که داره نظر بسیاری از افراد رو به خود جلب کرده. اگر شما نیز علاقمند هستید تا ببینید و بشناسید این شهر زیبا رو، پس حتما با ادامه مطلب کا هماره باشید.

جاهای دیدنی قزوین

قلعه الموت قزوین با شهرتی بالا

قلعه الموت شهرت زیادی داره و از دست جاذبه هیا گردشگری محسوب میشه که اهمیتی بالا در میون قلعه ها ایران نیز داره. در واقع این قلع محلی ایده آل برای علاقمندان به تاریخ و باستان شناسان می باشد که گذشته ای به شدت مهم در تاریخ ایران داشته. از طرفی هم قلعه الموت قزوین دارای طبیعتی زیباست که میتونه برای هر گردشگر و مسافری جذاب باشه. فقط افرادی میتونن سحرآمیز بودن این قلعه رو درک ‌کنند که از پله‌ های‌ الموت بالا رفته باشن و سختی راه رو بچشند.

جاهای دیدنی قزوین

قزوین هم بازار داره، اونم چه بازار هایی

خیلی از شهر ها به مانند مازندران هستند که به بازاراشون هم شهرت دارند. بازار قزوین نیز یکی از جاهای دیدنی این شهر به حساب میاد که قدمت آن به دوران صفویه و قاجاریه برمیگرده. این بازار علاوه بر معماری کم نظیری که داره، از قسمت های مختلفی هم ساخته شده و انواع و اقسام کالاها در آن به فروش میرسه. از مهمترین بخش های بازار قزوین میتوان به مسجد النبی، سرای سعدالسلطنه، سرای وزیر، سرای قیصریه، سرای حاج رضا، سرای رضوی، تیمچه‌ های روباز و سرپوشیده اشاره کرد که بی شک ارزش یکبار بازدید رو دارند و شما رو پشیمون نخواهد کرد.

جاهای دیدنی قزوین

مسجد جامع قزوین

مسجد جامع قزوین یا همون مسجد جامع عتیق یکی از بزرگ‌ ترین و قدیمی‌‌ ترین مسجد های ایران محسوب میشه که از طرفی هم یکی از مکان های دیدنی قزوینه که در سال ۱۹۲ هجری قمری به دستور هارون‌ الرشید ساخته شد. این مسجد دارای زیبایی ها و شگفتی‌ های معماری بسیاری هستش که دوران مختلف تاریخ رو به نمایش گذاشته و به نحوی روایت‌ هایی از دوران بنی عباس تا قاجاریه رو در خود جای داده و نگاه بسیاری از افراد رو به خود جلب نموده. یکی از عالی‌ ترین معماری های ایرانی اسلامی رو میشه در گنبد بسیار زیبای مسجد و همچنین مناره‌ های کاشی‌ کاری و صحن‌ هایی که داره دید و لذت برد. ناگفته نمونه که این مسجد جزو آثار ملی ایران نیز به شمار میره و بازدید ازش در ساعات برگزاری نماز جماعت امکان‌ پذیر می باشد.

جاهای دیدنی قزوین

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین 

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین یکی از جاهای بسیار دیدنی این شهر به حساب میاد که تو تاریخ ۱۳۷۷/۵/۱۱ به ثبت آثار ملی رسید. این کاروانسرا مساحتی بیش از ۲۶ هزار متر مربع در گذشته داشته که به‌ عنوان یک سرای بازرگانی نیز مورد استفاده قرار میگرفته و این روزها نیز بزرگترین کاروانسرای داخل شهری ایران و البته بزرگ‌ ترین کاروانسرای قزوین شناخته میشه. در حال حاضر این مجموعه دارای چندین کافه، رستوران و فروشگاه‌ های صنایع دستی قزوین و آموزشگاه‌ های هنری تاسیس شده نیز می باشد.

جاهای دیدنی قزوین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی