|

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی لعاب دار و خوشمزه / یه فوت کوچولو تا غذایی عالی داشته باشی

در این مقاله طرز تهیه و رازهای لعاب دار شدن خوراک لوبیا چیتی رو یاد میگیری. یه غذای عالی واسه شام و افطار که حسابی دل همه رو می بره!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- آشپزی کردن واسه بعضی آدما خیلی لذت بخشه و واسه بعضی دیگه نه! وقتی عاشق آشپزی کردن باشی خلاقیت به خرج میدی و تنوع غذایی رو بالا می بری و قطعا لذت بیشتری خواهی برد. بعضی غذاها هم انگار عشق و توجه بیشتری می خوان تا جا افتاده تر و خوشمزه تر بشن! غذاهایی مثل خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش کرفس، عدسی و... با کمی خلاقیت و حوصله لعاب دار و خوشمزه میشن. یه غذای معروف و پر طرفدار دیگه که اگه لعاب دار باشه خیلی خوشمزه تره خوراک لوبیا چیتیه. در این مقاله طرز تهیه و رازهای لعاب دار شدن خوراک لوبیا چیتی رو بهتون آموزش می دیم. تا پایان همراه ما باشید.

khorak-lubiachiti1

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی ۲ لیوان

پیاز بزرگ یک عدد

سیر ۲ حبه

سیب زمینی بزرگ یک عدد

گوجه فرنگی یک عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، و فلفل سیاه به اندازه کافی

پودر گلپر به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خوراک لوبیا چیتی بپزی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

khorak-lubiachiti3

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

مرحله اول

لوبیا چیتی رو از حدود 12 ساعت قبل در کاسه ای بزرگ ریخته و می شوییم و روی اون آب می ریزیم تا خیس بخوره و بهتره در این مدت ۲ مرتبه آب اون رو عوض می کنیم تا نفخ لوبیاها از بین بره و بعد از پخت بافت نرم تری پیدا کنه.

مرحله دوم

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. داخل یک قابلمه مناسب روغن ریخته و روی حرارت قرار می دیم تا داغ بشه. پیازها رو داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دیم تا سبک و طلایی بشن.

khorak-lubiachiti6

مرحله سوم

سیرها رو هم پوست گرفته و له می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم تا عطرشون دربیاد. گوجه فرنگی ها رو هم که قبلا پوست گرفته و خرد کردیم به پیاز و سیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

به تفت دادن ادامه میدیم تا آب گوجه فرنگی تبخیر بشه سپس زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی رو اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم.

khorak-lubiachiti7

مرحله پنجم

لوبیا چیتی ها رو می شوییم و آبکش می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دیم. سپس حدود ۵ لیوان آب اضافه کرده و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو کم می کنیم تا خوراک لوبیا چیتی ما به مدت ۳ تا 4 ساعت بپزه.

مرحله ششم

دو ساعت بعد سیب زمینی رو پوست می گیریم و نگینی خرد می کنیم. حالا اونا رو داخل تابه ای که روغن ریختیم کمی تفت می دیم و همراه مقداری نمک به قابلمه خوراک لوبیا چیتی اضافه می کنیم.

khorak-lubiachiti2

مرحله هفتم

در مرحله آخر نمک غذا رو تست و اندازه می کنیم و یک ساعت دیگه زمان میدیم تا خوراک بپزه و جا بیفته. برای بیشتر لعاب دار شدن خوراک لوبیا چیتی می تونیم نصف سیب زمینی رو از قابلمه خارج کرده و با چنگال له کنیم و به قابلمه اضافه کنیم.

مرحله هشتم

در آخر گلپر و آب لیموی تازه رو هم اضافه کرده و داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی