|

از فقر تا ثروت با بازیگری/ مردان بازیگر ایرانی که از کارگر به بازیگر پولساز تبدیل شدن

بازیگرانی که اکنون در بهترین ورژن خود قرار دارند ایامی سخت را تجربه کردند و اکنون جزو بازیگران پولساز سینمای ایران محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دنیای بازیگری بسیار رویایی به نظر می‌رسد اما سختی‌ها و مشکلات خود را هم دارد؛ شهرت و حفظ تعادل بین رفتار با طرفداران و همچنین حفظ زندگی شخصی یکی از آن‌هاست. اما از آن مهمتر این است که چون معمولا درآمد ثابتی ندارد و دریافت پول به پروژه‌های کاری که قبول می‌کنند بستگی دارد آینده شغلی قابل اعتمادی ندارند. برخی از بازیگران سینمای ایران دردوره‌ای خوش درخشیدند و در فیلم و سریال‌های بسیاری بازی کردند که خب به تبع آن وضع مالی خوبی نصیبشان شد اما همین که مدتی پیشنهاد بازی در اثری به آن‌ها نشد درآمدی هم نداشتند. این روند برای بسیاری از بازیگران که با سختی کار خود را آغاز کردند قابل تحمل‍تر است از این رو که تجربه فقر را داشته‌‍اند. بعضی از این بازیگرانی که اکنون در بهترین ورژن خود قرار دارند ایامی سخت را از نظر مالی و کاری تجربه کردند تا به شهرت و ثروت کنونی خود رسیدند و جزو بازیگران پولساز سینمای ایران محسوب می‌شوند. به برخی از این افراد اشاره کردیم.

8

امیر آقایی؛ سیاهی لشکری که کوتاه نیامد

پدرش که دار فانی را وداع گفت تازه با زندگی مواجه شد! به تهران مهاجرت کرد تا هم در مدرسه شبانه روزی درس بخواند و هم با کار در تراشکاری از پس خرج و مخارج خانواده برآید. در مسیر رسیدن به آرزوهایش از هیچ کاری فروگذار نکرد و اولین تجربه‌اش در بازیگری نقش سیاهی لشکر بود. اما کوتاه نیامد و اکنون به بازیگری پردرآمد و محبوب بدل شده است. نویسندگی می‌کند، شعر می‌گوید و عکاس هم هست.

3

بهرام افشاری؛ رویایی که واقعی شد

افشاری تنها دو ساله بود که مادرش از دنیا رفت؛ مرگ دست از سر او برنداشت و خیلی زود پدرش هم به دیار باقی شتافت. اما او کوتاه نیامد و کار در قنادی، پیتزا فروشی، بلیط فروشی و همچنین پیک موتوری را تجربه کرد تا رویایش را به واقعیت تبدیل کند؛ از حمید سمندریان آموخت و خاک صحنه خورد تا اکنون به بازیگری محبوب در سینما و تلویزیون بدل شده است.

5

حامد بهداد؛ ورشکستگی پیش از پولسازی

ورشکستگی پدر این بازیگر مسبب خیری ماندگار شد؛ به‌واقع بهداد پس از اینکه در چنین شرایط اقتصادی قرار گرفتند راهی تهران شد به واسطه رامبد جوان با همایون اسعدیان آشنا شد «آخر بازی» را بازی کرد. بهداد در همان نخستین فیلمی که نقش‌آفرینی کرد استعداد خود را هم به نمایش گذاشت و در جشنواره فجر نیز کاندید شد. اکنون او به یکی از چهره‌های مطرح سینما و شبکه نمایش خانگی بدل شده است و البته پا به عرصه خوانندگی هم گذاشته و بازیگری نیز تدریس می‌کند.

1

میلاد کی مرام؛ از پیتزا فروشی تا تبدیل شدن به بازیگری پر هزینه

میلاد کی مرام الکترونیک خوانده و شاگردی مسعود کیمیایی را کرده است؛ او مدت‌ها به علت نداشتن مکان زندگی در موتورخانه کیمیایی زندگی می‌کرد و همزمان با کلاس بازیگری در پیتزا فروشی هم کار می‌کرد و به صورت اتفاقی با گلاب آدینه آشنا شد. او حالا یکی از گرانترین بازیگران ایران است که در آثار سینمایی و فیلم‌های شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته است.

2

مهران مدیری؛ دستفروشی که کمدین شد

برنامه‌ساز، بازیگر و کارگردانی که سال 2009 مجله نیویورک او را بیستمین مرد قدرتمند سال معرفی کرد و در میان برندگان جشن حافظ با دریافت 10 جایزه رکورد دار است. او دستی هم در آتش خوانندگی دارد اما بیشتر تمرکزش روی ساخت برنامه‌ها و سریال‌های گوناگون است و خود را متعلق به تلویزیون می‌داند. مهران مدیری از ۱۰ سالگی وارد بازار کار شد و کارهایی نظیر تراشکاری، مکانیکی، کتابفروشی، تعمیرات صوتی تصویری، دستفروشی، حمالی و کارگری را تجربه کرد اما حالا مشهورترین شخصیت کمدی ایران است.

4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی