|

چجوری از ریزش موهامون جلوگیری کنیم؟ / بهت میگم چی بخوری تا موهات کم که نه زیاد بشه!

اگر با مشکل ریزش مو مواجهید، نگران نباشید، در این مقاله علل ریزش مو، راه های درمان و جلوگیری از اون رو بررسی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اهمیت قائل شدن برای سلامتی و زیبایی از مشخصه های انسان سالم و پویاست. شخصی که تناسب اندام، موهای پر پشت، دندون های سفید و سالم، ناخن های زیبا و... براش مهم باشه، امید به زندگی بالایی داره و حتما شاداب و سرحاله! این موضوع از سمت دیگه هم صادقه یعنی چی؟ یعنی وقتی شما به سلامتی و زیبایی تون اهمیت بدید، خود بخود امید به زندگی و شادابی تون بالا میره. پس مهمه که به فکر این موضوع باشین و براش برنامه بریزید.

یکی از مشکلات شایع عصر حاضر در بحث سلامتی و زیبایی، ریزش مو هست. خیلی ها این روزا به دلایل مختلف با مسئله ریزش موهای سرشون روبرو هستن. و البته که این مشکل بسیار ناخوشایند و غم انگیزه. اگر شما هم این مشکل رو دارید، نگران نباشید، در این مقاله علل ریزش مو، راه های درمان و جلوگیری از اون رو بررسی می کنیم.

rizesh-moo7

علل ریزش مو

ریزش مو علت های مختلفی همچون استرس، ژنتیک، مصرف برخی داروها، بیماری های پوستی، تغییرات هورمونی و استفاده بیش از حد از رنگ مو و وسایل حرارتی داره.

اگر ریزش مو دارید باید ابتدا علت اون رو پیدا کنید و بعد به درمان اون بپردازید.

rizesh-moo2

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو به هر علتی که باشه با بکارگیری برخی روش ها میشه از اون جلوگیری کرد. روغن تراپی یکی از راه های جلوگیری از ریزش موها به حساب میاد.

استفاده از روغن آرگان، روغن بادام تلخ و روغن نارگیل با آبرسانی به مو، PH  و چربی پوست سر رو تنظیم میکنن و تأثیر قابل ‌توجهی در پیشگیری از ریزش مو دارن.

rizesh-moo3

این روغن ها ریشه و ساقه موها رو تقویت میکنن، همینطور دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری هستن و با پاکسازی پوست سر، شرایط بهتری رو برای فولیکول ‌های مو فراهم کرده و احتمال ریزش مو رو کاهش میدن.

توصیه های ساده برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو گاهی به علت سبک زندگی اشتباه، انجام دادن کارهای اشتباه و یا انجام ندادن برخی کارهای ساده به وجود میاد. در ادامه به برخی توصیه های ساده برای جلوگیری از ریزش مو و همینطور رشد مناسب موها توجه کنید:

-آب زیاد بنوشید و از استعمال الکل و دخانیات پرهیز کنید.

rizesh-moo6

-تا جای ممکن از استرس دوری کنید و ورزش کردن رو در برنامه روزانه خودتون داشته باشید.

-داشتن برنامه غذایی سرشار از آهن، کلسیم و بیوتین نقش قابل‌ توجهی در جلوگیری از ریزش مو دارد. ماهی، تخم مرغ، سبزیجات و میوه ها، حبوبات و جو دو سر برای تقویت موها موثر هستن.

rizesh-moo5

-ویتامین D نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو داره. در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و اگر کمبود ویتامین D دارید، مکمل های این ویتامین رو با تجویز پزشک مصرف کنید.

-3 بار در هفته موهای سر خودتون رو بشویید. تمیزی موها و پوست سر، تا حد زیادی از ریزش موها جلوگیری میکنه.

-ماساژ پوست سر رو فراموش نکنید. این کار جریان خون رو در این قسمت افزایش داده و رشد موها و جلوگیری از ضعیف شدن ریشه موها رو به دنبال داره.

rizesh-moo4

-بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام موهاتون رو شونه نزنید. باید حداقل هفتاد تا هشتاد درصد رطوبت موها خشک بشه سپس موها رو شونه بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی