|

کاربردهای جالب مسواک کهنه که تا حالا نمی دونستی / این وسیله دور ریختنی رو دور ننداز!

مسواک کهنه برای تمیز کردن خیلی از وسایل خونه کاربرد داره. در این مقاله کاربردهای مختلف مسواک کهنه در خونه داری رو با هم مرور می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ضرب المثل قدیمی و معروفی هست که میگه: «هرچه خوار آید، روزی به کار آید.» واقعا هم همینطوره. وسایلی که به نظر نمیاد کاربردی داشته باشه ولی اگه کمی فکر یا تحقیق کنیم می بینیم برای انجام یه سری از کارها به درد می خوره و اتفاقا خیلی کاربردیه! یکی از این چیزا که معمولا بعد از کهنه شدن دور می ندازیم، مسواکه! ولی باید بگیم که مسواک کهنه برای تمیز کردن خیلی از وسایل خونه کاربرد داره. تمیز کردن درز کاشی و سرامیک، تمیز کردن کنترل تلویزیون، تمیز کردن چدن و سرشعله گاز و... در این مقاله کاربردهای مسواک کهنه رو با هم مرور می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

mesvak-kohne5

تمیز کردن زیورآلات طلا و نقره

می دونستید که با یک مسواک کهنه و مقداری خمیر دندون و یا مایع ظرفشویی میشه زیورآلات طلا و نقره رو تمیز و درخشان کرد؟ کافیه تا مقداری خمیردندون رو روی یک مسواک کهنه و نرم بذارید و روی زیورآلات نقره خودتون بکشید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که از سیاهی و کدری نقره خبر نیست و مثل قبل زیبا و درخشان شده.

mesvak-kohne3

برای زیورآلات طلا می تونید از کمی مایع ظرفشویی و یک مسواک کهنه استفاده کرده و همه جرم ها و کثیفی های اونها رو به راحتی تمیز کنید.

تمیز کردن چدن و سر شعله های گاز

یکی دیگه از وسایل خونه که زود به زود جرم میگیره و نیاز به تمیز کردن داره، اجاق گازه. میله های چدنی روی گاز و سرشعله ها مستعد جرم و چربی گرفتن هستن و هیچی مثل یک مسواک کهنه که آغشته به خمیر جوش شیرین شده، نمی تونه اونها رو تمیز و درخشان کنه.

mesvak-kohne7

تمیز کردن کنترل وسایل الکترونیکی

دکمه های کنترل تلویزیون، سینمای خانگی و دیگر وسایل الکترونیکی هم چون زیاد استفاده میشن، نیاز به تمیز کردن منظم دارن. اینجا هم یک مسواک کهنه نرم به خوبی به کمک ما میاد. وقتی تمام اجزای کنترل رو جدا کردی، میتونی با کمک یک مسواک کهنه که به مایع ظرفشویی یا خمیر جوش شیرین آغشته شده، دکمه های کنترل رو کاملا تمیز کنی.

تمیز کردن درز کاشی و سرامیک

درزهای کاشی و سرامیک مخصوصا در سرویس بهداشتی محلی برای تجمع جرم و کثیفی هستن و به راحتی تمیز نمیشن. با کمک یک مسواک کهنه میشه به راحتی درزهای باریک کاشی و سرامیک رو به کمک شوینده های شیمیایی یا طبیعی تمیز و براق کنی.

mesvak-kohne1

تمیز کردن لکه های مختلف روی لباس

خیلی اتفاق میفته که لباس های ما از مواد مختلف لکه بشن و ظاهر ناخوشایندی پیدا کنن. اینجا هم میشه به کمک یک مسواک کهنه نرم که به بافت پارچه لباس آسیبی نمیزنه، لکه رو از روی لباس تمیز کرد.

مثلا برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس باید جوش شیرین رو با کمی مایع ظرفشویی مخلوط کرده و اجازه بدی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی لکه باقی بمونه. سپس با یک مسواک کهنه نرم که به مایع ظرفشویی و جوش شیرین آغشته کردی، روی لکه بکشی و این کار رو تا وقتی که لکه کمرنگ بشه، تکرار کنی.

mesvak-kohne4

تمیز کردن کیبورد

شیارهای کیبوردهای لپ تاپ و مانیتور رو هم میشه با یک مسواک کهنه تمیز کرد. برای این کار کافیه تا مسواک کهنه رو به آرومی بین شیارها بکشی و سپس کیبورد رو برعکس کنی تا خرده زباله های موجود در بین کلیدهای کیبورد از اون خارج بشه.

دیگر کاربردهای مسواک کهنه در خانه

کاربرد مسواک کهنه برای تمیز کردن اشیاء مختلف به موارد ذکر شده محدود نمیشه. از مسواک کهنه برای تمیز کردن برس مو، رنگ و هایلایت کردن مو، نقاشی کردن، پاک کردن آثار خودکار و مداد از روی دیوار، شانه کردن ابرو، تمیز کردن ناخن، تمیز کردن کیف و کفش و... هم میشه استفاده کرد.

mesvak-kohne2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی