|

علت سفیدک زدن گیاهان آپارتمانی / گل بینوات رو اینجوری نجات بده آب رو آتیشه این راه حل

در این مقاله به علت سفیدک زدن گیاهان پرداختیم و در خصوص رفع این موضوع بهتون راه حل ارائه دادیم که میتونه گیاهتون رو دوباره مثل روز اول کنه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در منزل بین ما ایرانی ها بسیار مرسومه و جالبه که این روزا این موضوع به جای کم رنگ شدن پررنگ تر هم شده چرا که گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون مدرن بسیار جایگاه مهمی پیدا کردن و در این بین خیلی ها برای لاکچری تر نشون دادن فضا به سراغ گیاهان آپارتمانی خاص میرن که اکثرا ظاهر برگ ها و قد و قواره ی اون ها طوریه که توجه هر کسی رو به خودش جلب میکنه و میتونن دکوراسیون رو حسابی باکلاس جلوه بدن البته که اینطور نیست که گیاهان آپارتمانی ارزان نتونن از پس زیباسازی محیط بربیان خیر اصلا اینطور نیست و همه ی گیاهان در جایگاه خودشون میتونن به فضای اطرافشون زیبایی ببخشن.

اما یه موضوعی که وجود داره این هست که تنها مسئله ی مهم در این بین نباید زیبایی گیاه باشه بلکه باید به شرایط نگهداری اون یعنی این که نور کم میخواد یا زیاد، طریقه ی آبیاریش، کود مناسبی که باید بهش داد و... هم توجه کرد و همچنین براش جای مناسبی رو در خونه حاضر کرد که با ویژگی های گیاه همخونی داره مثلا در صورتی که گیاه شما رطوبت رو بسیار دوست داره احتمالا سرویس بهداشتی و حموم میتونن براش گزینه ی مناسبی باشن. اما تنها این موارد نیست که مهمه یه موضوع مهم دیگه ای هم که وجود داره این هست که شما باید مراقب سلامت گیاه هم باشید مثلا سفیدک زدن اون یه موضوعی هست که باید حتما پیگیری بشه به همین دلیل در این مقاله راجبه علت سفیدک زدن گیاه براتون صحبت کردیم و راه حل برای رفع اون ارائه کردیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت سفید زدن گیاه

علت سفیدک زدن گیاه چیست؟

احتمالا براتون پیش اومده باشه که کپک های سفید رنگی رو روی گیاهانتون که شبیه به پرز هستن مشاهده کرده باشید که باید بگیم این کپک ها نتیجه ی میکروب های قارچی هستن که خیلی سریع روی ساقه ها و برگ های گیاهان رشد میکنن و یه سری پرزهای سفید رنگ درست میکنن که یه حالت پودری دارن و سفیدک هم نامیده میشن.

معمولا گیاه موقعی که در چرخه ی رشد خودش توی منطقه ی گرم و شرجی قرر بگیره این اتفاق براش میفته البته که این سفیدک ها نمیتونن گیاه سالم رو از بین ببرن ولی مسلما روی رشد اون ها تاثیر خواهند گذاشت همچنین ممکن هست که این میکروب ها که در هوای اطراف گیاه پخش میشن سایر گیاهان کنار اون رو هم آلوده کنن و روی خاک هم اثراتی بذارن.

علت سفید زدن گیاه

چه گیاهانی مستعد سفیدک زدن هستن؟

عفونت های قارچی که به رنگ سفید هستن میتونن روی خیلی از گیاهان تاثیر بذارن مثلا پتوس میتونه یکی از اون ها باشه ولی در این بین یه سری از درختان و گل و گیاهان وجود دارن که خیلی بیشتر مستعد آلودگی هستن که در بین گیاهان آپارتمانی این مدلی میشه به بگونیا، بنفشه آفریقایی، گیاه یشم، کالانکوئه و سرخ برگه اشاره کرد که در صورت داشتن اون ها باید بیشتر مراقبشون باشید.

از بین گیاهان بیرون از منزل هم که ممکن هست در معرض سفیدک زدن قرار بگیرن میشه به درخت سیب، بوته توت فرنگی، بوته رز، گل ادریسی، گیاه لیلاک و بلوط اشاره کرد. این نکته رو هم ذکر کنیم که قارچ هایی که سفیدک رو به وجود میارن توی محیط های گرم و مرطوب بیشتر رشد میکنن به همین دلیل توی تابستون بیشتر شاهد اون ها خواهیم بود.

علت سفید زدن گیاه

آیا سفیدک برای گیاهان خطرناکه؟

همونطور که بخش های قبلی هم یه اشاره ی ریز کردیم مشاهده ی لایه ی پودری سفید رنگ روی گیاه صلا نگران کننده نیست در اصل این قارچ های سفید رنگ روی گیاه شما زندگی میکنن و در برخی از مواقع اصلا نمیشه از به وجود اون ها پیشگیری کرد هر چند که این سفیدک ها روی خاک و گیاه شما اصلا جذاب نخواهند بود بنابراین باید یه فکری برای از بین بردن اون ها کنیم که در ادامه میگیم چطور.

از بین بردن سفیدک گیاه با جوش شیرین

برای از بین بردن سفیدک ها تنها کافیه که یه قاشق غذاخوری جوش شیرین رو نوی نصف گالن آب مخلوط کنید و بعد نصف قاشق چای خوری هم صابون مایع به ترکیبتون اضافه کنید و بعد اون ها رو خوب هم بزنید و توی قوطی اسپری بریزید و روی سفیدک ها بپاشیدشون و صبر کنید تا گیاه خشک بشه و این کار رو تا وقتی که سفیدک ها از بین برن انجام بدید. دقت هم کنید که در صورت موثر واقع نشدن این روش میتونید از پتاسیم بی کربنات استفاده کنید که یه محلول ضد قارچه.

علت سفید زدن گیاه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی