|

مهمون داری نمیدونی چی بپزی؟

زرشک پلو با مرغ رو اینجوری بپز انگار از بهترین رستوران شهر گرفتی/ روش پخت راحت و عالی

یکی از غذاهایی که اگر خوب درست بشه مزه فوق العاده ای داره، زرشک پلو با مرغه. در این مقاله طرز تهیه راحت و عالی این غذا رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- مهمونی گرفتن و دعوت کردن اقوام و دوستان به خونه برای ناهار یا شام یه سنت زیبا در فرهنگ ایرونی هاست که از قدیم الایام رسم بوده و همچنان برگزار میشه. درسته که اوضاع اقتصادی پیچیده شده و نمیشه مثل قبل دور هم جمع شد ولی حتما میشه راهکارهایی به کار بست تا به سادگی و خوشی دور هم جمع بشیم و ساعاتی رو در کنار عزیزانمون خوش بگذرونیم. اولین سوالی که بعد از دعوت کردن مهمون به خونه از خودمون و بقیه اهل خانواده می پرسیم اینه که حالا غذا چی بپزم؟

باید بگیم بعضی غذاها با اینکه راحت درست میشن ولی خیلی خوشمزه و محبوب هستن و برای مهمونی هم بسیار مناسبن. یکی از این غذاها، زرشک پلو با مرغه که اگر اصولی درست بشه مزه فوق العاده ای داره و میز مهمونی رو جذاب و عالی میکنه. در این مقاله طرز تهیه و نکات پخت یه زرشک پلو با مرغ رستورانی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

zereshpolo-majlesi5

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

برنج 4 پیمانه

مرغ 4 تیکه

پیاز متوسط یک عدد

نمک یک قاشق چایخوری

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ 4 قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

زرشک یک پیمانه

شکر یک قاشق غذاخوری

خلال پسته 100 گرم

کره 50 گرم

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون زرشک پلو با مرغ درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

zereshpolo-majlesi7

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

مرحله اول

زرشک رو داخل یک کاسه آب خیس کرده و بعد از 15 دقیقه آبکش می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد یا رنده می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب که روغن ریختیم، تفت می دیم. وقتی پیاز سبک و کمی طلایی شد، تکه های مرغ رو به قابلمه اضافه می کنیم و کمی نمک می ریزیم.

zereshpolo-majlesi6

مرحله سوم

وقتی مرغ ها تغییر رنگ دادن، زردچوبه رو اضافه کرده و دو دقیقه دیگه هم تفت می دیم. دو لیوان آب جوش اضافه می کنیم و وقتی به جوش اومد حرارت رو کم می کنیم تا مرغ ها بپزن.

مرحله چهارم

داخل یک ماهیتابه کمی روغن ریخته و رب گوجه فرنگی رو تفت می دیم تا رنگ رب باز بشه. نیم ساعت آخر پخت مرغ، رب سرخ شده، آبلیمو، نصف زعفران آب کرده و گلاب رو به مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. نمک خورشت رو تست می کنیم.

zereshpolo-majlesi3

مرحله پنجم

برنج رو که از یک ساعت قبل با نمک خیس کردیم، آبکش کرده و دم می کنیم.

مرحله ششم

داخل ماهیتابه کمی روغن ریخته و زرشک رو کمی تفت می دیم. خلال پسته و شکر و نصف باقیمونده زعفران رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم و از روی حرارت برمی داریم. (اضافه کردن شکر اختیاری هست.)

zereshpolo-majlesi2

مرحله هفتم

وقتی پلو دم کشید مقداری از پلو رو با ترکیب زرشک و زعفران مخلوط می کنیم. پلوی سفید رو داخل ظرف مورد نظرمون کشیده و با پلوی زعفرونی روی اون رو پر می کنیم و مرغ رو در کنار پلو قرار می دیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی