|

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی / این نشونه ی بدیه دست رو دست بذاری گلت هلاک میشه

در این مطلب به این سوال که علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست پاسخ دادیم و برای این مشکل راه حل هم ارائه کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن که توی دکور خونشون گل و گیاه داشته باشن و این زیبارویان از جایگاه بسیار بالایی در زیباسازی خونه برخوردار هستن و در این بین اگر جزء گیاهان آپارتمانی که گل میدهند هم باشن که دیگه چه بهتر چرا که اینطوری هم خدا رو خواهید داشت و هم خرما چون گیاهان گلدار یه زیبایی خاصی به فضا میبخشن که شاید هیچ وسیله ی گرون و آنتیکی نتونه جای اون ها رو بگیره البته که گیاهان با هر شکل و ظاهری قادر هستن که محیط رو شیک و پیک جلوه بدن حتی میخواد یه کاکتوس باشه ولی خب شما باید با توجه به خواسته ای که دارید به سراغ گل و گیاه مورد نظرتون برید مثلا میخواهید گیاهان آپارتمانی خاص که از قضا گرون هم هستن رو داشته باشید و یا گیاهان مقاوم و ارزان که انتخاب هر کدوم بستگی به شما داره.

ولی یه موضوع دیگه ای که در این بین وجود داره این هست که شما تنها نباید به خواسته ی خودتون دقت کنید مثلا شاید خونه ی شما نورگیر خوبی نداره و شما از یه گیاه که نیاز به نور زیاد داره خوشتون اومده که خب طبیعتا در صورتی که به سراغ نگهداری از اون برید احتمالا مُهری بر مرگ اون گل زدید در حالی که شما باید سراغ گیاهانی که به نور کم نیاز دارند برید و با وجود اون ها زیبایی رو برای فضای خودتون به ارمغان بیارید. بنابراین نگهداری از گل و گیاه نیازمند مسئولیت پذیری شما هم هست و بدون این فاکتور شما نمیتونید یه پرورش دهنده ی خوب برای اون ها باشید. حالا در این مقاله در راستای این که شما در نگهداری از گل و گیاه حرفه ای تر بشید میخواهیم در خصوص علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی صحبت کنیم و برای رفع اون هم راه حل ارائه بدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

تنش رطوبت از علل زرد شدن برگ گیاهان

یکی از اولین دلایلی که برای زرد شدن برگ گیاهان میشه به اون اشاره کرد استرس هست؛ به این شکل که در صورت تغییر مکرر دما از گرم به سرد و بالعکس سلامت برگ ها و رنگ اون ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مثلا توی بهار که در حال حاضر داریم سپریش میکنیم هواخنک هست و آبیاری هم با آب سرد انجام میشه ممکن هست که برگ یه سری از گیاهان شما که توی خونه اون ها رو پرورش میدید زرد بشه بنابراین بهتره که که اونا رو در معرض هوای سرد و خنک و مقابل جریان هوا قرار ندید.

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

کمبود میزان نور از علل زرد شدن برگ گیاهان

یکی دیگه از دلایل زرد شدن برگ گیاهان ممکن هست عدم دریافت نور کافی خورشید باشه مثلا در صورتی که گیاه شما به شکل بوته ای و همراه با برگ های ضخیم رشد کنه این موضوع ممکن هست که مانعی برای رسیدن نور کافی خورشید به برگ های زیری اون باشه که همین خاطر فتوسنتز و تولید کلروفیل توی برگ ها متوقف میشه و در مرحله ی بعد برگ های شما نم نم شروع به زرد شدن و از بین رفتن میکنن.

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

آبیاری بیش از حد از علل زرد شدن برگ گیاهان

برسیم به یه علت شایع دیگه که باعث زرد شدن برگ گیاهان میشه یعنی آبیاری بیش از حد این زیبارویان؛ وقتی که شما به گیاه خودتون بیش از حد نیاز اون آب میدید باعث ایجاد اختلال در عملکرد اون میشید چرا که اکسیژنی که گیاه لازم داره از خاک خارج میشه و ریشه های اون خیلی راحت در معرض کمبود هوا قرار میگیرن و در نهایت از بین میرن و میپوسن که در این مرحله گیاه هم هم شروع به زرد شدن میکنه و حتی ممکن هست که دچار بیماری های قارچی بشه. پس با این حساب برای جلوگیری از این امر باید بدونید که گیاه شما نیازمند چه مقدار آبیاری هست چون برخی از گیاهان آپارتمانی هستن که لازمه 15 روز یه بار آبیاری بشن!

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

راه های مقابله با زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

قبل از این که آبیاری رو انجام بدید بهتره که یه مقدار از سطح خاک رو بردارید و فشار بدید در صورتی که خاک خنک و مرطوب بود نیاز به آبیاری نداره. در صورتی که به نظرتون قبلا زیاد به گیاهتون آب میدادید، آبیاری رو کم کنید و برای گلدون و خاک زهکشی مناسب ایجاد کنید. برای چک کردن این موضوع توی تابستون هم بهتره که صبح زود و یا اوایل شب خاک رو با روشی که گفته شده از نظر مرطوب بودن و یا خشکی چک کنید و در صورتی که دیدید در این تایم ها خاک گرم و خشک بود گیاه رو به شکل سطحی و در دفعات مکرر آبیاری کنید تا ریشه ها گسترش پیدا کنن و دسترسیشون به مواد مغذی بیشتر بشه.

یکی دیگه از راه هایی که در رفع زری برگ گیاهان بسیار موثره صبوری شماست! البته به شرطی که اقدامات لازم رو انجام داده باشید مثلا توی هوای سرد گیاه رو در مقابل نور آفتاب قرار داده باشید چرا که نور خورشید باعث ساخت کلروفیل و زنده شدن مجدد برگ ها میشه. پس برگ های زرد رو از بین برده و گیاه رو در معرض تابش مستقیم نور خورشید و در محیط باز قرار بدید و و از ظهر به بعد گلدون اونا رو تو یه جای سایه قرار بدید.

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • داری ارسالی در

    گیاه من درباغچه هست ومن به خاطر گرمی هوا هرروز غروب‌ها پای گیاه هم را نمناک میکنم مدتی هست زرد شده علتش چیست؟ممنون

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی