|

نظم دهی زیر سینک ظرفشویی / اینجوری کابینت رو از شلم شوربایی دربیار شما کدبانویی

اگه کابینت زیر سیمک ظرفشویی یه عالمه وسیلست که نمیدونی چجوری جمعش کنی، پس حتما به این مطلب سر بزن که مختص خودته.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه خودش به خودیه خود مهم هست، از طرفی هم کابینت زیر سینک ظرفشویی، یکی از مهمترین قسمت های کاربردی تو هر آشپزخونه محسوب میشه که معمولا فضایی برای نگهداری لوازم تمیز کننده، سطل زباله و دیگر وسایل مورد نیاز خونه و زندگی هستش. اگر این وسایل در کنار هم به شکل مرتب قرار نگیرن و درهم باشن، در واقع بعد از مدتی کوتاه می بینیم که شهر شامی نه چندان جالب ساخته شده که اصلا معلوم نیست چی کجاست! پس بهترین کار اینه که بریم سراغ یه راه حل درست حسابی تا وقتی یکی در کابینت رو هم باز کرد نگه چه خانوم بی سلیقه ای.

مرتب کردن این لوازم زیر سینک ظرفشویی اصلا کار آسونی نیست و در واقع شما برای بهینه سازی نیاز به یه طراحی مناسب برای این فضا دارید تا نه تنها از آشفتگی و شلوغی جلوگیری کنه، بلکه عملکرد آشپزخونه رو هم خیلی خیلی بهتر خواهد کرد. میپرسین چجوری؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بگیم چجوری!!

نظم دهی زیر سینک ظرفشویی

جداسازی لوازم و استفاده از برچسب‌ ها در کابینت زیر سینک

قدم اول برای تفکیک و چیدمان وسیله های زیر سینک اینه که بیاید اونها رو جدا سازی کنید. برای این کار باید مثلا لوازم تمیز کننده رو بر اساس کاربردی که دارن جدا سازی کنید و حتی میتونید برای راحت تر کردن کارتون از برچسب استفاده کرده و به راحتی لوازم رو پیدا کنید. کافیه تا برچسب هارو بر روی سبد ها و طبقات و هر جای دیگه ای که به نظرتون لازمه بچسبونید و تمام.

نظم دهی زیر سینک ظرفشویی

سبد ها، جعبه‌ ها یا هرچیزی که قابلیت جابه جایی داشته باشه

از دیگر ایده های کاربری و درست حسابی در این راستا استفاده از سبدها، جعبه ها و یا سازمان دهنده های قابل جابجایی هستش که میتونن هر کدوم کمک کننده خوبی برای شما باشند. این نظم دهنده‌ ها در کابینت و زیر سینک میتونن یاری دهنده های خوبی برای منظم و مرتب کردن وسایل باشند تا برای مثال لوازم تمیز کننده ظروف رو در یک سبد قرار داده و تمیز کننده زمین رو در سبدی دیگر و کیسه های پلاستیکی که همه ما تو خونه همون داریم و بی در کجا هستند در سبد سوم. برای رسیدن به این هدف میتونید از سبد های پلاستیکی یا فلزی و جتی چوبی استفاده کرده و در صورت نیاز اونها رو بر روی قاب های کشویی قرار بدید. اینجوری راحت تر سند ها بیرون میان و در دسترس هستند.

نظم دهی زیر سینک ظرفشویی

واسه زیر سینک ظرفشویی سطل زباله ریلی بگیر

اما اگر میخواین که چیدمان زیر سینک رو به شکل اصولی انجام بدین پس بهترین کمار اینه که از سطل زباله های ریلی کمک بگیرید. اینجوری میتونید اون رو هر زمان که نیاز داشاید بیرون کشیده و زباله رو داخلش بریزید و دوباره به داخل هدایتش کنید. این کار باعث میشه تا از ریختن آشغال ها در کابینت و انباشته شدنشون جلوگیری بشه و همه چیز مرتب و منظم باشه.یکسری از این سطل‌ های ریلی دارای سطل‌های جداگانه برای زباله خشک و زباله تر نیز هستند که برای جدا کردن زباله‌ ها و آسیب کمتر به محیط زیست هم میتونن واقعا مفید باشند.

نظم دهی زیر سینک ظرفشویی

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی با نصب میله‌ها و آویزها 

در اینجا شما میتونید با نصب آویزها و میله ها در قسمت زیر کابینت قابلیت استفاده بهینه از فضای زیر کابینت رو بیشتر کنید. در واقع برای انجام این کار میشه که ریل ها و آویزها رو داخل کابینت و یا پشت ر نصب کرد تا به آسونی بشه ازشون استفاده داشت. خصوصا که اگه فضای زیر سینک کم باشه، این کار باعث میشه تا فضای ذخیره سازی بیشتر بشه و لوازم هم راحت تر در دسترس باشند. به طور مثال میشه که بطری های مواد شوینده رو به لوله آویزان کرد. 

نظم دهی زیر سینک ظرفشویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی