|

خورش کدو سبز؛ طرز تهیه خیلی راحت مزه فوق العاده / طعم لذیذ یه خورش اصیل رو تجربه کن

خورش کدو مسما با گوشت، یکی از خورش های لذیذ و اصیل ایرانیه که مزه فوق العاده ای داره. در این مقاله طرز تهیه راحت و عالی اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خورش های ایرانی در کنار کته و یا پلوی زعفرونی اونقدر تنوع و مزه های مختلف دارن که حتما همه سلیقه ها رو راضی میکنن! شاید بشه گفت که قورمه سبزی محبوب ترین خورش ایرانیه که آوازه جهانی داره! خورش قیمه هم با عطر و طعم بی نظیرش مورد پسند خیلی هاست. خورش کرفس، خورش فسنجان، خورش گوشت و بادمجون هم در ردیف محبوب ترین ها قرار دارن. یکی دیگه از خورش های خوشمزه که خیلی راحت هم درست میشه و بسیار هم لذیذه، خورش کدو سبزه که قصد داریم در این مقاله بهتون آموزش بدیم. این خورش رو به این شیوه درست کنید و خواهید دید که به یکی از غذاهای محبوب تون تبدیل خواهد شد. تا پایان با ما همراه باشید.

khoresh-kadusabz2

مواد لازم برای تهیه خورش کدو سبز

گوشت گوسفند یا گوساله ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

سیر ۲ حبه

گوجه فرنگی متوسط ۳ عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

کدو سبز متوسط 4 عدد

غوره یا آبغوره به میزان دلخواه

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

آب جوش 4 لیوان

khoresh-kadusabz5

طرز تهیه خورش کدو سبز

مرحله اول

پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. مقداری روغن در قابلمه ریخته و وقتی داغ شد، پیازها رو اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله دوم

گوشت گوسفند یا گوساله رو در اندازه های خورشتی خرد کرده و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم. هم می زنیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس زردچوبه و فلفل می ریزیم.

khoresh-kadusabz4

مرحله سوم

بعد از یکی دو دقیقه که گوشت با ادویه ها تفت خورد، رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت می دیم. بوی خامی رب که گرفته شد، گوجه فرنگی ها رو پوره کرده و به خورش اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پوره گوجه فرنگی که به روغن افتاد، سیرها رو له کرده و به خورش اضافه می کنیم. کمی نمک می ریزیم و سپس آب رو اضافه می کنیم و اجازه می دیم خورش به جوش بیاد. سپس حرارت رو کم می کنیم تا گوشت بپزه.

khoresh-kadusabz3

مرحله پنجم

تا گوشت بپزه، کدوها رو کاملا شسته و خشک می کنیم، سپس اونها رو از طول یک برش می دیم. مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی در تابه ریخته و وقتی داغ شد کدوها رو در اون سرخ می کنیم.

مرحله ششم

بعد از یک ساعت و نیم از پخت گوشت، کدوهای سرخ شده رو به همراه غوره یا آبغوره به خورش اضافه می کنیم. دوباره حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد و سپس حرارت رو کم می کنیم تا کدوها هم بپزه و مزه غوره ها دربیاد.

khoresh-kadusabz1

مرحله هفتم

وقتی کدوها پخت و خورش جا افتاد، قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم و در کنار پلوی زعفرونی داخل شرف مورد نظرمون می کشیم و نوش جان.

در این مقاله طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم بپزید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمند هستید اینجا کلی دستور آشپزی های متنوع براتون داریم که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی