|

گیاهان آپارتمانی برا راه پله بدون نور/ مخصوص راه پله ای که از تاریکیش چشم چشو نمیبینه

در این مقاله تعدادی از گل ها برای راه پله بدون نور رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با رفتن به سراغ اون ها این فضا رو باهاشون تزیین کنید.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که توی خونشون گل و گیاه داشته باشن چرا که این زیبارویان میتونن فضای خونه رو به زیبایی هر چه تمام تر عوض کرده و از این رو به اون رو کنن و یه خوبی هم که دارن اینه که شما با هر سلیقه ای که داشته باشید میتونید به سراغشون برید و دست خالی برنگردید مثلا در صورتی گل میخواهید میتونید گیاهان آپارتمانی که گل میدهند رو شناسایی کنید و از بین اون ها برای این که مهمون خونتون بشن انتخاب داشته باشید و واقعا هم چه انتخابی از این بهتر که این زیبارویان رو با گل در منزلتون پرورش بدید و از زیبایی فوق العاده ی اون ها لذت ببرید هر چند که اون ها با شاخ و برگشون هم زیبا هستن.

اما در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که تنها به این که گیاهتون فضا و دکور شما رو زیبا کنه دقت نکنید بلکه به سلامت گیاه و شرایطی که برای رشد و حیات نیاز داره هم باید توجه کرد مثلا خیلی ها از زرد شدن ناگهانی برگ های گیاهشون شکایت میکنن ولی نمیرن به دنبال دونستن علت زردی برگ گیاهان آپارتمانی تا با رفع این مشکل علاوه بر این که سلامت گیاه رو تعضمین میکنن زیبایی اون رو مجددا بهش برگردونن بنابراین نسبت به نگهداری از گیاهان مسئولیت پذیر باشید. خب حالا در این مقاله میخواهیم در خصوص یکی دیگه از خوبی های گیاهان یعنی مقاومت بسیار بالای بعضیاشون در برابر نور کم تعدادی گل برای راه پله بدون نور رو بهتون معرفی کنیم که در صورت تاریک بودن این فضا هم به خوبی میتونن به رشد و حیات خودشون ادامه بدن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گل برای راه پله بدون نور

آگلونما از گیاهان آپارتمانی برای راه پله بدون نور

برسیم به اولین گیاه مناسب برای راه پله که میتونه در برابر شرایط موجود در راه پله که یکی از اون ها کم نوری هست به خوبی هر چه تمام تر مقاومت کنه یعنی آگلونما که در هر فضای بسته ای نشون داده که علاقمند به رشد هست و زندگی تا ابد یه جورایی شعار اون هست اون هم در حالی که خیلی از گیاهان در نبود نور نمیتونن دووم بیارن البته که شما میتونید در صورت نورگیر نبودن فضای خونه هم این گیاه رو در داخل هم نگهداری کنید.

آگلونما از ظاهر بسیار خاص و زیبایی برخورداره و میشه اون رو بومی مناطق گرمسیری دونست که از این رو توی مکان هایی که گرم هستن رشد بسیار بهتری داره و با توجه به این ویژگی که داره توی دمای کمتر از ده درجه ی سانتی گراد نمیتونه دووم بیاره و از بین میره پس در صورتی که راه پله های شما موقع زمستون از این میزان سردتر میشه این گیاه نمیتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه.

گل برای راه پله بدون نور

نخل شامادورا از گیاهان آپارتمانی برای راه پله بدون نور

برسیم به دیگر گیاه جذاب برای نگهداری در راه پله که از ظاهر و قد و بالای جذابی برخورداره یعنی نخل شامادورا که دلیل شهرت اون دووم آوردنش توی محیط های کم نور و آب و هوای نسبتا خشک هست ولی کار اینجا تموم نمیشه یعنی مسئله تنها مقاومت بالای اون نیست بلکه رشد چشمگیر و با سرعتش هم در اینجور فضاها میتونه یکی دیگه از نقاط قوت اون باشه که با همه ی این خصوصیاتی که داره تونسته یکی از گیاهان مناسب برای راه پله باشه.

اما با وجود این تفاسیر یکی از مهم ترین خصوصیاتی که این نخل داره تصفیه کنندگی بالاش هست که میتونه هوای راکد توی راه پله رو تلطیف کنه و اکسیژن تازه رو مهمون ریه هاتون کنه بنابراین به هیچ عنوان این زیبارو رو برای قرار دادن در راه پله هاتون از قلم نندازید البته که شما میتونید حتی برای زیباسازی فضای داخلی خونه هم ازش استفاده کنید.

گل برای راه پله بدون نور

برگ عبایی از گیاهان آپارتمانی برای راه پله بدون نور

برسیم به آخرین گیاه آپارتمانی که در این مقاله معرفی میکنیم یعنی برگ عبایی که از مقاومت بسیار بالایی در شرایط محیطی مختلف برخورداره که همین موضوع باعث شده به گیاه آهنین مشهور بشه بنابراین در صورتی که برای راه پله نیاز به گیاه مقاوم دارید که وقت زیادی هم برای رسیدگی به اون ندارید توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ برگ عبایی هست که مقاوم به نور کم و سایه دوست هست و برای رشد به نور بسیار کمی احتیاج داره. البته که با این خصوصیات شما میتونید این گیاه رو در هر نقطه از داخل خونه هم در صورت نورگیر نبودن نگهداری کنید.

گل برای راه پله بدون نور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی