|

ملاک استایل زنان در قاجار / چرا خانوم یه پاش شلواره یه پاش دامن اما سرش روسری سفت

دوره قاجار دوره ای بوده که حواشی بسیاری در رابطه با زنان داشت و در اینجا قراره با چند قانون برای زنان و همچنین سبک استایل اونها اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میشه گفت سلسله قاجار در مجموع دوره بدنامی بود که البته چهره های خوشنام کمی هم نداشت و در واقع باید گفت دوره قاجاریه شاید از نظر بیشتر ما دوره افول ایران و دوره حکومت پادشاهان بی‌ عرضه و خائن به کشور بود، اما با این حال در همین سلسله چهره هایی ممکلت دوست و بادرایتی وجود داشتند که تلاش بسیاری برای آبادانی کشور کردند. یکی از بولد ترین به یادمانده ها از اون زمان جریان صد زنه بودنه پادشاهان بود که خب ناصرالین شاه قاجار هم که میدونید رکورد دار بود و حسابی ترکوند. زنان در این دوران تاثیرات فراوونی داشتند و در واقع میشه گفت از پشت پرده کلی حرکت مثبت و منفی انجام دادند، اما در نهایت قوانین برای همه اونها یکسان بود و فرد عادی و زن شاه نمیشناخت. مثلا اینکه حق طلاق د اون دوران درست به مانند حالا با مرد بود و مردا میتونستن حتی بدون داشتن دلیل و بهانه زن رو طلاق بدن. 

استایل زنان در دوره قاجار

مثلا یکی از دلایل طلاق برای مردان عدم بارداری بانوان و یا عفاف و حجاب بود! البته که زنان هم میتونستن در صورت عدم نارضایتی از مرد و تامین نشدن نیاز های مالی و ناتوانی جنسی مرد درخواست طلاق بدن و ازش جدا بشن. دوره قاجاریه ، زنان اغلب در بیرون از خونه حجاب داشت و با آرایش کم یا بدون آرایش بیرون میرفتند. اما تو خونه هاشون آرایش های غلیظ میکردن و از لباس های که باز تر و کمتر استفاده داشتند. یکی از لباس های محبوب دختران جوان و زن ها در این دوره، پیراهن های بلندی بود که از جنس ابریشم دوخته میشد و روشون هم گلدوزی و نوار های طلایی رنگ داشت.

استایل زنان در دوره قاجار

استایل زنان در دوره قاجار

استایل زنان در دوره قاجار

استایل زنان در دوره قاجار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی