|

رفع سیاهی قاشق های چوبی / آشپزخونه به خودیه خود هیچی نیست اینجوری پُزشو ببر بالا

در اینجا با روش هایی آشنا میشیم که میتونن قاشق چوبی های سیاه شده رو به روز اولشون برگردونن چرا که این عنصر در آشپزخانه اهمیت داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر چقدر که یک آشپزخونه تو هر خونه ای مهمه، وسایلش هم اهمیت داره. اصلا با وجود اون وسیله هاست که آشپزخونه میتونه پز بده بگه من کاربردی هستم! یکی از این عناصر که تو هر خونه ای خیلی مورد استفاده قرار میگیره کفگیر ملاقه و یا قاشق های چوبی هستن که اغلب خانوما ازشون برای آشپزی کمک میگیرن چرا چون کف ماهیتابه خط نمیندازه. اما این قاشق های چوبی یه باگ بزرگ هم دارن و اون این که میتونن خیلی زود به خودشون رنگ سیاهی بگیرن و ظاهری نه چندان زیبا داشته باشند.

اما جای نگرانی نیست! چرا که در این دنیای به این بزرگی قطعا روش هایی وجود دارند که بتونن قاشق های چوبی رو تمیز کنن دیگه. اما مهم اینجاست که از راه و اصولش وارد بشیم نه هر آنچه که بر روی دیگر قاشق ها اجرا می کنیم. بی شک اینکه ببینیم تا یه وسیله ای خط افتا روش بریم یکی دیگه بخریم منطقی نیست و کدبانو به خانومی گفته میشه که راه چاره رو انجام بده و اگر دیگه شرایطی برای بهبود وجود نداشت بره سراغ خرید بعدی. مگه اینکه دلش تنوع بخواد و اصلا کاری نداشته باشه اون آیتم درست بشو هست یا خیر. اگر شما بانویی هستید که موندید با قاشق چوبی های سیاه شده خود چه کنید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

رفع سیاهی قاشق های چوبی

اول اون چیزایی که باید حتما بدونی

شاید هنوز قاشق چوبی شما به مرحله کثیفی نرسیده باشه و هنوز براش زود باشه. پس بهترین کار اینه که حتما بعد از استفاده بلافاصله با مایع ظرفشویی شسته و خشکش کنید. این ظروف رو حتما باید با دست شست و اینکه داخل ماشین ظرفشویی قرار بدید چندان ایده جالبی نیست و کثیفی ها تا لایه های چوب باقی میونه. در تنهایت نیز فراموش نشه که حتما باید قاشق چوبی رو بعد از شستشو با حوله ای تمیز خشک کرد تا نم باقی مونده داخلش از بین بره. 

رفع سیاهی قاشق های چوبی

اگه قاشق چوبی رو از ته انبار درمیاری اینجوری با دارو بشورش

شاید هم رفتین و نگاهی به انبار خونه انداختین و قاشق چوبی های مناسبی رو پیدا کردین که قابل استفاده هستند. در اینجا برای اینکه اون قاشق رو نجانم بدید میتونید از محلول های تمیز کننده ملایم کمک گرفته و قاشق چوبی رو ضدعفونی و تمیز کنید. اما یادتون نره که پیش از شروع تمیزکاری با هر نوع مایع سفیدکننده حتما از دستکش استفاده کنید.

رفع سیاهی قاشق های چوبی

با جوش شیرین و آبلیمو از شر لکه های قاشق چوبی خلاص شو

در اینجا ابتدا باید جوش شیرین رو بر روی قاشق چوبی بریزید. البته به مقداری که سطح قاشق رو به خوبی بپوشونه و یه لایه ضخیم ایجاد کنه. بعد آبلیمو رو برداشته و به مقداری بچکانید که با جوش شیرین یه حالت خمیری شکل به دست بیاد. بعد با یه پارچه یا انگشت خود، این دو رو با هم ترکیب کرده و روی قاشق اونقدر بمالید تا اثر خودشون رو بزارن و در نهایت نیز با آب کاملا شسته و با حوله خشک نمایید. جها سایش بیشتر میتونید نمک هم قاطیشون کنین تا تاثیر بیشتری داشته باشه.

رفع سیاهی قاشق های چوبی

قاشق چوبی تون از صافی دراومده و ورم کرده شده؟ این راه حلشه

گاهی اوقات هم پیش میاد که می بینی ملاقه یا قاشق چوبی شما حالت تیرگی به خود گرفته که خب این میتونه به این دلیل باشه که دونه های چوب از خیساندن ورم کرده و چنین ظاهری به خود گرفته. در اینجا اگر میزان تیرگی کمه میتونید از یه سنباده استفاده کرده و با کشیدن روی قاشق این تیرگی رو برطرف کنید. اگر هم تیرگی بیشتره بهتره که از یه سنباده با دونه های درشت تر کمک گرفته و یا سیم ظرفشویی رو بیارید تو کار. قاشق رو با آب خیس شسته و بعد سنباده یا سیم رو وارد عمل کنید و در نهایت نیز دوباره قاشق رو بشویید و خشک نمایید.

رفع سیاهی قاشق های چوبی

قاشق چوبی رو به شکل دوره ای روغن بزن

روغن زدن به قاشق چوبی از جمله حرکت های خیلی خوبیه که میتونه به افزایش طول عمر قاشق چوبی شما کمک داشته باشه. در اینجا باید روغن رو به سطح قاشق زده و یه 20 دقیقه ای صبر کنید، سپس با استفاده از یک پارچه تمیز روغن رو خشک کرده و قاشق رو به روز اولش برگردونید. اما سوال پیش میاد که چه روغنی بزنیم که ضرر هم نداشته باشه؟ در اینجا باید بگیم روغن معدنی یه نوع روغن بی خطره که در رستوران ها برای افزایش طول عمر ظروف چوبی استفاده میشه. 

رفع سیاهی قاشق های چوبی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی