|

خورش آلو زرشک رو بزن بر بدن روشن شی! / طرز تهیه یه خورش عالی با طعم متفاوت و بی نظیر

خورش آلو زرشک یکی از غذاهای ترش به حساب میاد که میشه ملسش هم کرد. آموزش پخت این غذای خوشمزه رو در این مقاله دنبال کن و در اولین فرصت بپز!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تنوعی که در خورش های ایرونی هست، بی نظیره! از قیمه و قورمه سبزی بگیر تا خورش گل کلم و خورش هویج و خورش آلو مسما و... ایرونی ها با هر میوه و سبزی که فکرش رو بکنید، خورش های عالی و خوشمزه می پزن و به دورهمی هاشون صفا و روشنی هدیه می کنن! طعم ترش برای غذا مورد پسند خیلی هاست. غذاهایی مثل خورش گوجه سبز یا خورش ریواس، این ترشی رو در حد اعلا دارن. بعضی غذاها هم مزه ملس دارن که باز هم محبوب خیلی هاست. خورش آلو زرشک یکی دیگه از غذاهای ترش به حساب میاد که میشه ملسش هم کرد. آموزش پخت این غذای خوشمزه رو در این مقاله دنبال کن و حتما در اولین فرصت بپز!

khoresh-zereshk-aloo1

مواد لازم برای تهیه خورش آلو زرشک

سینه مرغ ۴۰۰ گرم

پیاز درشت یک عدد

آلو بخارا یک پیمانه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

زرشک نصف پیمانه

شکر نصف قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

چوب دارچین یک تکه

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش آلو زرشک با مرغ درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

khoresh-zereshk-aloo3

طرز تهیه خورش آلو زرشک

مرحله اول

ابتدا پیازها رو نگینی خرد کرده و داخل قابلمه مناسب کمی روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد پیازها رو اضافه کرده و چند دقیقه تفت بدید تا سبک و طلایی بشن.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ رو که اندازه قوطی کبریت خرد کردید به پیاز سرخ شده اضافه کنید. وقتی رنگ سینه مرغ تغییر کرد، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

khoresh-zereshk-aloo2

مرحله سوم

یکی دو دقیقه بعد رب گوجه فرنگی رو همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت میدیم تا خامی رب گرفته بشه. سپس چوب دارچین و دو لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. سپس حرارت رو ملایم می کنیم تا مرغ بپزه.

مرحله چهارم

آلوها و زرشک رو داخل دو ظرف جداگانه خیس می کنیم. 15 دقیقه بعد زرشک رو آبکش کرده و می شوییم.

khoresh-zereshk-aloo6

مرحله پنجم

15 دقیقه پایانی پخت مرغ، زرشک رو در کمی روغن یا کره تفت می دیم و شکر رو بهش اضافه می کنیم. سپس زرشک رو همراه آلوها به خورش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

وقتی خورش جا افتاد، قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم و داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم. خورش آلو زرشک در کنار کته با برنج ایرونی، یه ترکیب بهشتی رو می سازه که حتما باید امتحانش کنید. نوش جان. این خورش خوشمزه رو می تونید با ران مرغ و گوشت قرمز هم درست کنید.

khoresh-zereshk-aloo7

اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای متنوع هست که می تونید ببینید و در اولین فرصت ازشون استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی