|

پیش بینی تحلیلگران بازار طلا

قیمت طلا این هفته در مدار افزایشی

پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که قیمت طلا در هفته جاری بالاتر می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از ایسنا، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با افزایش فشارهای تورمی و تجدید ابهامات اقتصادی، تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای خوش بینی بالایی به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری پیدا کرده اند.  نوسان بازار طلا هفته گذشته اوج گرفت. با این حال تحلیلگران اظهار کردند فضای فعلی می تواند این فلز ارزشمند را به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار برساند که محدوده فنی مهمی به شمار می رود و میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است.

رابین بیهار، تحلیلگر مستقل بازار به کیتکونیوز گفت: سوال اینجاست که به دلیل رشد تورم آیا بانک مرکزی آمریکا ناچار می شود نرخ های بهره را زودتر از موعد افزایش دهد. اگرچه تورم رو به رشد است اما تصور می کنم بانک مرکزی آمریکا فضا برای صبوری دارد و این امر از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. با بازگشایی اقتصادها، بالا رفتن تورم منطقی است اما آمار اقتصادی همچنان یکسان نیست.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۷۷ درصد به افزایش قیمت طلا و یک نفر معادل هشت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در این بین، مجموعا ۴۶۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها، ۳۳۰ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت و ۸۰ نفر معادل ۱۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۵۴ نفر معادل ۱۱ درصد نظر خنثی داشتند. به دلیل مسائل فنی، شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران خُرد به میزان قابل توجهی پایینتر از حد متوسط بود. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی