|

شماره ۱۰ بر تن علیرضا منصوریان به جای محمود خرمزی؛ این آخرین باره

دهمین تغییر لیگ بیستم روی نیمکت آلومینیوم به وجود آمد و «علیرضا منصوریان» به جای «محمود خرمزی»، هدایت نماینده اراک را به دست گرفت

لینک کوتاه کپی شد

دهمین تغییر لیگ بیستم روی نیمکت آلومینیوم به وجود آمد و «علیرضا منصوریان» به جای «محمود خرمزی»، هدایت نماینده اراک را به دست گرفت؛ او در نخستین گام موفق شد به یک پیروزی در جام حذفی دست پیدا کند اما مسیری سخت پیش روی بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال قرار دارد.

شکست ۶ بر یک مقابل سپاهان اصفهان، باعث شد تا خیلی زود مسوولان باشگاه آلومینیوم اراک به این نتیجه برسند که نمی‌توانند با «محمود خرمزی» ادامه دهند. در نهایت تصمیم بر این شد که «علیرضا منصوریان» به عنوان سرمربی جدید این تیم تازه لیگ برتری شده منصوب شود. دهمین تغییر روی نیمکت‌های لیگ برتری همین تغییر بود. منصوریان که خودش اولین قربانی این ماجرا بود حالا بعد از گذشت ۱۲ هفته، بار دیگر با یک تیم دیگر به لیگ بیستم بازگشت و باید دید پس از تجربه تلخ تراکتور در آلومینیوم چه نمایشی خواهد داشت.

«علیرضا منصوریان» کار خود را به عنوان سرمربی در پاس همدان شروع کرد. خیلی زود دورانش به سر رسید. چند سال گذشت و تجربه سرمربیگری‌اش در تیم فوتبال امید با یک بدشانسی بزرگ گره خورد و به نتیجه منجر نشد. اما حضور در نفت تهران، تولد «علیرضا منصوریان» در عرصه مربیگری بود. او تیمی خوش استعداد را در اختیار داشت و توانست تا آستانه فتح لیگ برتر و جام حذفی پیش رود. نفتِ تحت هدایت علی‌منصور به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کرد تا مشخص شود بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی، چیزهایی برای ارائه به عنوان سرمربی در چنته دارد.

آرزوی دیرینه منصوریان برآورده شد و او سرمربی تیم محبوبش، استقلال شد. کمتر از ۲ فصل سرمربی این تیم بود. همه چیز خوب شروع شد ولی خوب پیش نرفت. باخت ۶ گله مقابل العین و شروع ضعیف در لیگ هفدهم باعث شد تا خیلی زود حمایت سکوها از بین برود و منصوریان پیش از هفته هشتم، کنار رفت. تیم بعدیِ منصوریان ذوب‌آهن بود. جایی که باید ریکاوری می‌کرد و خودش را به مسیر برمی‌گرداند اما این اتفاق رخ نداد. منصوریان در ذوب دوام نیاورد و در اواسط لیگ نوزدهم برکنار شد.

در لیگ بیستم نوبت به تراکتور رسید. حضور در یک تیم بزرگ که اصلا خوب استارت نخورد و «علیرضا منصوریان» با سختگیری، در هفته پنجم برکنار شد. حالا آلومینیوم حکم آخرین برگه شانس را برای منصوریان دارد. او اگر بتواند با این برگه، خوب بازی کند می‌تواند دوباره نامش را احیا کند و برچسب بازنده را از روی خودش بردارد اما ناکامی در اراک، می‌تواند شماره ۱۰ اسبق استقلال را به لیست سیاه اضافه کند. لیست سیاهی که پر شده از نام مربیانی که دیگر کارایی لازم را ندارند و به نتیجه نمی‌رسند.

منصوریان تیمی را تحویل گرفته که از ۱۷ بازی ۲۳ امتیاز گرفته است و در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارد. آلومینیوم با منطقه سهمیه آسیایی هفت امتیاز فاصله دارد و با منطقه سقوط ۱۳ امتیاز. عملکرد «رسول خطیبی» به گونه‌ای بود که نماینده اراک لقب آسانسور را به خود نگیرد و در لیگ برتر باقی بماند اما همان عملکرد، حسابی انتظارات را از نماینده استان مرکزی بالا برده و هواداران و مسوولان بعد از مزه کردن طعم شیرین شکست مدافع عنوان قهرمانی، به بقای صرف در لیگ قانع نیستند.

اولین آزمون منصوریان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، در خانه مقابل تیم دسته یکی هوادار بود. در آن دیدار، منصوریان به سختی و در ضربات پنالتی توانست بر یک استقلالیِ دیگر یعنی «رضا عنایتی» چیره شود و این شروعی امیدوارکننده برای کسی بود که معمولا برای رسیدن به اولین برد، باید چند هفته صبر کند. حالا اما مسیری سخت و دشوار پیش روی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران است.

منبع:ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی