|

خبری بد برای پرسپولیس و استقلال

استقلال و پرسپولیس باید مالیات های سنگینی را پرداخت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که یکشنبه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در بخش بودجه شرکت های دولتی سودده و سربه‌سر در سال ۱۴۰۱ نام دو شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس و استقلال به چشم می‌خورد که بر اساس آن میزان درآمدها و هزینه‌ها برآورد شده است.

بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ میزان درآمدهای شرکت ورزشی فرهنگی پیروزی (پرسپولیس) معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه های این شرکت نیز معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است و در بخش دارایی های جاری میزان ذخایر و اندوخته ها معادل ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

میزان درآمدهای شرکت ورزشی فرهنگی استقلال معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ شده و در بخش دارایی های جاری میزان ذخایر و اندوخته‌ها معادل ۲۰ میلیون تومان است. این اعداد و ارقام نه تنها در فضای رسانه ای که در فضای مجازی هم سر و صدای زیادی به پا کرد و واکنش های متعدد و مختلفی در پی داشت.

برخی از مسئولان فوتبال و ورزش هم به بودجه سرخابی و اعلام آن واکنش نشان دادند از جمله کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای. اولیایی با ابراز نگرانی از اعلام این اعداد و ارقام برای سرخابی اعتقاد داشت قراردادن نام سرخابی در جدول بودجه یعنی اینکه اینها دولتی هستند و باعث لغو مجوز آنها در آسیا می شود! مسئله ای که باعث نگرانی هواداران پرسپولیس و استقلال شد و باز زمزمه حذف سرخابی در آسیا شنیده شد. با این حال به گفته یک کارشناس حقوقی این نگرانی و بیان آن از اساس اشتباه است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از رویداد 24؛ عبدالصمد ابراهیمی وکیل و کارشناس حقوقی فوتبال، در این باره توضیحاتی می دهد که جالب و قابل تامل است. او می گوید: «اولا اینکه نام پرسپولیس و استقلال در جدول شرکت های سودده است. به این معنا که خودشان خرج خودشان را در می آورند و بودجه دولتی به آنها تعلق نمی گیرد.دوما اینکه مگر در کمیته صدور مجوز ،این دو باشگاه خصوصی قلمداد شده اند؟ با چه توجیهی؟ با چه مستندی؟جالب تر اینکه استقلالی ها می گویند چرا بودجه پرسپولیس چند برابر است؟! کدام بودجه؟این جدول درآمد و هزینه است.

پرسپولیس سال قبل درآمدش از محل لیگ قهرمانان بیشتر بوده. به عنوان درآمد وصول نشده در حسابرسی درج می شود و چون سال قبل فلان مبلغ درآمد (ولو وصول نشده داشته) سال ۱۴۰۱ نمی توانند درآمدش را کمتر بنویسند چون در آن صورت زیان ده محسوب می شود.این ارقام کاملا صوری است و ربطی به بودجه دولت ندارد.تنها دردسر این ارقام آن است که نسبت به همین ارقام برای سرخابی مالیات تعیین می کنند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی