|

استقلال فرهاد مجیدی چگونه قهرمان نیم فصل شد؟

استقلال در هفته پایان نیم فصل اول لیگ برتر توانست با کسب 35 امتیاز و میانگین امتیاز خیلی خوب 2.33 در رتبه نخست جدول کارش را به اتمام برساند.

لینک کوتاه کپی شد

آبی‌ها به دلیل تغییرات مدیریتی، دو دیدار ناکام فینال جام حذفی مقابل فولاد و شکست مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا پیش فصل خوبی را سپری نکردند و دیر بسته شدن تیم از یک سو و تغییرات زیادی در جمع بازیکنان از سمت دیگر باعث شد این تیم دیر به انسجام برسد و رفته رفته با عبور از شرایط سخت، اوضاع و احوال بهتری پیدا کرد و در خیلی از هفته‌های نیم فصل نخست در شرایطی که عملکرد فنی خوبی از این تیم شاهد نبودیم ولی به هر حال توانستند سه امتیاز را به خودشان اختصاص دهند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ استقلال از معدود تیم‌هایی است که در طول نیم فصل نخست از 3 گلر مختلف در ترکیب خودش استفاده کرد و جمع 11 نفره بازیکنان این تیم هم در طول نیم فصل دستخوش تغییرات زیادی شد که همین موضوع عامل انتقاداتی علیه کادرفنی شد.

آبی‌ها در زمین فوتبال 33 امتیاز کسب کرده و با 21 گل زده و 5 گل خورده و تفاضل +16 به کار خود در نیم فصل پایان دادند ولی تغییر نتیجه بازی با گل گهر از صفر - صفر به 3-0 از سوی کمیته انضباطی آماری بهتر از این برای آبی ها در جدول به ثبت رساند. آنها همچنین تنها تیم بدون شکست لیگ در نیم فصل نخست هستند.

بهترین گلزن استقلال یامگا است که پنالتی زن اول این تیم هم محسوب می‌شود و با وجود بازی در پست وینگ بک راست توانسته برای تیمش هفت گل بزند و بهترین پاسور آبی ها هم مهدی پور با 4 پاس گل است.

استقلال در حال حاضر دغدغه‌هایی از جمله حکم کمیته استیناف در مورد بازی با گل گهر و همچنین ماجرای سربازی دو بازیکن کلیدی خودش یعنی یزدانی و مرادمند را دارد که البته گفته می‌شود مشکل مرادمند در شرف حل شدن است. اگر استیناف نتایج بازی با گل گهر را برگرداند استقلال همچنان صدرنشین است ولی اختلاف این تیم با پرسپولیس به یک امتیاز می‌رسد و شرایط سخت‌تر خواهد شد.

حالا شاگردان مجیدی با شرایط خوب پا به دور برگشت مسابقات می‌گذارند و انسجام تیمی آبی‌ها نسبت به ابتدای فصل به مراتب بهتر از حال حاضر است و با تغییرات مثبت در پنجره زمستانی می‌توان استقلال قدرتمندتری را حتی در نیم فصل دوم مشاهده کرد و باید دید ائتلاف مجیدی با گابرین پین می‌تواند تیم آبی‌پوش پایتخت را بعد از 9 سال حسرت قهرمانی لیگ برتر به این عنوان برساند یا نه.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی