|

استقلال نگران از داوری دربی 98

به دربی 98 که نزدیک‌تر می‌شویم تنش‌ های این بازی بیشتر فضای رسانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد
استقلالی‌ها که در دربی‌های اخیر بارها پنالتی‌های‌شان از چشم داوران دور مانده بیش از رقیب سنتی نگران این بازی شده‌اند. شاید یکی از دلایلی که باعث عقب نشینی کمیته داوران فدراسیون فوتبال از انتخاب سید مهدی سید علی به عنوان داور دربی شد نیز همین جریان مخالفی باشد که از سوی باشگاه استقلال و هوادارانش ساطع می‌شود. 
به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرتاک نیوز؛ باشگاه استقلال اما دست‌بردار این ماجرا نیست و از طرق گوناگون قصد دارد به اتفاقاتی که در دربی‌های اخیر علیه‌اش رخ داده اشاره کند. به تازگی فیلمی از سوی باشگاه استقلال منتشر شده که صحنه چهار پنالتی اعلام نشده در دربی‌های اخیر را نمایش می‌دهد. 
پشت بند این فیلم باشگاه استقلال نیز بیانیه‌ای با این مضمون را علیه رقیب سنتی منتشر کرده است: «متأسفانه مجموعه‌ای که در سال‌های اخیر به برخورداری از حمایت‌های نامتعارف شهرت یافته است و دیگر کارش به جایی رسیده که لطف مکرر را حق مسلم خود می‌داند، در آستانه دربی تهران با انواع بازی‌های رسانه‌ای مثل نامه‌نگاری به سازمان لیگ و خبرسازی‌ درباره داور دربی پیش‌رو، در تلاش است که مجدداً بر فضای داوری در دربی تهران اثر بگذارد. امیدواریم شنیده نشود که با این شانتاژها کسی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد که پنالتی‌های‌ گرفته نشده برای تیم استقلال در چند دربی اخیر (به گواه کارشناسان و حتی بازیکن تیم رقیب) نشان می‌دهد که این فضاسازی‌ها بی‌تأثیر نبوده است. باشگاه استقلال ضمن ابراز نگرانی شدید خود بابت این‌گونه‌ رفتارهای غیراخلاقی و با تأکید بر اینکه از طرق قانونی علیه حاشیه‌سازان اقدام کرده است، از کمیته محترم اخلاق فدراسیون فوتبال انتظار دارد که با این ترفندها و شیطنت‌ها برخورد قاطعانه‌ای صورت دهد.»
***
دربی 98 بی‌شک مهم‌ترین بازی استقلال در فصل جاری خواهد بود. دیداری که اثرات فنی و روانی بسیاری در تعیین قهرمان لیگ بیست و یکم خواهد گذاشت. بسیاری از کارشناسان نیز بر این باورند که پیروز دربی شانس و اقبال بسیاری برای رسیدن به قهرمانی دارد. البته 7 بازی بعد از دربی نیز پیش روی دو تیم قرار دارد و این‌طور نیست که حتی با ایجاد اختلاف 9 امتیازی و حتی بیشتر میان استقلال و پرسپولیس بتوان با قاطعیت از قهرمان لیگ رونمایی کرد. با وجود این اما مباحث سنتی میان دو باشگاه را هم باید در به وجود آمدن فضای فوق بسیار اثرگذار دانست. حتی اگر پای قهرمانی دو تیم در میان نبود، این بازی بشدت برای مربیان و بازیکنان و بخصوص طیف هواداری کشش و جذابیت ایجاد می‌کند. بنابراین پیروزی در این بازی بدون در نظر گرفتن جایگاهی که در آینده نصیب یکی از این دو تیم می‌شود، پراهمیت است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی