|

نظر کارشناسان مشهور داوری درباره حرکت جنجالی یحیی گل محمدی!

اعتراض یحیی گل‌محمدی پس از به ثمر رسیدن گل استقلال باعث تنش در دربی ۹۸ شد.

لینک کوتاه کپی شد

جنجالی ترین صحنه دربی ۹۸ در نیمه دوم رقم خورد که سعید آقایی مدافع تیم پرسپولیس به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و کادرفنی پرسپولیس قصد داشت سید جلال حسینی را به جای این بازیکن به زمین بفرستد اما داور اجازه این تعویض را نداد تا پرسپولیس در زمانی که با ده نفر بازی می‌کرد گل تساوی را دریافت کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ پس از این اتفاق یحیی گل‌محمدی وارد زمین شد و اعتراضات شدیدی نسبت به تصمیم مهدی سیدعلی در این صحنه کرد که در نهایت این اعتراضات منجر به اخراج او از کنار زمین شد.

در ادامه نظرات کارشناسان داوری در خصوص این اتفاق را می‌خوانیم:

* حیدر سلیمانی: اعتراض یحیی گل‌محمدی برای آفساید بودن گل استقلال نبود چون برداشت عده ای این بود که گل آفساید است در صورتیکه مهاجمی که گل را زد در آفساید نبود و مهاجم دیگر استقلال در موقعیت آفساید بود. دلیل اعتراض این بود که اجازه تعویض داده نشد و آن لحظه پرسپولیس ده نفره بود. در توقف بازی باید تعویض انجام شود اما باید دید شرایط آن لحظه چه بود که داور اجازه تعویض نداد. در هر صورت اعتراض یحیی گل‌محمدی به مسئله درستی بوده اما حوادث و نحوه اعتراض او که تا وسط زمین هم آمد قطعا اخراج داشت و کمیته انضباطی می‌تواند تنبیهات دیگری را هم در نظر بگیرد.

* هادی دزفولی: در آن صحنه داور باید اجازه تعویض می‌داد و تیمی نباید در این شرایط ده نفره بماند اما اعتراض از طرف هر شخصی چه مربی و چه بازیکن قابل قبول نیست و باید این فرهنگ را داشته باشیم که در هر صورتی اعتراض نکنیم و اخراج گل‌محمدی درست بود. در‌مجموع من قضاوت خوبی از داور این بازی ندیدم، این داور اشتباهات زیادی داشت.

* نوذر رودنیل: زمان صورت گرفتن تعویض در اختیار داور است و داور باید در این مورد تصمیم بگیرد اما داور باید زرنگ باشد و در بازی حساس سریع و در اولین فرصت اجازه تعویض را بدهد. تعویض نشد و بدشانسی داور این بود که توپ گل و باعث اعتراض شد‌. نیمکت نشینان ما باید طاقت همه چیز را داشته باشند و حمله ور نشوند؛ آقای گل‌محمدی حتما باید اخراج می‌شد و در‌ مجموع داور هم این بازی قضاوت خوبی داشت.

* نوید مظفری: من در استادیوم نبودم و نمی‌دانم دلیل صورت نگرفتن تعویض چه بود و صحنه های تلویزیون هم بازگو کننده صحنه نیستند اما قوانین می‌گویند اگر مربی وارد زمین شود باید اخراج شود.

* غلامرضا جباری: من واقعا متوجه نشدم یحیی گل‌محمدی به چه چیزی اعتراض می کرد اما اگر برای عدم تعویض بوده داوران باید در اولین فرصت تشریفات تعویض را مهیا کنند یا اگر بازیکنی به دلیل مصدومیت به بیرون از زمین انتقال یافت داور باید دقت کند که بازیکن هرچه سریعتر وارد زمین شود اما به حال انتظار می‌رود که مربیان در موارد خاص این چنینی بیش از پیش خویشتن دار باشند، برخوردهای این چنینی برازنده مربیان حرفه ای نیست و اخراج در این صحنه درست بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی