|

ایتالیا قرمز شد؛ میلانِ قهرمان سری آ

آث میلان سزاوارانه قهرمان فصل 22-2021 سری آ ایتالیا شد و استفانو پیولی، سرمربی روسونری به اولین جام معتبر دوران حرفه‌ای‌اش رسید.

لینک کوتاه کپی شد

17 مهر 1398، روزی است که استفانو پیولی جانشین مارکو جامپائولو شد و هدایت میلان را به دست گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ میلان روزهای سیاهی را سپری می‌کرد و به محض ورود پیولی به این باشگاه، هواداران در شبکه‌های اجتماعی از او با هشتگ پیولی اوت استقبال کردند. در آن روز شاید خوش‌بین‌ترین هوادار میلان هم حس نمی‌کرد که آن‌ها کم‌تر از سه سال بعد بتوانند فاتح سری آ شوند. با این‌حال فوتبال پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی است و در آخرین هفته‌ی مسابقات سری آ در فصل 22-2021، این روسونری بود که بالاتر از اینتر، ناپولی و یوونتوس توانست با استفانو پیولی، اسکودتو را فتح کند.

پس از فاجعه‌ی جامپائولو، خیلی از هواداران میلان که روزهای سیاه الگری، سیدورف، اینزاگی، میهایلوویچ، مونتلا و ... را تجربه کرده بودند، قید تیم شدنِ تیم‌شان را زده بودند. به‌خصوص که استفانو پیولی طی سال‌های گذشته با اینتر و فیورنتینا نتایجی ضعیف گرفته بود. از همان روزها صحبت از حضور رالف رانگنیک در میلان بود اما پیولی به ایده‌های خودش ایمان داشت. شروع میلان با پیولی خوب نبود تا هواداران روسونری درباره‌ی ایده‌های اولیه‌شان مطمئن شوند. حتما شکست 5-0 روسونری مقابل آتالانتا و رقصِ معروف جانپیرو گاسپرینی را به یاد دارید اما بمب روحیه هنوز نیامده بود. ورود زلاتان ابراهیموویچ و مصمم بودن پیولی باعث شد روزهای روبه‌رشد شروع شود. در فصلی که خیلی‌ها گمان می‌کردند میلان در نیمه‌ی دوم جدول جای گیرد، میلان پیولی فصل 20-2019 را به بهترین شکل و در رتبه ششم به پایان برد. گل سرسبدِ نمایش‌های میلان آن فصل، کامبک فوق‌العاده مقابل یوونتوسِ قهرمان و تبدیل کردن شکست 2-0 به پیروزی 2-4 بود. در همان روزها بود استفانو پیولی خودش را به پائولو مالدینی، مدیر کاردان میلان اثبات کرد و آن‌ها تصمیم گرفتند قید همکاری با رانگنیک را بزنند.

استفانو پیولی استفانو پیولی، حالا مرد محبوب میلانی ها است

با وجود پایان خوب فصل، خیلی از هواداران میلان هم‌چنان معتقد بودند پیولی یک شوک موقتی است و به سرمربی بزرگ‌تری نیاز دارند. با این‌حال مدیران ارشد میلان تصمیم‌شان را گرفته بودند و پیولی سرمربی میلان ماند. با وجود هزینه‌های کم‌تر نسبت به سایر رقبا، میلان توانست خودش را در قامت یک مدعی اثبات کند. میلان پیولی در فصل 21-2020 در نیم‌فصل اول صدرنشین مطلق بود اما تیم آنتونیو کونته باتجربه‌تر نشان داد و اینتر به قهرمانی سری آ رسید. با این‌حال میلان به عنوان نایب‌قهرمانی رسید و روسونری پس از هفت سال به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. تردید میلانی‌ها از بین رفت زیرا پیولی کسی بود که با وجود تمام سختی‌ها، بی‌اعتمادی‌ها و رقبای قدرت‌مندتر توانست طلسم اروپایی را بشکند.

پس از پایان فصل، بازهم همه میلان پیولی را دست کم گرفتند. خیلی‌ها فکر می‌کردند یوونتوس با الگری قهرمان سری آ خواهد شد اما فصل آن‌ها کابوس‌وار رقم خورد. میلان با فوتبال چهارفاز و سیستم پرسینگ همیشگی خودش، به علاوه‌ی قدرت رهبری زلاتان و اولیویه ژیرو در مسیر قهرمانی حرکت کرد و با وجود رقابتی فرسایشی با اینترِ باتجربه، به هدف والایش دست یافت. میلان پس از هفته‌ها رقابت با اینتر، در هفته سی و هشتم سری آ با شکست دادن 3-0 ساسولو، توانست قهرمان رقابت‌های فصل 22-2021 سری آ شود. این نوزدهمین قهرمانی میلان در  تاریخ سری آ و اولین قهرمانی آن‌ها در این مسابقات از فصل 11-2010 است. میلان در این مسیر، آسیب‌های زیادی هم دید. شاید روسونری می‌توانست زودتر قهرمانی‌اش را قطعی کند اما برخی از اشتباهات داوری مهلک مثل بازی با اسپتزیا باعث شد این قهرمانی در هفته پایانی مسجل شود. میلان با کسب 86 امتیاز و مدیریت تمام سختی‌ها، ثابت کرد که قهرمانی شایسته برای فصل 22-2021 سری آ است.

میلان در حالی به قهرمانی رسید که تا سه سال پیش، خیلی‌ها این باشگاه را «به تاریخ پیوسته» تلقی می‌کردند اما شیطان برگشته. شیطان این‌جاست تا حکم‌رانی‌اش بر فوتبال ایتالیا را از سر گیرد و بقیه تیم‌ها را عذاب دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی