|

مسی و امباپه توپ طلای جام جهانی را نمی خواهند!

برنده توپ طلای جام جهانی در تورنمنت های گذشته، در تیم برنده جام حضور نداشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جایزه توپ طلای جام جهانی به بهترین بازیکن مسابقات تعلق می گیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛  در قطر 2022، مدعیان زیادی برای این افتخار وجود دارد، از جمله لیونل مسی، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان.  با این حال، جام های جهانی اخیر نشان می دهد که این جایزه به تیم قهرمان جهان نرسیده است!

در فینال یکشنبه، برنده امیدوار است بتواند طلسمی را که از سال 1998 فرانسه ادامه دارد، بشکند.

فرانسه جام جهانی 1998 - رونالدو

علیرغم باخت 3-0 در فینال مقابل فرانسه، رونالدو برزیلی به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.  او هشت گل در هفت بازی به ثمر رساند و پس از جاست فونتین و گرد مولر به عنوان بهترین گلزنان یک جام جهانی در رده دوم قرار گرفت.

 

کره جنوبی-ژاپن جام جهانی 2002 - الیور کان

جایزه 2002 جنجال ایجاد کرد.  الیور کان به لطف سیوهای قاطعش در طول مسابقات برنده این عنوان شد.  با این حال، این رونالدو بود که در فینال تاثیرگذار بود و یکی از گل‌ها را پس از اشتباه آلمان ها به ثمر رساند.

جام جهانی 2006 آلمان - زین الدین زیدان

توپ طلای جام جهانی برای سومین بار متوالی به نایب قهرمان رسید.  زیدان پس از یک تورنمنت عالی این جایزه را به دست آورد، هرچند که به ظالمانه ترین شکل برای او پایان یافت؛ زیدان به خاطر ضربه سر به مارکو ماتراتزی که منجر به اخراج و خداحافظی او از مسابقات شد، در خاطره ها ماند.

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی - دیگو فورلان

در سال 2010 نیز به قهرمان، توپ طلا اهدا نشد.  در آن مناسبت، این جایزه به دیگو فورلان رسید که با اروگوئه چهارم شد.  پنج گل او برای تیم آمریکای جنوبی تعیین کننده بود که به فینال و کسب عنوان سوم نزدیک شده بود.

جام جهانی 2014 برزیل - لیونل مسی

تا به امروز، شاید این دردناک ترین شکست در دوران حرفه ای لیونل مسی باشد. در حالی که او رویای جام جهانی را در سر می پروراندند، این گوتسه و آلمان بود که قهرمان جهان شد.

جام جهانی 2018 روسیه - لوکا مودریچ

علیرغم اینکه امباپه، پوگبا و گریزمان جام جهانی فوق العاده ای داشتند، توپ طلای روسیه 2018 به لوکا مودریچ رسید. این کروات برای تیم ملی خود در راه رسیدن به فینال تعیین کننده بود، چیزی که قبل از مسابقات برای بسیاری غیرقابل تصور بود.  مودریچ سالی رویایی را با تیم ملی و باشگاهی رقم زد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی