|

لیگ برتر متحد در برابر نژادپرستی در شبکه‌های اجتماعی

باشگاه های لیگ برتر در واکنش به آزار و اذیت نژادپرستانه در شبکه های اجتماعی قرار است در کنار هم برای یک هفته مسابقه شبکه های اجتماعی را…

لینک کوتاه کپی شد

باشگاه های لیگ برتر در نظر دارند تا پیش از پایان فصل یک آخر هفته مسابقه را به بایکوت شبکه هی اجتماعی اختصاص دهند. در ماه های اخیر بسیاری از بازیکنان لیگ برتر در شبکه های مجازی قربانی حملات نژادپرستانه شدند و تعداد باشگاه هایی که می خواهند به روشنی اعلام کنند نژادپرستی را تحمل نخواهند کرد، روز به روز رو به افزایش است.

باشگاه های لیگ برتر معتقدند که رویکردی هماهنگ به این موضوع و بایکوت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر در روزهای مسابقه تنها یک اقدام سمبلیک نخواهد بود و ضمن نشان دادن اتحاد لیگ برتر در این موضوع فشار بر کمپانی های مالک شبکه های اجتماعی را نیز افزایش خواهد داد.

دیلی میل گزارش کرده است که باشگاه ها تصمیم دارند در یکی از هفته های باقی مانده از لیگ برتر از ساعت پنج عصر روز جمعه تا 9 صبح روز دوشنبه در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشند و توییتر و اینستاگرام را بایکوت کنند.

باشگاه سوانسی نخستین باشگاه انگلیسی بود که هفته گذشته به مدت هفت روز و به صورت خودخواسته از فعالیت در شبکه های اجتماعی خودداری کرد. رنجرز نیز در این حرکت به سوانسی پیوست.

البته این تصمیم به این آسانی هم نیست چرا که بسیاری از باشگاه ها برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی قرارداد دارند. در واقع در عصر حاضر شبکه های اجتماعی عنصری کلیدی در مذاکرات بر سر قراردادها هستند، مخصوصا برای شش تیم بزرگ انگلیس.

لیگ برتر پس از فصلی پر از توهین های نژادی و حملات نژادپرستانه به بسیاری از بازیکنان تحت فشار است تا ابتکار عمل را در دست گرفته و اقدامی موثر در مقابله با این وقایع نفرت انگیز به انجام رساند.

سون هیونگ مین ستاره کره ای تاتنهام و رحیم استرلینگ ستاره سیتی آخرین بازیکنانی بودند که در فضای مجازی مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفتند.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی