|

قیمت پراید 13 آذر 99؛ قیمت ها دوباره صعودی شد

در بازار خودرو به یک باره ورق برگشت و قیمت ها امروز ۱۳ آذر دوباره صعودی شدند. با وجود کاهش کلی قیمت خودرو‌ها قیمت پراید باز هم بیشتر از…

لینک کوتاه کپی شد

در بازار خودرو به یک باره ورق برگشت و قیمت ها امروز پنجشنبه ۱۳ آذر دوباره صعودی شدند. خودرو‌های سایپا حدود سه تا پنج میلیون تومان گران شده‌اند در ادامه این خبر برای اطلاع از قیمت روز پراید امروز پنج شنبه ۱۳ آذر ۹۹ با ما همراه باشید. همان طور که می بینید قیمت پراید در بازار ایران همچنان بالا است و با وجود کاهش کلی قیمت خودرو ‌ها قیمت پراید باز هم بیشتر از قیمت واقعی اش در بازار است. ارزانترین پراید امروز ۹۶ میلیون خرید و فروش شد.

تاثیر قیمت گذاری دستوری در بازار خودرو

بازار خودروی کشور به واسطه قیمت‌گذاری دستوری از یکسو و افت تولید در شرکت‌های خودروساز از سوی دیگر، شرایط متفاوتی را در سه سال گذشته تاکنون تجربه کرده است؛ به ‌طوری ‌که با افت تولید و قیمت‌گذاری دستوری، فاصله قیمتی زیادی از کارخانه تا بازار شکل گرفت که همین موضوع بازار خودرو را در این مدت به محل امنی برای دلالان و سرمایه‌های سرگردان تبدیل کرد. در کنار افت تولید و قیمت‌گذاری دستوری آنچه بر روند التهابات بازار خودرو دامن زده و شارژکننده انتظارات تورمی نیز بوده، نوسانات نرخ ارز است. هر چند افت‌ و خیز تولید و همچنین تحولات مربوط به صنعت خودرو از سال‌ها پیش تعیین‌کننده قیمت‌ها در بازار بوده، اما از سه سال گذشته نرخ ارز بر بازار خودرو حکمفرمایی کرده و این بازار را اسیر خود کرده است. آنچه مشخص است قیمت‌گذاری دستوری ومحدودیت در واردات و عرضه خودرو از مسیر‌های دیگری جز دو خودروساز کشور، نمی‌تواند نسخه جامعی برای کاهش التهابات بازار باشد.

با وجود افزایش قیمت خودرو اما از اوایل آبان ‌ماه همراه با اعلام نتایج اولیه انتخابات ایالات متحده آمریکا و به دنبال آن افت نرخ ارز قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد. اما تحت تاثیر اتفاقات روزهای اخیر نظیر الزام دولت به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین افزایش نرخ سکه و ارز، بازار خودرو تحت تاثیر قرار گرفت و امروز تقریبا بر قیمت تمام محصولات داخلی افزوده شد.

پیشنهاد می شود: قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو پنجشنبه ۱۳ آذر ؛ افزایش قیمت خودرو!

قیمت روز انواع پراید در بازار امروز پنج شنبه ۱۳ آذر ۹۹

انواع پراید قیمت امروز به تومان قیمت روز گذشته
پراید ۱۱۱ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰ ۹۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی