|

بهترین سرمایه گذاری در ماه های پایانی سال 1401

یک سوال مهم: کجا سرمایه گذاری کنیم؟ خودرو؟ مسکن؟ طلا ؟ سکه؟ سپرده بانکی؟ دلار؟

لینک کوتاه کپی شد

در شرایط گرانی بیش از حد فعلی نحوه ی سرمایه گذاری در بازار دغدغه ی بسیاری از افراد است. نقش پس انداز در این شرایط به مانند سپری دفاعی در برابر طوفان تغییرات در قیمت و در نهایت تورم بازار ایران به حساب می آید. شاید با شناخت نسبی از شرایط حاکم بر اقتصاد داخلی قدری انتخاب برای افراد آسان تر شود. در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین روش سرمایه گذاری درماه های پایانی سال 1401 آشنا نماییم.

خرید قطعه زمین حتی کوچک

در شرایط فعلی ایران بهتر است با هر مبلغی به فکر خرید یک قطعه زمین حتی کوچک بود. زیرا قیمت افزایشی دلار بصورت آهسته و پیوسته باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد. همانطور که در سال 1397 که بی خبر قیمت دلار از 4000 تومان به 18000 تومان رسید و بعد از آن میانگین قیمت مسکن نیز که در پایتخت حدود 10 میلیون تومان بود، در سال بعد به 22 میلیون تومان رسید. بنابراین خواه ناخواه صعود دلار تاثیر خود را بر بازار مسکن میگذارد ، اما به صورت آهسته و پیوسته این اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که در برخی از شهرهای ایران خرید آپارتمان منطقی است و در برخی مناطق خرید زمین. تصمیم گیری برای خرید آپارتمان یا قطعه زمین نیز بستگی به شهر زندگی شما دارد. بهتر است در این خصوص با توجه به بودجه ای که دارید از یک مشاور املاک راهنمایی بخواهید.

طلای آب شده یا طلای بدون اجرت

مشاهده کردیم که در بهمن ماه 1401 قیمت هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 2 میلیون تومان رسید. اگر بخواهید برای سرمایه گذاری با این قیمت طلای نو خریداری کنید مقرون به صرفه نیست زیرا مقدار کارمزدی که میپردازید بدین شرح است:

پول طلای خالص + اجرت ساخت + سود طلافروشی + مالیات ارزش افزوده

طبق فرمول بالا خرید طلای نو توجیه اقتصادی ندارد. با این شرایط بهتر است طلای آب شده یا طلای بدون اجرت خریداری شود زیرا طلای آب شده نه مالیات دارد، نه اجرت ساخت. شما فقط پول طلای خالص + سود طلافروشی را پرداخت میکنید. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است به جای نگهداری طلا در خانه ، آن را در صندوق امانت بانک قرار دهید.

کسب درآمد دلاری

در شرایط فعلی اقتصاد ایران مطمئنا داشتن درآمد دلاری به پیشرفت زندگی هر شخصی کمک میکند. داشتن کسب و کار بین المللی آنلاین در ایران ممکن است. شما میتوانید در ایران و یا در هر جای دنیا « دورکار» باشید و درآمد دلاری کسب کنید. اما چگونه در ایران درآمد دلاری داشته باشیم؟

به طور مثال « سایت گوگل فارکس » یک منبع رایگان برای یادگیری اصول کسب و کار در بازار فارکس است که منابع آموزشی را بصورت رایگان ارائه میدهد. اگر از علاقه مندان به کسب و کار مالی هستید و یا به دنبال کسب درآمد دلاری و افتتاح حساب در بروکر فارکس در خارج از کشور می باشید میتوانید مطالب این سایت را مطالعه کنید.

آموزش بازار فارکس (بازار بورس بین الملل) باعث می‌شود که یک فرد بتواند کسب و کار خودش را شروع کند و آنرا در سطح جهان گسترش دهد. اگر قصد دارید از این روش درآمد دلاری کسب کنید باید برای خودتان زمان بگذارید و آموزش حرفه ای ببینید.

سود صندوق های سرمایه

برخی از افراد جامعه ساده ترین روش سرمایه گذاری در داخل کشور را در اعتماد به صندوق های سرمایه گذاری می دانند. ساختار صندوق های سرمایه گذاری مجموعه ای از سهام، اوراق مشارکت، و یا سایر اوراق بهادار در بازارهای داخلی کشور می باشد. این صندوق ها به شما این امکان را می دهند تا با پذیرش نقش واسطه ای آنها امکان سرمایه گذاری در بازارهای داخلی را برای شما فراهم نمایند. صندوق های سرمایه گذاری بیشتر برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در بازارهای داخلی را دارند احداث گردیده است. برخی از این صندوق ها تحت نظر بورس، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری فعالیت می نمایند. به طور کلی سود اختصاص یافته از جانب صندوق های سرمایه در یکسال گذشته از محدوده ی منفی تا 300درصد سالانه متغیر بوده و در این میان برآیند سوددهی صندوق اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش در یکسال گذشته بهترین بوده است. برای پیدا کردن بهترین صندوق میتوانید کلمه ی بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری را در گوگل سرچ کنید.

سود سپرده بانک‌ها

گذاشتن پول در بانک به عنوان پس انداز موجب کم شدن ارزش آن میشود چرا که تورم ایران هر روز در حال افزایش است. با این حال یکی از روش های بدون ریسک پس انداز در ایران امکان قرار دادن سرمایه نقدی در بانک و موسسات مالی اعتباری و دریافت سود از این مراکز می باشد. میزان سود تعلق گرفته به کاربران تابع شرایط گوناگونی مانند مدت زمان واگذاری و میزان مبلغ سپرده گذاری می باشد. به طور کلی سود اختصاص یافته از جانب بانک ها از محدوده ی 5 درصد تا 22.5 درصد سالانه متغیر بوده و به این ترتیب میباشد:

کمترین مقدار : سپرده کوتاه‌مدت عادی (کارت‌های بانکی): 5 درصد ، و بیشترین مقدار: سپرده بلندمدت با سررسید 3 سال: 22.5 درصد.

سرمایه گذاری در ده سال آینده

ایران در حال تلاش برای ورود به بازارهای جهانی و کسب بازاری پایدار در کشورهای همسایه می باشد. کاربران می توانند با سرمایه گذاری های بلند مدت در بخش های مربوط به «فرآوری غذا، توسعه فناوری های دیجیتال و خدمات فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری در بازارهای بورس، حمل و نقل داخلی و بین المللی، انرژی های تجدید پذیر و بخش های مربوط به تاسیسات ساختمانی » سرمایه هایی قابل توجهی را در بلند مدت کسب نمایند. در نتیجه ی توان اینگونه بیان نمود که بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده و پرسودترین سرمایه گذاری در ایران مربوط به «بخش های انرژی، ساختمان سازی، فرآوری مواد غذایی، حمل و نقل و همچنین تکنولوژی های برتر و خدمات فناوری اطلاعات» می باشد.

منبع مقاله : سایت  Googleforex.net

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی