|

گلاویز شدن کفتار و مارمولک سر لاشه گندیده؛ عجب سیلی محکمی زد به کفتار آویزون!

در این ویدئوی جالب جدال بین کفتار و مارمولک را بر سر لاشه گورخر خواهید دید. مارمولک با جسارت زیادی به سمت کفتار می آمد.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- یک مارمولک جاه طلب در مبارزه برای تغذیه از لاشه گورخر به کفتار سیلی زند. این مارمولک در تلاش برای ترساندن شکارچی با سیلی زدن با دمش، رفتار واقعاً جذابی از خود نشان داد. نیکولا مارنوک، دانشجوی 20 ساله لیسانس محیط زیست در دانشگاه پرتوریا توانست این فیلم را ثبت کند.

او ماجرا را اینگونه تعریف میکند: در حین غروب آفتاب، با گورخری برخوردیم که به طور مرموزی بدون هیچ زخم یا رد گزشی مرده بود. روز بعد برگشتیم تا بررسی کنیم چه اتفاقی افتاده است. در امتداد جاده کنار رودخانه رانندگی می کردیم در همین حین یک کفتار را کنار لاشه پیدا کردیم. اکنون لاشه فقط از استخوان، دندان و مقداری گوشت تشکیل شده بود. کفتار فک پایین گورخر را گاز گرفت و با آن در دهان راه می رفت طوری که به نظر می رسید یک جفت دندان مصنوعی دارد.

در همین حین یک مامولک بزرگ را دیدیم که به آرامی به سمت کفتار می آمد. در کمال تعجبِ ما و کفتار، مارمولک سعی کرد کفتار را بترساند. مامولک برای ترساندن کفتار دمش را به استخوان لاشه می کوبید اما به همین حد اکتفا نکرد و ناگهان به صورت کفتار سیلی زد. در این مرحله کفتار اقدام به کشیدن لاشه کرد. در نهایت مارمولک تسلیم شد و در جهت مخالف حرکت کرد.

Nicola-Marneweck-2.-Hyena-and-carcass-1024x576

Nicola-Marneweck-5.-Brave-Monitor-and-Surpised-Hyena-1024x576

Untitled_2.2.1-1024x576

Nicola-Marneweck-7.-Nile-Monitor-eating-scraps-728x409

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی