|

شگفتی های حیات وحش؛ خرس قطبی غووول پیکر گوزن طِفلی رو از آب میکِشه بیرون و لقمه میکنه!

ویدیو امروزمون در مورد خرس قطبی هست که گوزن رو از آب میکشه بیرون و میخوره!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شکار کردن، جنگیدن برای بقا، ادامه نسل و... خیلی از اتفاقات هیجان انگیز دیگر، مختص دنیای حیات وحش هست. دنیایی بی رحم که موجودات قوی تر همواره در آن پیروز هستند. کی از لحظه های جذاب این در این دنیای خاص، لحظه های شکار کردن و یا شکار شدن حیوانات هست. با ما همراه باشید تا یکی از این صحنه های جذاب رو ببینید.

خرس قطبی از خانواده خرس ها است که در مناطق قطبی اقیانوس منجمد شمالی زندگی میکنه. این حیوان بزرگ ترین گونه خرس به حساب میاد، البته خرس های قهوه ای کدیاک ساکن آلاسکا تقریبا اندازه خرس قطبی هستند. خرس قطبی شناگر ماهری هست و در آب هایی که تقریبا 160 کیلومتر با یخ یا ساحل فاصله دارند دیده میشن.

خرس های قطبی در حیات وحش برای شکار طعمه به داخل آب شیرجه می زنند، آن ها می توانند چشم های خود را باز نگه دارند و حتی تا 2 دقیقه نفس خودشون رو حبس کنند! خرس قطبی نر بزرگترین شکارچی جهان به حساب میاد و وزنش به 700 کیلو هم میرسه اما سنگین ترین خرس قطبی 1.2002 کیلوگرم وزن داره!

بدون شک یکی از زیباترین جانوران در جهان گوزن شمالی است.  قد گوزن های شمالی به جز شاخ آن ها بین 70 تا 135 سانتیمتر و وزن آن از 70 تا 240 کیلوگرم است. نکته ای جالب در مورد شاخ این حیوان این است که هر سال شاخ نیرومند این حیوانات می افتد و از نو در می آید!

این جانوران گروهی زندگی می کنند و هر کاری را که می خواهند انجام دهند مانند سفر، خوردن غذا و یا استراحت، با هم انجام می دهند. گوزن های شمالی به علت شاخ زیبا و پوستی که دارند بیش از حد شکار می شوند و اکنون وضعیت آنها خطرناک است، طوری که در دو دهه اخیر حدود 40 درصد از جمعیت این حیوانات زیبا کم شده است.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی