|

درباره تفاوت لوله پلی اتیلن و لوله hdpe و مزایای آن چه میدانید؟

قیمت لوله پلی اتیلن

HDPE نوعی لوله پلی اتیلن است. با این حال، لوله های HDPE نسبت به سایر لوله های پلی اتیلن دوام بیشتری دارند

لینک کوتاه کپی شد

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلیمر ترموپلاستیک است که از اتیلن تولید می‌شود و ماده‌ای است که برای ساخت پلی‌پایپ که به PE نیز معروف است، استفاده می‌شود.

اولین بار در اروپا و ایالات متحده در اوایل دهه 1930، پلی اتیلن با چگالی کم به عنوان پوشش کابل‌های زیر آب در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت، با این حال فناوری پلی‌اتیلن با چگالی بالا که امروزه در پلی پایپ استفاده می‌شود، در سال 1951 وارد بازار شد.

لوله پلی اتیلن از دهه 1950 در استرالیا تولید شد و به عنوان لوله‌ای با قطر کوچک برای پروژه‌های روستایی و آبیاری و همچنین برخی از کارهای صنعتی استفاده شد. در طول 60 سال گذشته، محبوبیت و تعداد کاربردهای آن در طیف وسیعی از صنایع، به دلیل انعطاف‌پذیری و سهولت نصب در مقایسه با محصولات جایگزین، مانند لوله‌های پلیکا PVC یا بتنی، افزایش یافته است.

لوله پلی اتیلن در حال حاضر در تعدادی از صنایع برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می‌شود، از جمله:

  • زیرساخت‌ها و خطوط لوله عمرانی؛
  • فشار آب و فاضلاب؛
  • برق؛
  • شبکه آتش نشانی؛
  • لوله‌کشی معدن
  • شبکه گاز؛
  • تصفیه خانه ها
  • جمع‌آوری گاز و متان

 

خرید لوله پلی اتیلن

HDPE یا لوله پلی اتیلن PE کدام بهتر است؟

HDPE نوعی لوله پلی اتیلن است. با این حال، لوله های HDPE نسبت به سایر لوله‌های پلی اتیلن دوام بیشتری دارند زیرا دارای نقاط ذوب و ضربه بالایی هستند. لوله HDPE سخت، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، مقاوم در برابر خوردگی است و وزن سبک دارد.

ساخت لوله Hdpe

لوله پلی اتیلن سنگین HDPE با رزین پلیمری ساخته شده است که از دانه پلیمری استخراج، ذوب، اکسترود و کشیده می‌شود. سپس تحت خلاء سرد می‌شود تا یک لوله کاملا گرد به دست آید.

مشتق شدن از یک محصول رزین طبیعی نه تنها باعث انعطاف‌پذیری این لوله پلی اتیلن می‌شود بلکه به دلیل خم شدن، غیرسمی است. بنابراین تنها محصول لوله‌کشی با محیط زیست پایدار یا "سبز" در بازار است.

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن سنگین HDPE

از آنجایی که HDPE یک ماده سبک وزن است و دارای مقاومت شیمیایی عالی است، کاربردهای متنوعی دارد.

این لوله قابل جوش است، به این معنی که نیازی نیست به چسب یا اتصالات لاستیکی که می‌تواند باعث نشتی و ترک خوردگی اضافی شود، تکیه کنید. بهترین مزایای این لوله که آن را از لوله های جایگزین مانند لوله های آهنی متمایز میکند قیمت لوله پلی اتیلن است، که بسیار ارزان تر نسبت به سایر لوله ها است.

این ماده به طور طبیعی قابل خم شدن است و باعث انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، مانور و دستکاری آسان می‌شود و به سازندگان اجازه می‌دهد لوله‌های بزرگتر و طولانی‌تر (تا 12 و 20 متر طول) و همچنین لوله‌های سیم‌پیچی برای کاربردهای خاص ایجاد کنند.

لوله پلی اتیلن HDPE در برابر اشعه ماوراء بنفش به طور طبیعی پایدار است و آن را برای آب و هوای گرم مانند معدن، عالی می‌کند.

به دلیل این تطبیق پذیری، انعطاف‌پذیری، استحکام و دوام، بیش از 100 سال در اکثر محیط‌ها بدون حفره، خوردگی یا ترک دوام می‌آورد و در طول زمان آن را به مقرون به صرفه‌ترین محصول لوله‌کشی در بازار تبدیل می‌کند.

 

لوله پلی اتیلن

انواع لوله HDPE

عیار و چگالی رزین‌های پلیمری از طریق پیشرفت در فناوری و ساخت رزین بهبود یافته است و امکان اکسترودشدن لوله‌های پلیمری بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

محصولات لوله پلی اتیلن چگالی بالا  ,PE30 PE50 و PE80 است که به آن MDPE نیز گفته می‌شود. اکنون بالاترین خط لوله در سراسر جهان PE100 است. خرید لوله پلی اتیلن بستگی به نوع کاربرد آن هم دارد و باید با نظر کارشناس اقدام به خریداری این لوله نمایید.

لوله لایه کواکستروژن سفید نیز یک نوآوری بسیار موفق در سال‌های اخیر، به ویژه برای آب و هوای گرم بوده است.

در پلیمر تهران انواع محصولات پلی اتیلن با چگالی‌های مختلف و کاربردهای متنوع عرضه می‌شوند که استاندارهای لازم را دارا می‌باشند.

قیمت لوله های پلی اتیلن

تفاوت بین لوله HDPE PE 80 و PE 100

PE100 نسبت به PE80 در دماهای پایین تا 30- درجه سانتیگراد بسیار مقاوم است. لوله MDPE فقط از مواد PE80 و لوله HPPE فقط از مواد PE100 ساخته شده است. لوله HDPE می‎تواند از PE80 یا PE100 ساخته شود.

شگفتی لوله پلی اتیلن چگالی بالا

دوام و انعطاف‌پذیری مواد به کار رفته در این لوله، آن را به یکی از بهترین و قابل اعتمادترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده است.

از آنجایی که این ماده به طور طبیعی انعطاف‌پذیر و الاستیک است، اغلب برای استفاده در ساختمان‌های ضدزلزله، آبراه‌ها و سایر پروژه‌های بزرگ صنعتی انتخاب می‌شود.

بهترین برنامه‌های کاربردی برای لوله HDPE

HDPE یک محصول درجه یک است که می‌تواند در طیف وسیعی از مشاغل به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد، با این حال مواد بادوام و کاربرد بدون ترانشه آن اخیراً نشان داده است که محصول برتری برای راه‌های آب شهری است.

با کشیدن رشته‌های جوش داده شده طولانی از لوله‌های HDPE از سوراخ‌های زیر زمین، می‌توان آن را به طور موثر و بدون نیاز به ترانشه‌های باز نصب کرد.

این ویژگی نه تنها مزاحمت‌های عمومی را در مناطق شهری کاهش می‌دهد، بلکه از هرگونه اثرات زیست محیطی غیرضروری در برنامه‌های روستایی و دورافتاده نیز جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این کاربرد بدون ترانشه، مطالعه‌ای که توسط مؤسسه لوله‌های پلاستیکی (PPI) در آزمایشگاه‌های ایروین، تگزاس و جانا در سال 2009 انجام شد، تأیید کرد که طول عمر استاندارد 100 ساله برای این لوله می‌تواند برای سیستم‌های آب آشامیدنی شهری نیز اعمال شود.

"عمر یکصد ساله بیش از انتظارات معمولی است."

پلی اتیلن از اواخر دهه 1950 به دلیل اتصالات بدون نشتی، دوام، مقاومت در برابر خوردگی گالوانیکی و مقرون به صرفه بودن طولانی مدت، با موفقیت برای لوله‌های آب در اروپا و آمریکای شمالی استفاده شده است.

پروژه‌های تحلیلی که در طول سال‌ها توسط انجمن‌ها و سایر نهادها انجام شده است، به طور عمده شواهدی را ارائه می‌دهد که برتری سیستم‌های لوله پلی اتیلن را نشان می‌دهد."

به همین دلیل، Poly Pipe اکنون به عنوان بهترین ماده انتخابی برای بازسازی و نوسازی خطوط لوله قدیمی، به ویژه برای آبراه‌های شهری دیده می‌شود.

در آخر

لوله‌های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که از چگالی بسیار کم، اتصال عرضی، وزن مولکولی فوق‌العاده کم، وزن مولکولی بالا، چگالی متوسط، وزن مولکولی فوق‌العاده بالا، کلردار و چگالی خطی کم تولید می‌شوند.

برای خرید لوله پلی اتیلن مناسب یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن، لازم است تا با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید تا پس از استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی