|

صحنه دلخراش جووون دادن گراز بیچاره؛ چقدر زیر دست و پای پلنگ مقاومت کرد تا جونش در رفت

در این ویدئو گرازی را خواهید دید که توسط پلنگ به دام افتاده و هر چه تلاش می کند نمی تواند خودش را نجات دهد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پلنگ شکارچی ای بی رحم و چابک است که به دلیل مهارت فوق العاده اش در شکار و ظاهر زیبا و شگفت انگیزش در میان گوشتخواران شهرت زیادی پیدا کرده. پلنگ بومی نواحی مختلف در سراسر آفریقا و جنوب آسیا می باشد که برخلاف بسیاری از گربه سانان دیگر بیشتر اوقاتش را روی شاخه های درختان به سر می برد و خصوصیات رفتاری و سبک زندگی خاص خودش را دارد.

به طور کلی هشت زیر گونه پلنگ وجود دارد که از نظر ظاهر و موقعیت جغرافیایی با هم تفاوت دارند. در این میان پلنگ آفریقایی رایج ترین نوع پلنگ است که وسیع ترین منطقه جغرافیایی را از آن خود کرده، سایر انواع عبارتند از: پلنگ آمور (نادرترین نوع پلنگ)، پلنگ آناتولی یا پلنگ ایرانی، پلنگ هندی، پلنگ جاوه، پلنگ عربی، پلنگ هندو چینی و پلنگ سریلانکایی.

پلنگ شیوه شکار منحصر به فردی دارد، او به جای آن که مقدار زیادی از انرژی اش را صرف تعقیب و گریزهای سرعت بالا کند قبل از کمین کردن تا حد زیادی به طعمه اش نزدیک می شود و بعد از شکار لاشه حیوان را به پوشش گیاهی متراکم اطراف یا بالای درخت می برد.

پلنگ تنها زندگی می کند و برای علامت گذاری محدوده قلمروی خود از علائم وابسته به بویایی یا صدای خشن و آزار دهنده استفاده می کند. گفته شده این صداها شبیه صدای ناهنجار کشیدن اره روی چوب است.

وسعت قلمروی پلنگ تا حد زیادی به زیستگاه و مقدار منابع غذایی در دسترس او بستگی دارد اما معمولا قلمروی پلنگ های نر بزرگ تر از همتایان ماده خود بوده و ممکن است با سایر پلنگ های نر و ماده هم پوشانی داشته باشد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی