|

"هویا کارنوز" یه گل زینتی که با گیس های فرفریش به خونَت رنگ میده؛ نگهداریشَم آسونه!

هویا کارنوزا

اگر می خواهید لایه زیبایی اضافی در فضای داخلی خانه خود داشته باشید، باید گیاهان آپارتمانی خاص مانند هویا کارنوزا را در نظر بگیرید!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کمتر کسی وجود داره که گل های روشن و رنگارنگ را دوست نداشته باشه، علاوه بر این، اگر گل های زیبا در داخل خانه شما شکوفا شوند و گل دهند به راحتی می توانند زیبایی، حس تازگی و طراوت را به خانه شما اضافه کنند از طرفی نگهداری از گیاهان در فضای سرپوشیده آسان و مقرون به صرفه است و به همین دلیل است که بسیاری از مردم آن را انتخاب می کنند و اگر می خواهید لایه زیبایی اضافی در فضای داخلی خانه خود داشته باشید، باید گیاهان آپارتمانی خاص را در نظر بگیرید چون همانطور که در بالا پیشنهاد شد، مقرون به صرفه هستند، نگهداری آنها آسان و مزایای بسیار دیگری نیز دارند درنتیجه اگر زمان کافی برای نگهداری از گیاهان ندارید و عاشق گل و گیاه هستید، گیاهان سرپوشیده بهترین هستند. در ادامه یک گیاه زیبا به شما معرفی میکنیم.

2

هویا کارنوزا

هویا به عنوان گیاهان مومی (پیچ مومی مینیاتوری) نیز شناخته می شود. بنابراین، اگر به دنبال گیاهی گلدار خانگی هستید که بتواند به زیبایی خانه شما بیافزاید، باید آن را انتخاب کنید. بر خلاف سایر گیاهان گلدار، نگهداری از هویا بسیار آسان است و بنابراین، آنها می توانند بدون زحمت در داخل خانه رشد کنند. هویا کارنوزا برای انواع آب و هوا مناسب است. علاوه بر این به راحتی می توانند در محیط های کم نور نیز زنده بمانند. جوانه ها مومی وستاره ای شکل  هستند. بدون شک این یکی از بهترین گیاهان خانگی استوایی است که به رنگ های مختلف در بازار موجود است.

fafe2b1f74270071d1a0bfb6087329c7_900x

شـرایـط نگـهـداری گیاه هویاکارنوزا

هویا

آبیـاری

آبیاری منظم به رشد مناسب و گلدهی کمک می کند اما نباید اجازه داد که خاک خیس باقی بماند بنابراین ابتدا صبر کنید تا سطح خاک تا حدود عمق ۵ سانتیمتری خشک شود و سپس گیاه را آب دهید. خاک خشک و یا خاک خیس و غرقابی هر دو می تواند منجر به ریزش غنچه های گل این گیاه و عدم تشکیل شدن غنچه های گل جدید شوند.

نور

به مکانی روشن و پر نور اما به دور از نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. وجود ۱۰_۸ ساعت روشنایی محیط به رشد این گیاه کمک می کند. نور مستقیم آفتاب مناسب روزهای پاییز و زمستان است و در طی این روزها نیز در طی صبح و یا عصر هنگام نور مستقیم باید استفاده شود و در میانه روز از این نور اجتناب کنید.  البته گیاه پیچ مومی (نوع کوتاه قامت گیاه هویا) بیش از گیاه پیچ شمعی نور مستقیم را تحمل می کند و به گفته برخی از پرورش دهندگان پیچ مومی برای بهترین گلدهی نیاز به ۴ ساعت نور مستقیم دارد.

در روزهای کم نور سال می توانید از نور مصنوعی نیز برای بهبود وضعیت رشد این گیاه کمک بگیرد بدین صورت که گیاه را به فاصله ۲۰ سانتیمتری از لامپهای فلورسنت قرار دهید البته این نور باید در حدود ۱۴ ساعت در محیط وجود داشته باشد. مهم است که در طی شب محیط این گیاه تاریک باشد. تغییر در میزان نور زمانی که بر روی گیاه غنچه گل وجود دارد می تواند منجر به ریزش غنچه های گل شود بنابراین در چنین مقطع زمانی، جای گلدان را تغییر ندهید.

نور شدید و مستقیم آفتاب از جمله دلایل سوختن نوک و حاشیه برگها و خشکیدن غنچه ها است. از طرفی کمبود نور نیز منجر به دراز شدن ساقه ها و زیاد شدن فاصله برگها از یکدیگر است. همچنین اگر تمایل داریدکه گیاه در طی فصل رشد خود از نور مستقیم نیز بهره مند شود نور مستقیم اوایل صبح که هوا هنوز خنک است را استفاده کنید.

Untitled

خاک مناسب

خاک گیاه هویا کارنوزا باید خاکی سبک و با زهکشی عالی باشد تا بعد از هر بار آبیاری آب های اضافی از ته گلدان خارج شود؛ خاکی که ریشه ها به راحتی در خاک حرکت کنند؛ ترکیبی از شن + پیت ماس + خاک زغال + خاک برگ یا مقدار کمی خاک باغچه باشد؛ از خاک مخصوص کاکتوس ها که در بازار موجود است هم می توانید استفاده کنید؛

اگر ریشه های گیاه از ته گلدان بیرون زده باشد موقع آن رسیده گلدان گیاه را عوض کنید شما می توانید در فصل بهار یا هفته آخر اسفند اقدام به تعویض گلدان کنید و گیاه را در گلدانی یک سایز بزرگ تر گلدان قبلی بکارید؛

در فصل بهار و تابستان می توانید با کود های موجود در بازار و کود های مایع گیاه را تقویت کنید شما می توانید از کود های فسفر بالا برای گل دهی گیاه ماهی یک بار استفاده کنید.

Hoya-Carnosa-1024x576

رطوبت

 هویا به رطوبت متوسط ​​تا زیاد عادت دارد، به ویژه که از مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری آمده است. علاوه بر این، برخی از آنها فصل بارندگی موسمی را پشت سر می گذارند ، به این معنی که آنها بخشی از سال را به بارندگی های شدید عادت کرده اند. من فهمدیم که اگر کمی بیشتر به آنها رطوبت داده شود، بسیار عالی رشد می کنند.

تغذیه

 بهتر است هر دو هفته یکبار از کودهای کامل به غلظت نیم در هزار برای تغذیه این گیاه استفاده کنید. مخصوصاً زمانی که گل های هویا نمایان می شود بهتر است کودهای حاوی پتاسیم و فسفر بیشتر مصرف شود.

Hoya-Skinneriana

اگه طرفدار گل و گیاهی و دنبال ایده های جذاب هستی به گلخانه شایانیوز سر بزن!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی