|

معرفی استایل با شومیز ترند سال

بهار فصل گل گلی های قشنگه؛ از ترندهای گلی گلی ای مثل شومیز گل دوزی شده غافل نشید

شومیز گل گلی

گلدوزی ترند دوست داشتنی 1402 هنری سنتی در ایران بوده است که تاریخ طولانی و محبوبیت زیادی نیز دارد. در ادامه با ترندهای این هنر آشنا می شوید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- به جرات می توان گفت یکی از ترندهای سال جدید متعلق به شومیز گلدوزی ترک است که به تازگی در بازار شاهد تنوع گسترده ای این شومیز ها بوده ایم. یکی از هنر‌های لطیف ایرانی گل‌دوزی است که در آن طرح‌ های برجسته‌ای توسط نخ بر روی پارچه‌ایجاد می‌ شود. جنس این نخ‌ ها بسته به نوع فعالیت می‌ تواند متفاوت باشد. امروزه نقش‌های گلدوزی تنها محدود به طرح‌ های گل و گیاه نمی‌ شود و با پیشرفت این صنعت، تنوع در طرح‌ های ایجاد شده نیز بیشتر شده است. هنر گلدوزی مانند سوزن دوزی به دو صورت ماشینی و دستی انجام می‌ شود که طبعا حالت دستی آن ارزنده‌تر است. البته اگر حفظ کیفیت در این حالت رعایت شود وگرنه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌ های اتوماتیک طرح‌ های شگفت‌ آوری را بر روی پارچه خلق می‌ کنند. شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی سال 1402 سال هنرهای دستی است زیرا ما در ترندهای امسال شاهد مانتو و کت سوزن دوزی و شومیزهای گل دوزی شده هستیم که می توان گفت بسیار هم بیشتر اترندهای سال های قبل مورد استقبال قرار گرفته اند.

گل دوزی های ترند سال را می توان گلدوزی دوزی بر روی یک مانتو مجلسی، یا کیف و کفش های چرم یا زارای گلدوزی شده را نام برد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع استایل با شومیر گل دوزی شده بیشتر آشنا شوید.

شومیز گلدوزی ترک

شومیز گلدوزی ترک

یادتون نره قشنگی بهار به مانتو شومیزی گل گلیشه

اگر تصور شما این است که جنس پارچه گلدوزی اهمیت چندانی ندارد و روی هر پارچه‌ای می‌ توان گلدوزی کرد، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. پارچه در واقع پایه و اساس گلدوزی است و اگر از پارچه مناسب گلدوزی استفاده نشود، لباس شما جلوه خوبی نخواهد داشت و در نهایت چیز جذاب و دلنشینی نمی‌ شود. در نتیجه قبل از انتخاب شومیز بهاری خود به جنس آن قبل از طرح و نوع گلدوزی دقت نمایید. بهترین شومیزهای و گلدوزی شده معمولا از پارچه های کتان، کرباس، شانتون، لنین و یا پارچه هایی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند تولید می شوند.

شومیز گلدوزی ترک

شومیز گلدوزی ترک

شومیز گلدوزی جلوبسته؛ ترند محبوب 1402 را فراموش نکنید

یکی از ترندهای محبوب سال را می توان شومیزهای نسبتا کوتاه و جلو بسته ای دانست که در قسمت سرشانه، آستین و یا روی سینه دارای گلدوزی می باشند. این شومیزها را می توانید با شلوار های پارچه ای و یا با نوعی دامن جذب ست نمایید و از زیبایی استایل خود در مهمانی های بهاری لذت ببرید. جالب است که بدانید این شومیزهای دوست داشتنی معمولا دارای یک بند ظریف در قسمت یقه هستند که شما می توانید آن را برای تزئین به حالت پاپیون ببندید. یکی از نکته هایی که هنگام استفاده از این شومیزها در استایل خود رعایت کنید این است که بهتر است از آیتم های ساده برای ست کردن کمک بگیرید تا از جذابیت شومیز خود نکاهید.

شومیز گلدوزی ترک

شومیز گلدوزی ترک

چه شلواری مناسب شومیز گلدوزی شده است؟ به هارمونی سبک ها دقت کنید

یکی از اصولی که باعث داشتن استایلی بی نقص و زیبا در شما می شود رعایت هارمونی بین سبک های آیتم های انتخابی یک استایل است. برای مثال شما نباید یک شلوار و کفش کلاسیک را با یک شومیز گل دوزی شده و بوهمین ست کنید زیرا که در این حالت استایلی ناهماهنگ و غیر متعارف خواهید داشت. در نتیجه بهترین گزینه برای این نوع شومیزها استفاده از شلوارهای ست با پارچه هایی هماهنگ و از الیاف طبیعی است که در نهایت منجر به داشتن استایلی گری آکادمی و یا حتی بوهمین در شما می شود.

شومیز گلدوزی ترک

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی