|

خوشگلترین گیاهان آپارتمانی گلدار / دنبال بهار تو پارک نباش با اینا مهمون خونت میشه

در این مقاله چندتا از بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها دکور خونتون رو زیبا و خاص جلوه بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر کدوم از ما با دیدن گل و گیاه احساس خوبی بهمون دست میده و الان هم که بهار در راهه و قراره طبیعت بار دیگه زیباییش رو به رخ همه بکشه و در این بین میتونیم درختان پر شکوفه رو ببینیم که رنگ و لعاب خاصی بهش میبخشن طوری که آدم با دیدنشون ذوق میکنه و احساس زندگی رو توی رگ های خودش حس میکنه بنابراین با خودش میگه که چرا من یه گوشه از این زیبایی رو توی خونه نداشته باشم البته نه این که درخت تو خونه پرورش بدید هر چند که درختچه های آپارتمانی رو میشه به خوبی تو خونه نگهداری کرد ولی در این بین یه عالمه گل و گیاه خاص و زیبای دیگه هست که آدم دوست داره به سراغشون بره و اون رو مهمون خونش کنه.

ولی خب در این بین باید به این نکته دقت کنید که هر گوشه از خونه با توجه به شرایط و جوی که داره مناسب یه سری از گل و گیاهان هست تا هم فضا زیباتر بشه و هم شرایط برای این سبزرویان مساعد باشه مثلا برای گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله از اون جایی که راه پله ها در بیشتر مواقع تاریک هستن بیاد به سراغ اون دسته از گیاهانی که در برابر کم نوری مقاوم هستن بریم و در صورتی که یه گیاه رو که نور به میزان زیاد لازمش هست رو در این فضا قرار بدیم ناخواسته باعث از بین رفتن اون خواهیم شد که خب کسی این رو دوست نداره. حالا از طرف دیگه هم بودن یه سری از گیاه ان توی دکور ما میتونه یه زیبایی بینظیر به وجود بیاره و دکوراسیون ما رو رنگ و جلا ببخشه مثل گیاهان آپارتمانی گلدار که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم تا به سراغ نگهداریشون برید، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی گلدار

گل آویز یا گوشواره ای از گیاهان آپارتمانی گلدار

برسیم به اولین زیبارو که در این مقاله به عنوان گیاهان آپارتمانی گلدار معرفیش میکنیم یعنی گل آویز یا گل گوشواره ای که از ساقه ی بلندی برخورداره  و از اون جایی که گل های زیبای اون به سمت پایین آویزون هستن بهش گل آویز میکن و احتمالا این روزا که در حال خریداهای عید هستید چشمتون به این زیبارو هم در گلخونه ها بخوره که باید بگیم دقیقا الانا خوب موقعی هست که به سراغ این زیبا رو برید. شما باید آبیاری اون رو وقتی که خاکش کاملا خشک میشه انجام بدید و هر ده الی پونزده روز یه بار نور زیاد غیر مستقیم براش فراهم کنید. نهایت زیبایی این گیاه گل های اون هست که در صورت ضعیف شدنشون میتونید ماهی یه بار بهش کود مخصوص بدید.

گیاهان آپارتمانی گلدار

آنتوریوم از گیاهان آپارتمانی گلدار

برسیم به زیباروی بعدی یعنی آنتوریوم که هر موقع حرف گیاهان آپارتمانی گلدار بیاد وسط محال هست که اسمی ازش برده نشه که خب این موضوع میتونه تا حدود زیادی به علت زیبایی خاص و منحصر به فرد برگ های قلبی شکل اون و گل هاش باشه که به علت وجود این مدل از برگ ها حتی در صورتی که گل هم نداشته باشه باز هم چیزی از زیبایی اون کم نخواهد شد. در صورتی که منتظر شکوفه دادن این گیاه هستید باید براش نور متوسط و روشن فراهم کنید اما در صورتی که گل دادنش براتون مهم نیست و به عنوان یه گیاه سبز میخواهیدش نور کمتر هم براش کفایت میکنه.

فقط یه نکته ای که باید در خصوص آنتوریوم بهش دقت کنید این هست که سمیه و خوردن و جویدنش توسط حیوانات خونگی و بچه ها میتونه ضرر داشته باشه پس از دسترس اون ها دور نگهش دارید.

گیاهان آپارتمانی گلدار

اگزالیس از گیاهان آپارتمانی گلدار

برسیم به یه گیاه کوچک و دوست داشتنی در بین گیاهان آپارتمانی گلدار یعنی اگزالیس زیبارو و خاص که به علت داشتن برگ های بنفش مثلثی شکلی که داره و انگار یه دسته پروانه روی اون نشستن بسیار ظاهر پرطرفدار داره و خیلی ها مایل به نگهداری از اون در خونه هستن و شاید براتون جالب باشه که بدونید برگ های این گیاه توی شب و یا در صورتی که نور کم باشه جمع میشه که در این حالت شباهتش به پروانه بسیار بیشتر میشه. البته که ما این زیبارو رو به عنوان گیاه گلدار به شما معرفی کردیم و خب بیراه هم نگفتیم چون اگزالیس علاوه بر این که برگ های خاص و زیبایی داره از شکوفه های سفید و یا به رنگ صورتی کم رنگ هم برخورداره که بالای شاخ و برگ های اون خودنمایی میکنن. 

گیاهان آپارتمانی گلدار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی