|

اگه اینارو روی کانتر آشپزخونه بذاری هم شلخته نشون میدی و هم زیبایی خونه رو کم میکنی

پیشخوان آشپزخانه جزو فضاهایی است که چیدمان درست و اصولی روی آن، تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کانتر آشپزخانه یکی از بخش‌هایی است که معمولا با وسایل مختلف احاطه می‌شود و هرچیزی که دم دستمان می‌رسد را روی آن قرار می‌دهیم و کمتر به جنبه زیبایی‌شناختی آن فکر می‌کنیم. اما پیشخوان آشپزخانه نیز جزو فضاهایی است که چیدمان درست و اصولی وسایل روی آن، تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه دارد به همین دلیل باید از شلوغی بیش از حد آن پیشگیری کنیم و البته نباید آن را هم بیش از اندازه خلوت کنیم. در ادامه به برخی از مواردی اشاره خواهیم کرد که نباید آن‌ها را روی کانتر آشپزخانه قرار داد زیرا از جلوه آن فضا می‌کاهد.

5

ظروف آشپزخانه

گرچه برای مردم عادی است که ظروف آشپزخانه یا حتی برخی قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را به راحتی روی پیشخوان بگذارند، اما بهتر است آن‌ها را در کشوهای آشپزخانه یا حتی کابینت‌هایتان بگذارید تا از کثیف شدن آنها جلوگیری شود.همچنین بهتر است کفگیر، قاشق و ظروف آشپزی روی میز شما را به هم نریزد. توصیه می‌کنیم سازمان‌دهنده‌های ظروف آشپزی را در کابینت‌های خود نصب کنید تا از تمام فضای این قسمت‌ها استفاده کنید.

1

تخته‌های برش

تخته‌های برش به گزینه‌ای محبوب برای تزئین پیشخوان آشپزخانه با قطعات کاربردی تبدیل شده‌اند، اما انجام این کار می‌تواند فوق‌العاده غیربهداشتی باشد زیرا مایعات و خرده‌ها در زیر آن به دام می‌افتند. این می‌تواند آثار، لکه‌ها و خراش‌های احتمالی را روی پیشخوان شما بر جای بگذارد. تخته‌های برش را در کناره‌های کابینت قرار دهید زیرا باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود، برداشتن آن‌ها را راحت‌تر می‌کند و می‌توانند پس از شستن به خوبی خشک شوند.

2

وسایل کم استفاده

بهتر است از نگهداری وسایلی که کمتر استفاده می‌کنید روی پیشخوان خودداری کنید. مگر اینکه به عنوان مثال روزانه نان بپزید، دستگاه‌های قهوه ساز و کتری‌ها در پیش‌خوان آشپزخانه شما نسبت به میکسر پایه‌ای زیبا اما حجیم اولویت دارند. پیشخوان آشپزخانه باید موارد ضروری را در اولویت قرار دهد که به طور مرتب استفاده می شود. وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند میکسرهای پایه، ماشین‌های آشپزخانه، مخلوط‌کن‌ها یا پلوپزها فقط در صورتی باید فضای پیشخوان جای داده شوند که برای کشوها بزرگ باشند و بیش از دو بار در هفته مورد استفاده قرار گیرند.

9

وسایل تزئینی

دکور آشپزخانه برای ایجاد احساس دنج و زندگی در آشپزخانه ضروری است، اما باید دکوراسیون پیشخوان خود را به حداقل برسانید. ما زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانیم و تمایل داریم اغلب وسایل تزئینی متعددی را قرار دهیم تا آن را زیبا جلوه دهیم. آشپزخانه‌ها می‌توانند بهشتی برای چربی‌ها و آشفتگی‌ها باشند و تمیز کردن منظم این اقلام را به یک کار طاقت فرسا تبدیل می‌کنند. برای افزایش جذابیت بصری فضای پیشخوان خود، اقلام بزرگ‌تری را انتخاب کنید که به سرعت تمیز می‌شوند و هر بار که آنها را می‌بینید، لذت واقعی را برای شما به ارمغان می‌آورند. مواردی مانند گل‌های تازه یا یک گیاه گلدانی را در نظر بگیرید که می‌توان آنها را بدون زحمت نگه داشت.

4

روغن‌ها 

در دسترس نگه داشتن مواد و چاشنی‌های آشپزی و ادویه‌جات روی پیشخوان آشپزخانه موردی ندارد اما نگهداری اقلامی مانند روغن‌های آشپزی روی پیشخوان می‌تواند کیفیت آنها را کاهش دهد. نور و حرارت مستقیم می‌تواند کیفیت روغن زیتون را کاهش داده و طعم آن را تغییر دهد. 

3

کانترهای آشپزخانه نباید کاملاً خالی باشند، زیرا ممکن است آشپزخانه شما را از شخصیت خارج کند و اگر مجبور باشید همه چیز را در کابینت ها فرو کنید، ممکن است به اندازه پیشخوان‌های درهم و برهم غیر عملی باشد. وجود وسایل ضروری روی پیشخوان، مانند وسایلی که هر روز از آن ها استفاده می‌کنید، مانند مایکروویو و قهوه ساز و… آشپزخانه شما را کمتر بدون استفاده جلوه می‌دهد و کابینت‌ها و قفسه‌های شما را راحت‌تر می‌کند.

7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی