|

رازهای خوشمزه شدن آبگوشت / بهترین روش پخت همراه با بهترین راه گرفتن نفخ حبوبات

یکی از غذاهای سنتی، آبگوشته که باید یه اصولی رو در طبخش رعایت کنی تا اون مزه خاص و عالیش رو بگیره. در این مقاله این نکات مهم رو بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای سنتی ایرونی خیلی پرطرفدارن. خورش قورمه سبزی، کتلت و شامی، خورش قیمه و... غذاهایی هستن که واقعا خوشمزه هستن و میشه به روش های مختلفی اونا رو پخت اما همیشه نکات ساده ولی مهمی هست که مزه هر روش پختی رو متمایز از دیگری میکنه. یکی دیگه از غذاهای سنتی و عالی ایرونی، آبگوشته که باید یه اصولی رو در طبخش رعایت کنی تا اون مزه خاص و نوستالژیک عالیش رو بگیره. توی این مقاله قصد داریم این نکات مهم رو بگیم تا این بار آبگوشتی با طعم عالی بپزی. پس تا پایان همراه ما باشید.

aabgusht1

چجوری نفخ حبوبات رو بگیریم؟

برای گرفتن نفخ حبوباتی چون نخود و لوبیا سفید که معمولا در تهیه آبگوشت استفاده میشه، باید اونا رو از حدود 12 ساعت قبل شسته و داخل یک ظرف خیس کنیم. بهتره در این مدت دو تا سه بار آب حبوبات رو عوض کنیم. این کار علاوه بر گرفتن نفخ حبوبات باعث سریعتر پخته شدن اونها و در نهایت خوشمزه تر شدن حبوبات میشه.

aabgusht4

چه گوشتی برای آبگوشت مناسبه؟

بهترین گوشت برای درست کردن آبگوشت، گوشت گوسفندی هست. ترکیب گوشت گوسفندی با دنبه و قلم بهترین ترکیب برای آبگوشت سنتی به حساب میاد که مزه خیلی خوبی به غذا میده.

بهتره دنبه و چربی گوشت رو بعد از حدود یک ساعت از پخت آبگوشت، از قابلمه خارج کنیم و اون رو با گوشتکوب بکوبیم و دوباره به قابلمه اضافه کنیم.

aabgusht7

دیزی سنگی و مزه بی نظیر آبگوشت

شاید به نظر نیاد اما پختن آبگوشت داخل دیزی و قابلمه سنگی طعم خاص و بی نظیری به غذا میده. همچنین استفاده از قابلمه سفالی هم در خوشمزه تر شدن آبگوشت موثره.

شاید به همین خاطره که دیزی های رستورانی اینقدر پر طرفدار و خوشمزه هستن!

aabgusht6

گوجه فرنگی رو فراموش نکنید!

استفاده از گوجه فرنگی در تهیه آبگوشت، مزه خوبی به این غذا میده و اون رو خوشمزه تر میکنه. برای این کار هم می تونید گوجه فرنگی رو به دو نیم کرده و به آبگوشت اضافه کنید یا از ابتدا پوره گوجه فرنگی رو داخل غذا بریزید.

سبزی های معطر معجزه میکنن!

استفاده از سبزی هایی معطری مثل مرزه و ترخون خشک شده در تهیه آبگوشت، طعم عالی و بی نظیری به این غذا میده. حدود دو قاشق مرباخوری مرزه و ترخون خشک رو برای 4 نفر به آبگوشت اضافه کنید و از عطری که توی خونه به راه میفته لذت ببرید.

aabgusht8

نمک رو چه زمانی اضافه کنیم؟

اگر زمان کافی حدود سه ساعت برای پختن آبگوشت دارید، نمک رو از ابتدا به آبگوشت اضافه کنید. این کار هم عطر غذا رو خارج میکنه و هم طعم بهتری به آبگوشت میده. در اواخر پخت هم میشه نمک غذا رو تست و اندازه کرد.

اضافه کردن نمک در اواسط پخت آبگوشت هم میتونه مزه خوبی به غذا بده.

تفت دادن رب و ادویه ها

بهتره رب گوجه فرنگی رو قبل از اضافه کردن به آبگوشت در روغن کمی تفت بدید. بعد از یک دقیقه زردچوبه و فلفل سیاه رو هم اضافه کرده و بعد از یک دقیقه دیگه، به قابلمه آبگوشت اضافه کنید.

aabgusht5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی