|

بی‌ بی خاور اسفندیاری بختیاری / مونث قجری که یکی از زیباترین دختران دویست سال پیشِ

بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری، دختر محمد جواد خان سردار اقبال و همسر سالار ارفع بختیار، در عمارت حاجی سید محمد تقی در اصفهان .

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تاریخ و تاریخ خوانی از دست مواردی محسوب میشه که هر کس علاقمند به دونستنش نیست. اما دیدن تصویر و فیلم و سریال در غالب های خاص میتونه افراد رو به خود جلب کنه. مثلا در این مطلب قراره بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری، دختر محمد جواد خان سردار اقبال و همسر سالار ارفع بختیار، رو ببینیم که در عمارت حاجی سید محمد تقی در اصفهان حضور داشت. جواد خان سردار اقبال بختیاری که از متولدین سال ۱۲۷۰ منطقه بختیاری می باشد در سال ۱۳۱۳ زندان قصر، تهران درگذشت. وی از سیاست‌ مداران ایرانی و از سران ایل بختیاری بود که در دوره چهارم مجلس شورای ملی به‌ عنوان نماینده بهبهان و کهگیلویه در مجلس حضور داشت.

بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری

جواد خان پسر اسفندیارخان سردار اسعد بختیاری بود که در سال 1309 زاده شد. در ۲۶ مرداد سال ۱۳۰۰ بود که جواد خان با تصویب اعتبارنامه‌ به نمایندگی از بهبهان و کهگیلویه وارد مجلس شورای ملی شد. وی همراه با جمعی از سران و خوانین بختیاری به دستور رضاشاه دستگیر و در آذر ۱۳۱۳ خورشیدی در زندان قصر کشته شد.

بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی