|

بهترین نورپردازی برای خانه/ لامپ‌های سفید و زرد را برای کدام بخش منزل استفاده کنیم؟

گام انتخاب نور مناسب برای خانه خود باید بین لامپ‌های سفید و زرد یکی را انتخاب کنید. اما هر کدام یک جلوه متمایز ارائه می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هنگام طراحی یک خانه باید قطعات متحرک زیادی را در نظر بگیرید. شما می‌خواهید پالت رنگی عالی را انتخاب کنید که با تمام بافت‌ها و چاپ‌های مناسب مشخص شده است، مبلمانی را بگنجانید که عملکرد و زیبایی را در هم آمیخته است. یکی از جزئیات کوچک که اغلب نادیده گرفته می‌شود، نورپردازی شما است. نه فقط وسایل روشنایی، بلکه انواع لامپ‌هایی که داخل آن قرار می‌دهید. هنگام انتخاب نور مناسب برای خانه خود باید بین لامپ‌های سفید و زرد یکی را انتخاب کنید. اما هر کدام یک جلوه متمایز ارائه می‌دهند، بنابراین بیایید به تفاوت‌های بین این دو بپردازیم تا بتوانید مناسب‌ترین مورد را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

3

درک نور و دمای رنگ

دمای نور به معنای گرم یا سرد بودن تن رنگ ساطع شده در هنگام روشن شدن لامپ است؛ دمای پایین به رنگ‌های گرم‌تر و دنج‌تر ترجمه می‌شود که نور زرد را از خود ساطع می‌کنند در حالی که دمای بالاتر نور سردتر و متمایل به آبی را منتشر می‌کنند.

4

تفاوت بین لامپ‌های سفید نرم و لامپ‌های زرد

لامپ‌های سفید نرم ادمای کمی پایین تری دارند و نور گرم و دلپذیری از خود ساطع می کنند. لامپ های روز در مقیاس چند درجه بالاتر می آیند ورنگ سفید تمیزتر و خالص تری دارند. هنگام انتخاب بین لامپ‌های سفید و زرد، موضوع این نیست که یکی ذاتاً بهتر از دیگری است یا «مزایا» و «معایب» دارد. در عوض، هر نوع لامپ سناریوهای مورد استفاده خاص خود را دارد.

2

محل استفاده از لامپ‌های سفید نرم

لامپ‌های سفید ملایم با رنگ گرم‌تر خود برای هر فضایی که می‌خواهید فضایی دنج‌تر و آرام‌تر ایجاد کنید، مناسب هستند. نور ملایم برای اتاق‌های نشیمن یا اتاق‌های غذاخوری که در آن‌ها سرگرم می‌شوید و می‌خواهید فضایی آرام داشته باشید، عالی است. آنها همچنین برای اتاق خواب یا گوشه‌های مطالعه که در آن نور محیط دنج برای آرامش مفید است عالی هستند. 

1

محل استفاده از لامپ‌های زرد

لامپ‌های زر نور روشن‌تری را ارائه می‌دهند و آنها را برای هر اتاقی که در آن کاری انجام می‌شود عالی می‌کند. این شامل آشپزخانه، دفتر کار یا خانه ، اتاق لباسشویی و حتی حمام می‌شود. این نوع لامپ برای سالن‌های ورزشی و گاراژهای خانگی نیز عالی است.

5

نکاتی برای انتخاب بین لامپ‌های سفید و زرد

مطالب بالا بسیار ساده هستند. وقتی می‌خواهید حال و هوای دنج را در یک فضا افزایش دهید، لامپ‌های سفید بهترین راه هستند. هنگامی که به نور روشن‌تری نیاز دارید، لامپ‌های زرد بهترین گزینه برای شما هستند. در اینجا چند نکته حرفه‌ای دیگر وجود دارد که هنگام انتخاب بین این دو باید در نظر بگیرید. 

7

نور را ثابت نگه دارید

سعی کنید دو نوع نور مختلف را به عنوان نور اصلی خود در یک فضا ترکیب نکنید. برای مثال، اگر چراغ‌های کنار تخت یا لامپ‌هایی در دو طرف مبل خود دارید، مطمئن شوید که لامپ‌ها مطابقت دارند. نور ناهماهنگ می‌تواند احساس ناراحتی کند. 

8

نورپردازی خود را لایه بندی کنید

شما می‌توانید با انتخاب لامپ‌های مختلف برای سطوح مختلف نور، چراغ‌های خود را در یک اتاق به صورت استراتژیک مخلوط کنید. برای مثال، نور محیط بالای سر شما می‌تواند یک لامپ سفید باشد، در حالی که نور کاری شما که برای فعالیت‌های خاصی مانند مطالعه یا کار روشن است یک لامپ زرد است. 

9

دکوراسیون خود را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب لامپ‌های سفید در مقابل لامپ‌های زرد ممکن است بخواهید زیبایی داخلی خود را در نظر بگیرید. اولی به خوبی با طرح‌های رنگی گرم و زیبایی‌شناسی دنج ترکیب می‌شود، در حالی که دومی مکمل رنگ‌های سرد و حالات شهری یا صنعتی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی