|

طرز تهیه پیاز داغ کاراملی یه چاشنی فوق العاده برای انواع غذاها / 2 دستور پخت عالی

پیاز داغ کاراملی یکی از چاشنی های محبوب و خوشمزه ست که از اون در کنار بسیاری از غذاها استفاده میشه. در این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چاشنی ها انواع مختلفی دارن و به عنوان تکمیل کننده مزه غذا استفاده میشن. انواع سس ها از این دسته هستن؛ سس بشامل، سس تارتار، سس سالسا و... انواع ترشی و شوری و... در زمینه چاشنی ها محدودیتی وجود نداره و ما می تونیم با خلاقیت و نوآوری، انواع چاشنی های مورد علاقه خودمون رو با انواع میوه ها و سبزیجات، ادویه ها و مواد غذایی مختلف درست کنیم. پیاز داغ کاراملی یکی دیگه از چاشنی های محبوب در تمام جهان به حساب میاد که از اون در کنار بسیاری از غذاها مثلا داخل سوپ، انواع تارت، پیتزا و انواع ساندویچ استفاده میشه. در این مقاله طرز تهیه پیازداغ کاراملی رو به دو روش طولانی و سریع بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

piazdagh1

مواد لازم برای تهیه پیازداغ کاراملی

پیاز متوسط 3 عدد

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

کره 30 گرم

نمک به مقدار لازم

سرکه بالزامیک یک تا 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)

شکر یک قاشق چایخوری سرخالی (اختیاری)

piazdagh3

طرز تهیه پیازداغ کاراملی (روش اول)

مرحله اول

پیازها رو شسته و پوست می گیریم. اونها رو از وسط نصف کرده و خلالی نسبتا درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

روغن زیتون و کره رو داخل ماهیتابه می ریزیم تا کره ذوب و همراه روغن زیتون گرم بشه. حالا وقت اضافه کردن پیازها رسیده. اونها رو اضافه می کنیم و با حرارت متوسط حدود 10 دقیقه اجازه می دیم رنگ پیاز کمی تغییر کنه.

مرحله سوم

حالا شعله رو ملایم کرده و می ذاریم تا پیازها طلایی بشن هر از چند گاهی پیازها رو هم می زنیم تا یکنواخت طلایی بشن. بعد از اینکه پیاز کمی طلایی شد نمک هم اضافه می کنیم.

piazdagh5

مرحله چهارم

حدود 40 دقیقه با حرارت ملایم اجازه می دیم تا پیازها به رنگ دلخواهمون برسه. همچنان هر چند دقیقه یک بار هم می زنیم تا پیازها نسوزن.

مرحله پنجم

پیازداغ کاراملی مزه شیرینی داره اما اگر دوست دارید شیرین تر باشه شکر هم اضافه کنید. اگر به مزه سرکه بالزامیک هم علاقمندین، اضافه کردن اون به پیازداغ کاراملی براتون خوشایند خواهد بود.

مرحله ششم

بعد از حدود یک ساعت، پیازداغ کاراملی ما حاضره و می تونین از اون در کنار انواع غذاها استفاده کنید.

piazdagh7

طرز تهیه پیازداغ کاراملی (روش دوم)

در این روش خیلی سریع پیازداغ کاراملی ما حاضر میشه و برای وقتی مناسبه که زمان کافی برای درست کردن اون به روش قبلی وجود نداره. پیازها رو به روش اول خرد کرده و داخل ماهیتابه و روغن بریزید.

حرارت رو متوسط رو به بالا بذارید و پیاز رو هم بزنید. بعد از چند دقیقه که حس کردید آب پیاز خشک شده و ممکنه بسوزه ته فنجان آب به پیازها اضافه کنید. این کار رو چندین بار و تا کاراملی شدن پیازها ادامه بدید. حدودا 15 دقیقه زمان لازمه تا در این روش به پیازداغ کاراملی برسید.

piazdagh2

نکته مهم در این روش پخت، ایستادن کنار اجاق گاز، هم زدن زود به زود پیازها و اضافه کردن آب در زمان مناسبه تا پیازها نسوزن و مزه تلخ نگیرن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی