|

راه جلوگیری از شپشک زدن برنج / این خوراکی رو بنداز تو کیسه برنج شپش سلام نکرده خدافظه

در این مقاله در خصوص راه هایی برای جلوگیری از شپشک برنج براتون صحبت کردیم که میتونید با استفاده از اون ها این موجودات موذی رو دور کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه یه فضای بسیار مهمه توی خونه و در اصل یه جواریی حکم انبار مهمات رو داره چرا که در این فضا غذاها پخته میشن، ذخیره میشن باقی موندشون اگه خراب شده باشه دور انداخته میشه و... بنابراین بیخود نیست که بهش میگن قلب خونه و از اون مهم تر یه خوبی هم که داره اینه که در صورتی که میز ناهارخوری در این فضا قرار داشته باشه همه ی اعضای خونواده دور این میز و در این فضا جمع میشن و با هم اوقاتشون رو سپری میکنن بنابراین خیلی مهمه که در فضا نظم همیشه برقرار باشه حالا از دکوراسیون اون بگیر تا نظم مواد غذایی موجود مثلا شما باید در مورد فرش اون بدونید که بهترین فرش برای آشپزخانه باید چه ویژگی هایی داشته باشه.

یا مثلا اصول چیدمان و نظم دهی یخچال رو باید بلد باشید تا مواد غذایی رو به درستی در این فضا قرار بدید تا وقتی یکی در یخچال رو باز میکنه اخ و پیف نکنه از شلختگی و بی نظمی موجود در اون. حالا در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که از اون جایی که مواد غذایی در قسمت های مختلف آشپزخونه قرار دارن باید حواستون به همه ی اون ها باشه که این موضوع یه مقدار کار رو سخت میکنه مثلا شما تو کابینت ها ادویه ها، حبوبات، ماکارونی و... دارید و توی یخچال هم غذای فاسد شدنی و... که خب با این حساب پیش میاد که در برخی از مواقع یه سری از مواد خراب بشن مثل شپشک زدن برنج که خب بعدش از بین بردن اون ها واقعا کار سختی هست در حالی که شما میتونید به راحتی با یه سری از اقدامات جلوگیری از شپشک زدن برنج رو انجام بدید تا بعدا براتون دردسر درست نشه به همین دلیل ما در ادامه میخواهیم در این خصوص باهاتون صحبت کنیم تا کارتون راحت تر بشه، پس با ما همراه باشید.

جلوگیری از شپشک زدن برنج

سیر یه معجزه ی فوق العاده برای رد نشدن شپشک از دو کیلومتری برنج

کافیه که یه بار پای حرلفای شالیکارهایی که برنج میکارن بشینید تا پی به این موضوع ببرید که یکی از رایج ترین و موثرترین کارها که برای خلاص شدن از شر حشره های برنج میشه انجام داد استفاده از سیر هست؛ بله اصلا اشتباه متوجه نشدید چرا که سیر درسته بدبو هست ولی به قدری خاصیت داره که حد و حساب نداره و میتونه یه تنه شما رو از شر هر گونه شپشک خلاص کنه و اونا رو فراری بده که برای رخ دادن این اتفاق هم کافیه سیرهاتون رو پوست بکنید و بعد هر حبه رو لا به لای برنج بذارید تا اثر خودش رو نشون بده.

در صورتی هم که راهنمایی بیشتری میخواهید باید بگیم که به ازای هر پنج کیلو برنج هفت تا حبه سیر بسه ولی باید حواستون باشه که هر سه هفته یه بار سیرها رو با سیرهای تازه عوض کنید چرا که قدیمی ها فاسد و کهنه شدن که در صورت موندنشون در کیسه ی برنج میتونن به خودی خود باعث آفت و شپشک بشن و حتی برنج رو به کلی خراب کنن. پس با این حساب اگر حوصله ی این کارها رو ندارید میتونید برید عطاری و برای این منظور قرص سیر بخرید.

جلوگیری از شپشک زدن برنج

براساس نیازتون برنج بخرید

وقتی که حرف از بهترین روش ها برای جلوگیری از شپشک زدن برنج میشه یکی از کاربردی ترین و ساده ترین راه هایی که به ذهن آدم میرسه خرید به اندازه اون هست تا هم نگهداری ازش راحت باشه و هم احتمال شپشک زدنش پایین بیاد. در واقع اگر مجبور شدید که یه مقدار زیادی برنج بخرید حالا به هر دلیلی این که توی نگهداری از اون به مشکل بربخورید یه موضوع طبیعیه چون بالاخره یه عالمه مشغله هست که شاید فکر کردن به برنج در بین اون ها گم بشه بنابراین سعی کنید اون رو از جاهایی خریداری کنید که در بسته های وکیوم شده نگهداریش میکنن و بعد از باز کردن بسته هم در مدت زمان مشخص استفاده اش کنید و همچنین داخلش سیر هم بندازید.

جلوگیری از شپشک زدن برنج

میخک و برگ بو رو هم به سیر اضافه کنید

خب در این مقاله ما راجبه راه های پیشگیری صحبت کردیم یعنی یه درصد هم نباید از ذهنتون شپشک زدن برنجتون رد بشه و باید گربه رو دم حجله بکشید و حساب این موجودات ریزه و چندش رو قبل از این که به خودشون اجازه بدن تو برنج شما پارتی بگیرین برای خودشون برسید که خب برای این منظور میتونید از معجزه ی برگ بو و میخک در کنار هم استفاده کنید اون ها رو در ظرف و یا کیسه ی برنج بندازید و سیر و یا قرص سیر هم که در کنار اون ها باشه بهتون قول میدیم که هیچی حشره ای به فکر زاد و ولد در برنجتون نمیفته.

جلوگیری از شپشک زدن برنج

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی