|

ترفندهای پاک کردن لکه عرق از لباس / با این روشای ساده لباست رو مثل روز اول تحویل بگیر

خیلی پیش میاد که لکه عرق روی لباس به جا می مونه و ظاهر بدی به لباس میده. در این مقاله ترفندهای خونگی برای تمیز کردن این لکه ها رو یاد میگیر…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با گرم شدن هوا، بدن عرق بیشتری میکنه و خیلی وقتا اثر این عرق کردن بر روی لباس هامون پدیدار میشه! لکه سفید روی لباس های تیره و لکه های زرد روی لباس های سفید و رنگ روشن! وقتی که این لکه های ناخوشایند رو روی لباس هات ببینی شاید فکر کنی که به این سادگی ها تمیز نمیشن و باید قیدشون رو بزنی! اما اینطور نیست. روش های خونگی وجود داره تا بتونی با کمی تلاش، لکه هایی رو که لباست رو بد شکل کردن رو از بین ببری و آراستگی رو به خودت هدیه بدی! در این مقاله چند ترفند خونگی برای پاک کردن لکه عرق از روی لباس بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

lake-aragh1

پاک کردن لکه عرق با نمک

نمک در دسترس ترین ماده ای هست که می تونید لکه عرق روی لباس هاتون رو با اون از بین ببرید. محل لکه رو مرطوب کرده و مقداری نمک روی اون بریزید. چند ساعت زمان بدید و یک بار محل لکه رو کمی چنگ بزنید. چند ساعت دیگه هم صبر کنید و سپس لباس تون رو به شیوه معمول بشویید.

lake-aragh7

پاک کردن لکه عرق با جوش شیرین

جوش شیرین این ماده شگفت انگیز که خاصیت تمیزکنندگی فوق العاده اون همیشه به کمک خانم های خانه دار میاد، برای پاک کردن لکه عرق هم مفیده!

برای تمیز کردن لکه عرق از روی لباس، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با یه لیوان آب اکسیژنه مخلوط کنید و روی محل لکه بریزید. با یک مسواک نرم روی لکه بکشید تا تمیز بشه. سپس لباس رو با مواد شوینده معمولی بشویید و آبکشی کنید. این محلول بوی نامطبوع لباس رو هم از بین میبره.

lake-aragh5

پاک کردن لکه عرق با سرکه

سرکه یکی دیگه از مواد فوق العاده برای تمیز کردن انواع لکه هاست. لباس لک شده از عرق رو داخل یک تشت پلاستیکی بذارید و یک لیوان سرکه رو روی محل لکه بریزید. 20 دقیقه زمان بدید و سپس لباس رو با آب و صابون بشویید و خشک کنید.

lake-aragh6

پاک کردن لکه عرق با بکینگ پودر

۴ قاشق غذاخوری بکینگ پودر رو با نصف فنجان آب گرم مخلوط کرده و خمیر نسبتا رقیقی درست کنید. خمیر رو روی لکه های ناشی از عرق روی لباس قرار بدید و حدود ۲ ساعت زمان بدید سپس لباس رو آبکشی کنید و خمیر رو از بین ببرید. برای تمیز کردن یقه لباس بهتره موقع شستشو کمی سرکه هم به آب اضافه کنید.

lake-aragh4

پاک کردن لکه عرق با آسپرین

هیچ می دونستید که قرص آسپرین علاوه بر بهبود سر درد میتونه لکه های عرق رو از لباس تمیز کنه؟ جالبه بدونید که با مخلوط کردن یک عدد قرص آسپرین با یک لیوان آب می تونید این کار رو انجام بدید! این محلول رو روی لکه لباس بریزید و بعد از چند دقیقه با یک مسواک نرم محل لکه رو کاملا تمیز کنید.

lake-aragh8

در این مقاله چند ترفند ساده و خونگی برای پاک کردن لکه عرق از روی لباس ارائه شد که امیدواریم به کار شما بیاد. اینجا هم می تونید مطلبی با عنوان ترفندهای پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس رو بخونید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی