|

طرز تهیه چیز کیک یخچالی / خیلی راحت به مهمونی هات رنگ و لعاب و مزه بده!

توی این مقاله روش درست کردن چیز کیک یخچالی رو بهتون آموزش میدیم که میتونه گزینه خیلی خوبی برای مهمونی و دورهمی هاتون باشه. از دستش ندین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به نظر من آدما به دو دسته تقسیم می شن! اونایی که بعد از صرف غذا دسر دوست دارن و اونایی که دسر دوست ندارن! ولی خب باید بگم که زمان خوردن دسر فقط بعد از غذا نیست. دسر رو میشه هر وقت روز میل کرد مخصوصا عصرها با چای یا قهوه! دسرهای متنوعی هم میشه درست کرد؛ از دسرهای سنتی مثل فرنی و شیر برنج تا دسرهای بین المللی مثل تیرامیسو و چیز کیک نسکافه ای. چیز کیک یخچالی هم یکی دیگه از دسرهای خوشمزه ست که طرز تهیه راحتی داره و با مواد اولیه در دسترس آماده میشه. توی این مقاله روش درست کردن چیز کیک یخچالی رو بهتون آموزش میدیم که میتونه گزینه خیلی خوبی برای مهمونی و دورهمی هاتون هم باشه. از دستش ندین!

chees-cake4

مواد لازم برای تهیه چیز کیک یخچالی

بیسکوییت ۲۰۰ گرم

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه یا خامه ای ۲۰۰ گرم

کره ۸۰ گرم

پودر ژلاتین ۱۰ گرم

آب یک سوم پیمانه

پودر شکر ۵ قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

پودر ژله با طعم دلخواه

chees-cake3

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

مرحله اول

برای درست کردن چیز کیک یخچالی اول باید بیسکوئیت ها رو له کنید. میتونید از بیسکوئیت پتی بور یا ساقه طلایی استفاده کنید. مورد دوم به خاطر شیرین نبودن، طعم خاصی به چیز کیک تون میده. بیسکوئیت ها رو با غذاساز یا گوشتکوب دستی کاملا خرد کنید.

مرحله دوم

کره رو روی بخار آب بذارید تا ذوب بشه. بعد به بیسکوئیت له شده اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشه. حالا مخلوط بیسکوئیت و کره رو داخل قالب مورد نظرتون که کف اون کاغذ روغنی پهن کردید، بریزید و با ته یک لیوان کاملا سطح اون رو صاف و فشرده کنید. قالب رو داخل یخچال بذارید تا کره خودش رو بگیره و سفت بشه.

chees-cake7

مرحله سوم

حالا داخل یه کاسه خامه، پنیر خامه ای، پودر شکر و وانیل رو با یه همزن دستی یا برقی خوب مخلوط کنید تا یکنواخت بشه. (اگر دوست دارید که دسرتون رژیمی باشه می تونید شکر رو حذف کنید.)

مرحله چهارم

آب و پودر ژلاتین رو داخل یه کاسه بریزید و روی بخار آب کتری بذارید تا ژلاتین کاملا در آب حل بشه. این مخلوط رو به ترکیب خامه و پنیر اضافه کرده و با همزن کاملا هم بزنید تا مواد یکدست بشه. (بهتره از قبل خامه و پنیر رو در دمای محیط قرار بدید تا راحت تر مخلوط بشن.)

chees-cake2

مرحله پنجم

قالب رو از یخچال خارج کنید و مایه خامه ای رو روی اون بریزید و با آروم تکون دادن قالب، سطح خامه رو صاف کنید. قالب رو حدود 2 ساعت در یخچال قرار بدید تا خودش رو بگیره.

مرحله ششم

یک ساعت و نیم بعد، پودر ژله با طعم دلخواهتون رو مطابق دستور روی جعبه ش آماده کنید و بذارید تا خنک بشه. سپس قالب رو از یخچال خارج کنید و مایه ژله رو روی چیز کیک بریزید. دوباره قالب رو به مدت دو ساعت در یخچال قرار بدید تا ژله هم کاملا خودش رو بگیره.

chees-cake6

بعد از این مدت، چیز کیک یخچالی ما حاضره و می تونید اون رو از قالب خارج کرده و با خامه فرم گرفته و میوه های فصل تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی