|

بمب های بی صدای فرهاد مجیدی استقلال را به صدر رساند!

فرهاد مجیدی فقط یک تابستان سرمربی استقلال بوده اما توانسته با خریدهای هوشمندانه، به هدفش در لیگ بیست و یکم برسد.

لینک کوتاه کپی شد

نیم فصل اول لیگ برتر، با صدرنشینی استقلال به پایان رسید و در بازی پایانی با نفت مسجدسلیمان، آن‌ها با گل‌های امیرحسین حسین‌زاده و کوین یامگا به پیروزی رسیدند. دو بازیکنی که جزو خریدهای این فصل فرهاد مجیدی هستند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ مجیدی، این فصل برای چهارمین فصل هدایت استقلال را تجربه می‌کند. هر سه فصل گذشته، مجیدی به عنوان مربی جانشین به استقلال رفت و نقشی در نقل و انتقالات تابستانی نداشت. او فقط دو بار، فعالیت در نقل و انتقالات نیم فصل را تجربه کرد. عملکرد او در همین دو پنجره زمستانی و خریدهای تابستانی این فصلش، نشان داده مجیدی راه نقل و انتقالات کم حاشیه اما هدفمند را خوب می‌داند.

بازسازی خط حمله

استقلال در دو فصل گذشته، خط حمله خطرناکی با مهدی قایدی و شیخ دیاباته داشت. بازیکنانی که هر دو، قبل از حضور مجیدی استقلالی شدند و به مرور، افت کردند. به خصوص دیاباته که فصل پیش، نتوانست انتظارات را برآورده کند. این فصل اما در لیست بهترین گلزنان استقلال در لیگ برتر و جام حذفی، نام خریدهای مجیدی دیده می‌شود. کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده، جعفر سلمانی، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی، 5 گلزن برتر استقلال در این فصل هستند. سه نفر اول، خریدهای استقلال در لیگ بیست و یکم محسوب می‌شوند. مطهری در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ نوزدهم استقلالی شد و آرمان رمضانی، فصل پیش خرید زمستانی فرهاد مجیدی بود.

بازی‌سازهای موفق

استقلال عادت کرده هر سال، یکی از هافبک‌های موثر تیمش را از دست بدهد. این فصل هم مسعود ریگی، از استقلال جدا شد. با این حال، استقلال در پست هافبک دفاعی و میانی افت نکرده و بازی‌سازی بهتری هم نسبت به فصل گذشته انجام می‌دهد. در لیست بهترین گل‌سازهای استقلال هم، خریدهای مجیدی تاثیرگذارترین بازیکنان بوده‌اند. 4 بازیکن استقلال تا نیم فصل، توانسته‌اند بیشتر از یک گل برای تیم‌شان بسازند و 3 نفر از آن‌ها، خریدهای مجیدی هستند. مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، کوین یامگا و رودی ژستد، گل‌سازهای برتر استقلال در این فصل محسوب می‌شوند. بجز مهدی‌پور، هر سه نفر دیگر این فصل توسط مجیدی خریداری شدند.

تیراندازی در سکوت

یکی از نکات مهم درباره خریدهای موثر استقلال، این است که هیچکدام به عنوان بمب‌های بزرگ نقل و انتقالات آبی‌پوش نشدند. ارسلان مطهری از ذوب آهن و آرمان رمضانی، به عنوان بازیکن مازاد پرسپولیس به استقلال پیوستند. در این فصل هم امیرحسین حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس و عارف آقاسی، خریدهای پرحاشیه‌ای نبودند. جعفر سلمانی، نسبت به آن‌ها خرید بزرگتری بود و بازگرداندن روزبه چشمی هم، اتفاقی قابل پیش بینی محسوب می‌شد. کوین یامگا و رودی ژستد، خریدهای خارجی بودند که با تردیدهای زیاد به ایران آمدند و موفق ظاهر شدند. تنها خرید پر سر و صدای استقلال، امین قاسمی‌نژاد بود که فعلا، تنها شکست خورده این تیم در نقل و انتقالات هم هست. مجیدی ترجیح داده به جای بمب‌های بزرگ، در نقل و انتقالات مثل یک تک تیرانداز مستقیم به هدف‌هایش بزند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی