|

بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن؛ شبی سخت در انتظار شاگردان ژاوی

امشب در کاتالونیا و در نبرد بارسلونا با پاری‌سن‌ژرمن، یکی از ۴ تیم برتر فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشگاه المپیک لوئیس کمپانیس یا همان مونجوئیک امشب از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان یکی از دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ با وضعیتی که بارسلونا در میانه‌های فصل داشت، کسی تصور نمی‌کرد که تیم ژاوی وارد کورس قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شود و همچنان برای قهرمان شدن در لالیگا هم امیدوار باشد. این تیم دو ماه و نیم اخیر شکست نخورده و با برد ارزشمند در پاریس شانس خوبی برای پیوستن به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان دارد. حالا می‌توان بارسا را به شکلی تصور کرد که پایان این فصل که پایان کار ژاوی خواهد بود، یک جام ارزشمند دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کند. بردهای اخیر جان دوباره‌ای به کاتالان‌ها داده است.

پاری‌سن‌ژرمن؛ امباپه باز هم محبوب می‌شود؟

انتظار می‌رفت کیلیان امباپه مرد اول نبرد پاریس باشد، اما بارسلونا به خوبی این ستاره را مهار کرد تا بازیکن احتمالی رئال‌مادرید در آینده، هواداران تیم بعدی‌اش را هم ناامید کند! پاری‌سن‌ژرمن که با جدایی لیونل مسی و نیمار متحول شده و ترکیبی متفاوت با لوئیس انریکه دارد، باز هم تیمی نیست که بتواند جامی را در اروپا به خانه ببرد. وقتی در پارک‌دوپرنس شکست خورده‌اند، شانس کامبک زدن‌شان در کاتالونیا کم به نظر می‌رسد. از طرفی بارسا این روزها آنقدر آماده هست که پی‌اس‌جی ناامیدانه به دیدار امشب نگاه کند.

آخرین جدال

هفته قبل در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در پارک‌دوپرنس، بارسلونا با نتیجه ۳-۲ میزبانش پاری‌سن‌ژرمن را مغلوب کرد. دمبله و ویتینیا برای پی‌اس‌جی و رافینیا (۲ مرتبه) و کریستنسن برای بارسا گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۳) در ۱۳ مصاف بین بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن، تیم اسپانیایی ۵ برد داشته، تیم فرانسوی ۴ بازی را برده و ۴ بازی هم مساوی شده است. ۲۶ گل بارسلونا زده و پی‌اس‌جی ۲۳ گل به ثمر رسانده است.

۱) علاوه بر ۱۳ بازی‌ای که در لیگ قهرمانان بین دو تیم برگزار شده، سال ۱۹۹۷ در فینال جام‌درجام اروپا به مصاف هم رفتند و بارسلونا با برتری ۱-۰ قهرمان شد.

۳۱) بارسلونا ۳۱ مرتبه به مصاف تیم‌های فرانسوی رفته که حاصل کارش ۱۵ برد، ۱۰ تساوی و ۶ شکست بوده است.

۳۷) پاری‌سن‌ژرمن در ۳۷ بازی با تیم‌های اسپانیایی ۱۵ برد داشته، در ۱۳ بازی شکست خورده و در ۹ بازی به تساوی رسیده است.

۱۳) بارسلونا با گذر از بحران از ماه فوریه وضعیت خوبی پیدا کرد. تیم ژاوی در ۱۳ بازی اخیر ۱۰ برد و ۳ تساوی داشته و شکست نخورده.

۲) هردو باخت پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا خارج از خانه و مقابل میلان و نیوکاسل ثبت شده است.

۴) بارسلونا هر ۴ بازی خانگی‌اش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را با برد سپری کرده است. با این حال کاتالان‌ها در لالیگا ۳ باخت داشته‌اند که همگی در خانه بوده است.

۶) کیلیان امباپه با ۶ گل زده از برترین گلزنان فصل جاری لیگ قهرمانان اروپاست. هری کین با ۷ گل زده صدرنشین جدول گلزنان است.

مصدومان و محرومان

گاوی و الخاندرو بالده دو مصدوم بارسلونا هستند که به طور قطعی به این بازی نخواهند رسید. پرسنل کیمپمبه و سرخیو ریکو هم در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن قرار نخواهند گرفت. نوردی موکیله هم شاید به آن‌ها بپیوندد.

ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، کونده، آرائوخو، کوبارسی، کانسلو، پدری، گوندوغان، دی‌یونگ، یامال، رافینیا و لواندوفسکی

پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما، حکیمی، مارکینیوس، برالدو، هرناندس، زئیر امری، اوگارته، ویتینیا، دمبله، امباپه و راموس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی