|

توخل: اعتمادمان به ورنر و هاورتز را از دست نمی‌دهیم

توماس توخل، سرمربی آبی ها، در کنفرانس خبری پیش از بازی با کریستال پالاس درباره وضعیت شاگردانش صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

توخل و شاگردانش در هفته گذشته توانستند در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ پورتو را در پرتغال 2-0 شکست دهند تا گام بلندی به سوی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برداشته باشند. پیش از برگزاری بازی برگشت، آبی ها فردا در لیگ برتر و در دربی لندن به مصاف کریستال پالاس خواهند رفت.

چلسی در حال حاضر در جدول لیگ برتر با 51 امتیاز پنجم است و با تعداد بازی مساوی تنها یک امتیاز با وستهام در رده چهارم فاصله دارد. کریستال پالاس نیز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. آبی ها پیش از پیروزی برابر پورتو، در آخرین دیدار خود در لیگ برتر برابر وست بروم شکست خورده بودند.

توخل درباره روی هاجسون، سرمربی کریستال پالاس، گفت: "من سال ها پیش یک بار او را دیدم. او یک جنتلمن به تمام معنا است و با روی باز تجربیاتش را در اختیار دیگران می گذارد. تیم های او همواره آرام و خونسرد، با تجربه و بسیار بسیار مطمئن و باثبات هستند. کریستال پالاس تیمی با قدرت بدنی و فیزیکی است که دو بازیکن کلیدی در حمله دارد که ما باید فکری به حال آن دو بکنیم. این افتخاری است که در کنار زمین در کنار روی هاجسون باشم. برای من اهمیت زیادی دارد. ما هر کاری بتوانیم می کنیم تا آنها را شکست دهیم اما انتظار داریم که بازی سختی در خارج از خانه داشته باشیم."

آیا تامی آبراهام حالا که به آمادگی رسیده است بیشتر بازی خواهد کرد؟ مخصوصا که قصد دارد در تیم ملی انگلیس در یورو بازی کند...

توخل: "نمی توانم در مورد اهداف شخصی بازیکنان تصمیمی بگیرم. کپا هم می خواهد در تیم ملی اسپانیا بازی کند اما این نمی تواند بر تصمیمات من تأثیر بگذارد. من باید کاری را انجام دهم که فکر می کنم برای چلسی بهترین است. تامی روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. او دو یا سه بار از ابتدا برای ما به میدان رفت اما در نیمه به دلایل تاکتیکی تعویض شد. او آن تاثیری که ما از او می خواستیم را نداشته است.  بعد او مصدوم شد و ارتباطش را با تیم و امکان بازی کردن برای به دست آوردن جایگاهش در تیم را از دست داد. حالا هم ما در موقعیت حساسی از فصل هستیم که آسان نیست که بازیکنان مصدوم را روی فرم بیاوریم. این به تامی مربوط می شود که هر کاری که ممکن است بکند. ما 22 بازیکن داریم و خیلی سخت است که از بین آنها 18 نفر را برای مسابقات لیگ برتر انتخاب کنیم. در پست های تهاجمی می توان در کمترین دقایق بازی بیشترین تاثیر را داشت. ما انتظار زیادی از تامی داریم و او هم از خودش انتظارات زیادی دارد."

اوضاع کای هاوارتز و  تیمو ورنر بعد از یک ناکامی دیگر در بازی برابر پورتو چطور است؟

توخل: "به بازی هایی که پورتو در چمپیونزلیگ انجام داده نگاه کنید. یک بازی خوب و روان از یکی از رقبای پورتو به من نشان دهید و بعد با هم صحبت می کنیم! آنها این کار را خیلی سخت می کردند.

بازی کردن به عنوان مهاجم کار آسانی نیست اما آنها روی دفاع تاثیر زیادی داشتند، آنها برای ما سخت تلاش کردند. ما بعد از 60، 65 دقیقه دست به تغییر زدیم اما ایمان و اعتمادمان را به آنها از دست نداده ایم. می پذیریم که گاهی سخت است که تاثیر بزرگی روی جریان بازی بگذاری."

در هفته های گذشته چه چیزهای آموخته ای؟

توخل: "این شغل من است که هر روز و از هر بازی که داریم و از هر موقعیتی چیزهای جدیدی یاد بگیرم. من پس از دو بازی که از نظر نتیجه خیلی بالا و پایین شدیم به نتیجه خاصی نرسیده ام. این مهم است که تجربیات خودمان را با دیگران تقسیم کنیم و من تجربیاتم را در اختیار تیم می گذارم. این اولین باری بود که باختیم، باخت بدی بود، باختی غیرمنتظره در یک بازی عجیب. ما نتایج مثبت زیادی با هم به دست آورده ایم پس لازم بود که با این باخت کنار آمده و بعد و به آن واکنش نشان دهیم. خیلی خوشحالم که سریعا توانستیم جبران کنیم. در بازی برابر وست بروم در بعضی موقعیت ها بدشانس بودیم. حالا برای ما مهم است که از سد این حریف بگذریم. امیدوارم که دوباره بتوانیم روی دور برد بیافتیم."

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی