|

بچه میخوای؟ بزن به شارژ؛ ماجرای بیلبورد عجیب تبلیغ فرزند آوری در تبریز

تبلیغ عجیب فرزندآوری در تبریز

شهر که کلی پر رفت و آمد است و بیلبورد هایی که به زیبایی آن افزوده اند قرار است مارا برای انجام هر کاری حتی فرزند آوری به فکر فرو ببرند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در میان شلوغی شهر و رفت و آمد نه چندان خلوت آدم ها، بیلبورد تشویق به فرزند آوری توجه کمتر شهروندی را به خود جلب نمی کند!

روی این تابلو به صراحت و با ادبیاتی کاملا عامیانه نوشته شده: جمعیت این شهر رو به اتمام است لطفا آن را شارژ نمایید.

جمله ای که ما را بیشتر یاد شارژ موبایل و حساب بانکی انداخت تا اضافه کردن یک موجود زنده به جمعیت انسانهایی که دارای پوست، گوشت  احساسات و نیاز های اولیه هستند. از تمام اینها که بگذریم، مثل اینکه طراحی و ایده از نظر ساختاری هم مشکل دارد. با جمع بندی نظر منتقدین در فضای مجازی به دو مورد کلی رسیدیم که گفتیم شاید دانستن آن برای شما هم جالب باشد. اولین موضوعی که در این بیلبورد به چشم می خورد املای (population)  است که یک حرف (h) در آن اضافه است.

دومین مورد متن اصلی این بیلبورد با تایتل درشت است که پیغامی چند وجهی و شاید نه چندان مناسب برای تبلیغات اینچنینی داشته باشد. البته از این تابلو دفاع هم شده و برخی معتقدند که این اشتباهات تعمدی بوده و در جهت اثر بخشی بیشتر صورت گرفته است.

1620670_902

تبلیغ فرزند آوری پشت تبلیغ فرزند آوری

البته این در حالی است که طی چند سال گذشته در سطح شهر، باز هم شاهد حجوم  تبلیغات از این دست در بوده ایم. به عنوان مثال می توان از بیلبورد عجیبی یاد کرد که گریزی به  دیالوک عروسک (پشه) کاراکتر محبوب برنامه ی مهمانی ساخته ایرج طهماسب زده بود. پشه که با دیالوگ معروف (بده بزنیم) معرف حضور همگان است تصویرش نیز در این بیلبورد خود نمایی می کرد. شاید طراح بیلبورد میخواسته از محبوبیت این کاراکتر برای القای پیام خود استفاده کند که علنن نوشته بود: جمعیت این شهر رو به کاهش است پس بده بزنیم!. اما نکته اینجاست که ما به هر کجای شهر که نیک بنگریم با انبوه جمعیت طرفیم و در نهایت متوجه نشدیم منظور دقیقا کجای شهر است!

چندی پیش نیز ویدئویی از یک مادر در حال بوسه زدن به فرزندانش منتشر شد که نکته ی جالب توجه در تعداد این فرزندان بود. مثل اینکه جدیداین ویدئو ها نیز در نوع خودشان یک نوع تبلیغ فرزندآوری محسوب می شوند!

اما در پس جمع بندی موارد تبلیغاتی یاد شده و موارد متعدد و مشابه دیگر که اصولا هم برای اثر بخشی بیشتر از اصطلاحات رایج در آن ها استفاده می شود، می توان به این نکته ی ظریف هم دست یافت که بی شک فرزند آوری مستلزم فراهم سازی مقدمات فراوانی است. فرزندانی که اگر پا به این جهان بگذارند پاره ی تن خانواده هایشان هستند و در اولین قدم نیاز های اولیه ای دارند که باید برای آنها فراهم شود. حتی اگر بخواهیم مسیر آینده و هموار یا نا هموار نبودن آن را متصور شویم باید دید که ابتدا به ساکن حد اقل مقدمات اصلی برای تولد یک انسان فراهم است یا خیر. که اگر بود مبارک باشد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • امید ارسالی در

    عجب

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی