|

برگزاری رویداد پوشش ایرانی اسلامی 21 خرداد در البرز

معاون استاندار و فرماندار کرج از برگزاری دومین رویداد طراحی و لباس شهر کرج همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در این کلانشهر خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/البرز- غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: اجرای این طرح حرکت در مسیر راهبردهای تعیین شده از سوی مقام محترم عالی دولت در استان پیرامون ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی و عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از نخستین رویداد پوشش ایرانی – اسلامی شهر کرج در بهمن ماه سال گذشته افزود: برگزاری رویدادهای فصلی یکی از مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب و دفتر امور بانوان و خانواده شهرستان کرج بوده است که همزمان با ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب دومین رویداد را در ابعاد وسیع تر با رویکرد سیاست گذاری فرهنگی و اجتماعی در دستور کار اجرایی شدن قرار داده ایم.

قاسم پور با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای اجرای این رویداد پیش بینی شده و کار در روند اجرا قرار دارد، گفت: این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بعنوان متولی کارگروه ساماندهی مد و لباس استان، فرمانداری ویژه شهرستان کرج و سایر دستگاه های متولی امر،  در تابستان ۱۴۰۱  برگزار خواهد شد.

دعوت از طراحان کارگروه مد و لباس استان البرز در دومین رویداد ستر کرج

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز هم طی فراخوانی از طراحان حوزه پوشش دعوت بعمل آورده است تا طرح های خود را متناسب با الگوهای ایرانی – اسلامی به دومین رویداد ستر کرج بیاورند.

سعید جابری انصاری با اعلام این خبر افزود: طرح های اقتباس شده از نقوش لباس های اقوام مختلف ایران، توجه به زیبایی شناسی در رنگ ها، نماد شناسی در هنر ایرانی – اسلامی، بکارگیری الگوی های ایرانی در طراحی های لباس اجتماع، ایده پردازی و نوآوری ملاک های ارزیابی تولیدات  این رویداد فرهنگی – اجتماعی بشمار می رود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: ترویج و تقویت گفتمان پوشش عفیفانه در جامعه، نقش آفرینی موثر فعالان حجاب و پوشش اسلامی،تنوع در الگوهای مناسب پوشش اسلامی با درنظر گرفتن شان و منزلت بانوان ایرانی، معرفی پوش های خاص، اصیل و کاربردی و زیبا، حمایت و معرفی طراحان و تولیدکنندگان موفق شهر کرج در زمینه تولید محصولات حجاب و پوشش اسلامی در برگزاری این رویداد حوزه مد و لباس مورد توجه قرار گرفته است.

رونمایی از پوشش یک خانواده در رویداد فرهنگی - اجتماعی ستر کرج

 مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری کرج گفت: فرهنگسازی و ایجاد بسترهای ترویج الگوی سبک پوشش ایرانی – اسلامی در دومین رویداد ستر کرج دنبال می شود.

سپیده غفاری با بیان این مطلب گفت: دومین رویداد ستر کرج با نگاه تخصصی و زیر ساختی در ابعاد وسیع تر از رویداد پیشین، در بخش های مختلف سیاست گذاری و پیش بینی شده و در جریان اقدامات اجرایی آن هستیم.

وی بیان کرد: این رویداد، رونمایی و عرضه تولیدات حوزه پوشش را در یک خانواده ایرانی شامل می شود؛ از پوشش یک بانو در اجتماع تحت عنوان بخش عفیف بانو، پوشش دخترانه در بخش خاتون،  لباس حوزه کودک و نوجوان و پوشش رجال در بخش آقایان که اکنون در فرایند انتخاب آثار و تولیدات قرار دارد.

مشاور بانوان فرمانداری کرج با بیان اینکه بصورت تخصصی طرح های دانشجویان کرج نیز در این رویداد رونمایی می شود،  گفت: بدنبال فرهنگسازی برای ایجاد بسترهای ترویج الگوی سبک پوشش ایرانی – اسلامی هستیم از این رو پیوند بین طراحان و تولیدکنندگان را با هدف معرفی تولیدات فاخر، دوخت پوشش های جدید متناسب با الگوهای اسلامی و ایده پردازی برای تولیدکنندگان که به عرضه این تولیدات در بازار منتهی خواهد شد؛ جهت اجرا سیاست گذاری نموده ایم.

 دبیر قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج گفت: این رویداد در راستای ترویج سبک پوشش ایرانی – اسلامی با همکاری دستگاه های فرهنگی از جمله کارگروه ساماندهی مد و لباس استان البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز، اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک شهرستان کرج  در ابعاد گسترده تر همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در مرکز استان البرز برگزار خواهد شد.

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج

 چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی