|

معرفی کتاب شفای زندگی، پرفروش ترین کتاب روانشناسی

کتاب شفای زندگی یکی از بهترین و پر فروش ترین کتاب های روانشناسی است که حتما باید آن را بخوانید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شفای زندگی از آن دسته کتاب هایی ست که حداقل هر انسانی باید آن را در زندگیش چندبار بخواند، شفای زندگی درمانی منطقی بر درد و رنج های آدمیان است که این روزها زیر بار سختی های زندگی طاقتشان تمام شده است. لوئیز هی نویسنده کتاب شفای زندگی در بخش هایی از کتاب تجربیات عینی خود را وارد کتاب کرده و پس غلبه بر بیماری اش تصمیم می گیرد این کتاب را بنویسید و به همگان در سراسر کشور بیاموزد چگونه می تواند در برابر مشکلات، بردبار بود و ایستادگی کرد. در معرفی مختصر از این کتاب همراه ما باشید.

کتاب شفای زندگی از سال 1369 که اولین چاپ‌اش منتشر شد تا کنون شصت و پنج بار تجدیدِ چاپ شده تا نام خود را در لیستِ پرفروش‌ترین کتاب‌های عرصه‌ی نشر ثبت کند. لوییز هِی در ابتدای کتاب شفای زندگی خاطر نشان می کند که هدف‌اش از نگاشتنِ این کتاب این است که برای تندرستی و سلامتِ بیشتر و همین‌طور داشتنِ زندگی‌ای شادمانه، به عللِ نهفته و عواملِ روانیِ مشکلات و ناخرسندی‌های خود پی ببریم و بتوانیم با شادمانیِ هر چه تمام‌تر، مسئولیتِ همه جانبه‌‌ی زندگیِ خود را به عهده بگیریم.

کتاب شفای زندگی در341 صفحه و به چهار بخشِ اصلی تقسیم شده. در بخش اول یا همان پیشگفتار و مقدمه‌ای تحتِ عنوانِ "پیشنهاد‌هایی به خوانندگانم" به چراییِ نوشته شدنِ این کتاب می‌پردازد اشاره می‌کند که شیوه‌ی نگارشِ این کتاب به گونه‌ای است که از طریقِ تکنیک‌های نویسندگی فضایی را برای خوانندگان ایجاد کرده تا با کتاب به عنوانِ گفت‌و‌گویی رو در رو با یک متخصصِ روانشناسی مواجه شوند به صورتی که گویی نویسنده، خواننده‌ی خود را به یکی از جلسه‌های روان‌درمانگریِ خود برده است یا در یکی از کلاس‌ها و کارگاه‌های خود شرکت داده است.

بخش دوم کتاب شفای زندگی با عنوان "جلسه ای با لوییز" به طرح پرسش های کلی و کلیدی‌ای نظیر اینکه "مشکل چیست؟" و "مشکل از کجا پدید می‌آید؟" و "آیا این مشکل حقیقت دارد؟" و "حالا چه کار می‌کنیم؟" می‌پردازد تا در ادامه به دنبال راه حل‌هایی باشد و از طریق شیوه‌های دگرگونیِ زندگی و نوسازی نگرش انسان با ارائه‌ی تمرین‌های عملیِ روزانه، مخاطب‌اش را به سوی درمان و شفای زندگی خود سوق دهد.

بخش سوم کتاب شفای زندگی با عنوان "به کار بردن این آرمان ها" سعی می‌کند تا ایده‌آل های زندگیِ درخور و شایسته را در روابط، کار، موفقیت، ثروت، جسم و غیره بررسی ‌کند تا در نهایت به الگوی تازه‌ای برای ذهن و نگرشِ انسان نزدیک شود که در آن هر جزئی از اندامِ بدنِ انسان از صورت و چشمان و قلب و پوست گرفته تا زانو و کلیه و مثانه و غیره ذیلِ هدفی مشترک که چیزی جز زندگیِ شادمانه و سرورانه نیست گرد هم آیند و خود را با این مهم منطبق سازند.

از متن کتاب:

اگر می خواهید پدر و مادرتان را بهتر درک کنید، از آنها بخواهید درباره کودکیشان برایتان صحبت کنند. اگر با مهربانی و همدلی گوش کنید، در میابید که ترسا و الگوی های خشک و انعطاف ناپذیرشان از کجا آمده است. کسانی که «آن بلاها را سرشما آورند » خودشان همان قدر ترسان و وحشت زده بودند.

سرزنش و ملامت، مطمئن ترین راه برای چسبیدن و جدا نشدن از مشکل است. در حالی که فهمیدن به ما کمک می کند تا از آن موضوع فرا برویم و عنان آینده خود را به دست بگیریم.

    اگر خواهان زندگی شادمانیم باید از اندیشه های شاد سرشار باشیم. اگر می خواهیم از زندگی کامیاب بهره مند شویم، باید اندیشه های ما غنی باشند. اگر زندگی شیرین می خواهیم باید از اندیشه های مهرآمیز لبریز باشم. هر آنچه با ذهن یا با زبان از خود بیرون بفرستیم به همان شیوه به ما باز می گردد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی